Íme az idei hatodik Forma-1-es futamnak, a Monacói Nagydíjnak az előzetese!
A Mercedes kiesése révén izgalmassá váló Spanyol Nagydíj után két héttel a kaszinók városába látogat el a száguldó cirkusz mezőnye, Monacóba egészen pontosan.
A pálya
Az első monacói futamot ugyan már 1950-ben megrendezték, azonban a szűk, utcai pálya "csak" 1955 óta állandó tagja a versenykalendáriumnak, igaz, mostanában egy picit elbizonytalanodott a hercegségben rendezendő futam jövője. Az óramutató járásával megegyező irányú aszfaltcsík 3337 méter hosszú, vonalvezetésében pedig 20 kanyar található.

A Toro Rosso orosz pilótája, Daniil Kvyat így nyilatkozott a GPUpdate.net számára:
"Mindig emlékszem az első alkalomra, amikor Forma-1-es autót vezettem és maximális sebességgel mentem. Az első kör egy kicsit ijesztő volt, és szűk!
A Monacóban való versenyzés mindig egy kihívás, ugyanis mindig nagy közel vagy a falakhoz.
A 3-as és a 4-es kanyar szuper és gyors. A 6-os kanyar a leglassabb kanyar, s amikor megérkezel a 10-es kanyarhoz fékezve, az mindig egy kihívás. A 13-as és a 14-es kanyar a két leggyorsabb kanyar ezen a pályán, itt nagyon bátornak kell lenned.
Ez egy különleges aszfaltcsík, amely nagy múlttal bír. Amikor itt vezetsz, mindig eláll a lélegzeted. Állandóan a legmagasabb szinten kell tartanod a koncentrációdat."
Esélylatolgató
Monaco előtt egy dolgot nem érdemes csinálni, mégpedig jósolni, ugyanis a Circuit de Monaco pályán bármikor bármi megtörténhet. Számos emlékezetes versenyt fel lehetne sorolni, még az elmúlt 20 évből is jó párat. Ugyanakkor annak is megvan a veszélye, hogy a monacói futam egy unalmas vonatozásba megy át. Olyan szinten lehet kissé nehéz helyzetben a Mercedes, hogy ezen az aszfaltcsíkon nem számít annyira a motorerő, mint más pályán; ugyanakkor a pálya szűk lévén nem túl könnyű előzni. Egy biztos, a Mercedes párbaja folytatódhat, ugyanis Lewis Hamilton minden bizonnyal már nyerne futamot, azonban Rosberget sem kell félteni, ugyanis nagy valószínűséggel foggal-körömmel ragaszkodni fog a sorozatban negyedik monacói győzelemhez.
Azonban az ezüst nyilaknak érdemes lesz résen lenniük, mert a hétvégén feltűnhet a tükrükben valamelyik Ferrari, vagy akár Daniel Ricciardo Red Bullja is, utóbbi ugyanis egy immár frissebb, fejlettebb erőforrás fog dolgozni, amely még a monacói pályán is számít két tizedet, ez a szám Montrealban már 5 tized lesz, a tempós szakaszok miatt.
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók a monacói pályáról
- Pálya neve: Circuit de Monaco
- Első futam: 1950
- Körök száma: 78
- Pályahossz: 3337 méter = 3.337 kilométer
- Versenytáv: 260.086 kilométer
- Körrekord: 1:18.063 - Daniel Ricciardo (Red Bull, 2015)
- Irány: óramutató járásával megegyező
- Tavalyi győztes (2015): Nico Rosberg, Mercedes | Tavalyi pole pozíciós (2015): Lewis Hamilton, Mercedes
Egyéb érdekességek a monacói pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1,28 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 307 km/óra
- Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 39%
- Kanyarban maximum G-erő: 3.6 G, 13-as kanyar
- Esély a Safety Car-ra: 62% (!!!)
- Sebességváltások - átlag: 62 db / kör
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
Így állnak a pilóták a motorkomponensekkel
Program
2016.05.26., CSÜTÖRTÖK |
|
10:00 - 11:30 |
1. SZABADEDZÉS |
14:00 - 15:30 |
2. SZABADEDZÉS |
2016.05.28., SZOMBAT |
|
11:00 - 12:00 |
3. SZABADEDZÉS |
14:00 - 15:00 |
IDŐMÉRŐ EDZÉS |
2016.05.29., VASÁRNAP |
|
14:00 - |
FUTAM |
Az eseményekről Magyarországon az M4 Sport élőben fog közvetíteni. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk.
Betétversenyek
- GP2
- Porsche Szuperkupa
DRS-zónák
- 1.: A célegyenesben
Negyedik versenybíró
A hétvégén az FIA munkáját negyedik versenybíróként Emmanuele Pirro fogja segíteni. Az olasz pilóta nem az 1989 és 1991 között tartó Forma-1-es pályafutása alatt élte virágkorát, amikor a Benetton és a Scuderia Italia csapatoknál versenyzett, hanem akkor, amikor öt alkalommal diadalmaskodott a Le Mans-i 24 órás megmérettetésen, mindemellett a Daytona-i 24 órást is behúzta, továbbá kétszer a Sebring-i félnapos versenyt. Pirro a 2010-es Abu Dhabi Nagydíj óta eléggé sűrűn jelenik meg a futamokon, mint negyedik bíró, legutóbb Belgiumban tevékenykedett ebben a posztban.
Sajtótájékoztatók
A szerdai sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órától): Romain Grosjean (Haas), Jolyon Palmer (Renault), Nico Rosberg (Mercedes), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull) és Pascal Wehrlein (Manor).
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 16 órától): Éric Boullier (McLaren), Nick Chester (Renault), Monisha Kaltenborn (Sauber), James Key (Toro Rosso), Paddy Lowe (Mercedes), Paul Monaghan (Red Bull).
A várható időjárás
Péntek: enyhén felhős, 18-22 °C
Szombat: napos, 17-26 °C
Vasárnap: enyhén esős, 17-22 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal