F1 - ELŐZETES: 2016 MONACÓI NAGYDÍJ

image1_img_640_medium_7.jpg

Íme az idei hatodik Forma-1-es futamnak, a Monacói Nagydíjnak az előzetese!

A Mercedes kiesése révén izgalmassá váló Spanyol Nagydíj után két héttel a kaszinók városába látogat el a száguldó cirkusz mezőnye, Monacóba egészen pontosan.

A pálya

Az első monacói futamot ugyan már 1950-ben megrendezték, azonban a szűk, utcai pálya "csak" 1955 óta állandó tagja a versenykalendáriumnak, igaz, mostanában egy picit elbizonytalanodott a hercegségben rendezendő futam jövője. Az óramutató járásával megegyező irányú aszfaltcsík 3337 méter hosszú, vonalvezetésében pedig 20 kanyar található.

1431961523124.png

A Toro Rosso orosz pilótája, Daniil Kvyat így nyilatkozott a GPUpdate.net számára:

"Mindig emlékszem az első alkalomra, amikor Forma-1-es autót vezettem és maximális sebességgel mentem. Az első kör egy kicsit ijesztő volt, és szűk!

A Monacóban való versenyzés mindig egy kihívás, ugyanis mindig nagy közel vagy a falakhoz.

A 3-as és a 4-es kanyar szuper és gyors. A 6-os kanyar a leglassabb kanyar, s amikor megérkezel a 10-es kanyarhoz fékezve, az mindig egy kihívás. A 13-as és a 14-es kanyar a két leggyorsabb kanyar ezen a pályán, itt nagyon bátornak kell lenned.

Ez egy különleges aszfaltcsík, amely nagy múlttal bír. Amikor itt vezetsz, mindig eláll a lélegzeted. Állandóan a legmagasabb szinten kell tartanod a koncentrációdat."

Esélylatolgató

Monaco előtt egy dolgot nem érdemes csinálni, mégpedig jósolni, ugyanis a Circuit de Monaco pályán bármikor bármi megtörténhet. Számos emlékezetes versenyt fel lehetne sorolni, még az elmúlt 20 évből is jó párat. Ugyanakkor annak is megvan a veszélye, hogy a monacói futam egy unalmas vonatozásba megy át. Olyan szinten lehet kissé nehéz helyzetben a Mercedes, hogy ezen az aszfaltcsíkon nem számít annyira a motorerő, mint más pályán; ugyanakkor a pálya szűk lévén nem túl könnyű előzni. Egy biztos, a Mercedes párbaja folytatódhat, ugyanis Lewis Hamilton minden bizonnyal már nyerne futamot, azonban Rosberget sem kell félteni, ugyanis nagy valószínűséggel foggal-körömmel ragaszkodni fog a sorozatban negyedik monacói győzelemhez.

Azonban az ezüst nyilaknak érdemes lesz résen lenniük, mert a hétvégén feltűnhet a tükrükben valamelyik Ferrari, vagy akár Daniel Ricciardo Red Bullja is, utóbbi ugyanis egy immár frissebb, fejlettebb erőforrás fog dolgozni, amely még a monacói pályán is számít két tizedet, ez a szám Montrealban már 5 tized lesz, a tempós szakaszok miatt.

Adatbank

A legfontosabb tudnivalók a monacói pályáról

  • Pálya neve: Circuit de Monaco
  • Első futam: 1950
  • Körök száma: 78
  • Pályahossz: 3337 méter = 3.337 kilométer
  • Versenytáv: 260.086 kilométer
  • Körrekord: 1:18.063 - Daniel Ricciardo (Red Bull, 2015)
  • Irány: óramutató járásával megegyező
  • Tavalyi győztes (2015): Nico Rosberg, Mercedes | Tavalyi pole pozíciós (2015): Lewis Hamilton, Mercedes

Egyéb érdekességek a monacói pályával kapcsolatosan

  • Üzemanyag-felhasználás: 1,28 kg / kör
  • Legmagasabb sebesség: 307 km/óra
  • Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 39%
  • Kanyarban maximum G-erő: 3.6 G, 13-as kanyar
  • Esély a Safety Car-ra: 62% (!!!)
  • Sebességváltások - átlag: 62 db / kör

Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások

06-monaco-preview-4k-en.jpg

06-monaco-selected-sets-per-driver-4k.jpg

Így állnak a pilóták a motorkomponensekkel

cjurnn1weaurgwj.jpg

Program

2016.05.26., CSÜTÖRTÖK

10:00 - 11:30

1. SZABADEDZÉS

14:00 - 15:30

2. SZABADEDZÉS

2016.05.28., SZOMBAT

11:00 - 12:00

3. SZABADEDZÉS

14:00 - 15:00

IDŐMÉRŐ EDZÉS

2016.05.29., VASÁRNAP

14:00 -

FUTAM

 

Az eseményekről Magyarországon az M4 Sport élőben fog közvetíteni. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk.

Betétversenyek

  • GP2
  • Porsche Szuperkupa

DRS-zónák

  • 1.: A célegyenesben

Negyedik versenybíró

A hétvégén az FIA munkáját negyedik versenybíróként Emmanuele Pirro fogja segíteni. Az olasz pilóta nem az 1989 és 1991 között tartó Forma-1-es pályafutása alatt élte virágkorát, amikor a Benetton és a Scuderia Italia csapatoknál versenyzett, hanem akkor, amikor öt alkalommal diadalmaskodott a Le Mans-i 24 órás megmérettetésen, mindemellett a Daytona-i 24 órást is behúzta, továbbá kétszer a Sebring-i félnapos versenyt. Pirro a 2010-es Abu Dhabi Nagydíj óta eléggé sűrűn jelenik meg a futamokon, mint negyedik bíró, legutóbb Belgiumban tevékenykedett ebben a posztban.

Sajtótájékoztatók

A szerdai sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órától): Romain Grosjean (Haas), Jolyon Palmer (Renault), Nico Rosberg (Mercedes), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull) és Pascal Wehrlein (Manor).

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 16 órától): Éric Boullier (McLaren), Nick Chester (Renault), Monisha Kaltenborn (Sauber), James Key (Toro Rosso), Paddy Lowe (Mercedes), Paul Monaghan (Red Bull).

A várható időjárás

Péntek: enyhén felhős, 18-22 °C
Szombat: napos, 17-26 °C
Vasárnap: enyhén esős, 17-22 °C

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata! 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr398747264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása