A McLaren-Honda motorja állandó fejlesztés alatt áll, jövőre pedig - a zsetonrendszer eltörlésével - át is alakulhat.
A szabálymagyarázat szerint egy évben egy pilóta öt erőforrást használhat fel büntetlenül, így a motornak úgy nagyjából 4-5 versenyt kell kibírnia. Emiatt vannak úgy a McLaren-Hondánál, hogy a nagy fejlesztések érkezését és a menetrendszerű cseréket igyekeznek azonos időpontra tervezni, hogy egy-egy nagyobb fejlesztés esetén ne kelljen újabb motorcserét végrehajtani.
Mindennek tudatában lassan eljön az ideje annak a McLarennél, hogy Alonso és Button is új aggregátot kapjon. Alonso jelenlegi motorját immár négy futam óta nyúzza, miután az Ausztrál Nagydíjon történt balesete után ki kellett cserélni. Button MP4-31-esében pedig a legutóbb a bahreini meghibásodást követően történt motorcsere. Emiatt a McLaren azt a döntést hozta, hogy vagy Monacóban, vagy Kanadában sor kerítenek az újabb cserére.
A Honda motorfőnöke, Yusuke Hasegawa az autosport.com hasábjain annyit árult el, hogy folyamatosan fejlesztik a V6-os egységet, és meglehet, hogy már a jövő héten érkezik néhány alkatrész. Azonban kiemelte, hogy semmit nem akarnak elkapkodni, magyarán nem apró módosítgatásokra akarják "elpazarolni" a megmaradt 14 zsetonjukat, épp emiatt megy tanakodás arról, hogy melyik helyszínen érkezzen a frissített verzió.
Mindemellett a szakember azt is elárulta, hogy amennyiben jövőre tényleg el fogják törölni a zsetonrendszert, aki radikális módon, teljes mértékben átalakítják a motort - árulta el a motorsport.com számára. Hasegawa szerint még egy teljesen új kialakítása sem elképzelhetetlen.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.