Igencsak eseménydúsra sikeredett a DTM-esek második futama a Red Bull Ringen, azonban mindebből Timo Glock semmit sem érzékelve aratott magabiztos győzelmet, ezzel pályafutása során harmadik alkalommal felállva a dobogó legtetejére!
Az alábbi cikkben összefoglaljuk, hogy mi történt a DTM spielbergi fordulójának a vasárnapi napján.
A harmadik szabadedzésen ismét az Audi fölénye mutatkozott meg, az ingolstadt-i márka 7 autójával képviseltette magát a legjobb tízben. A 7-ből négy Audi az első 4 helyen zárt, Mortara - Green - Scheider - Rockenfeller sorrendben. A legjobb mercedeses Paul Di Resta volt az 5. helyen, míg a legjobb BMW-s Tom Blomqvist a hatodikon.
A második időmérő edzés pedig az Audi és a BMW Mercedesszel szembeni fölényét hozta, ugyanis az első 14 helyen csak Audik és BMW-k zártak, ugyanakkor, ha a TOP 10-re leszűkítjük a kört, akkor az arány 3-7, a BMW javára. A pole az audis Jamie Greené lett, mindössze két ezreddel megelőzve Antonio Félix Da Costa BMW-jét, és a harmadik helyen záró Timo Glocknak is csak 69 ezred hiányzott. Hiába van az, hogy az első és az utolsó helyezettet csak 640 ezred választotta, mégis kijelentendő tény az, hogy a Mercedes csúnyán leszerepelt a könnyebb autó ellenére. A stuttgartiak legjobb pilótája ezúttal Robert Wickens volt, aki 15. lett, de speciel a pontversenyben éllovas Paul Di Resta csak az utolsó rajtkockát tudta kivívni magának.
A futamon már a rajt utáni és az azutáni körökben módosul a sorrend az élbolyban - Timo Glock Da Costa lerajtolásával és Green megelőzésével két körön belül az élre tört, és onnantól kezdve senki és semmi sem tudta megzavarni abban, hogy magabiztos, szép versenyzéssel megnyerje a spielbergi második futamot, ezzel szert téve DTM-karrierje harmadik győzelmére.
A német ex-F1-es minden küzdelemből kimaradt ugyan, de a mögöttesben mozgalmasan telt el a 60 perc. Sokáig Jamie Green birtokában volt a második pozíció, ám a verseny utolsó perceiben a merész, ám jól működő taktikát alkalmazó svéd Mattias Ekström megelőzte a britet, így a 2004-es és a 2007-es bajnok a 11. helyről indulva ért fel a dobogó második fokára. Harmadikként pedig Green futott be.
A dobogósok mögött Augusto Farfus zárt a negyedik pozícióban, megelőzve Martint, akit Blomqvist követett. A holland mögött három bajnok zárt: a 2014-es bajnoki első Wittmann, a 2013-ban diadalmaskodó Rockenfeller, valamint a 2012-es bajnok Spengler. A TOP 10-et az a Timo Scheider zárta, aki tavaly pont ezen a helyszínen pöckölte ki maga elől a két Mercedest Dr. Wolfgang Ullrich utasítására, ezzel nagy botrányt keltve a DTM világában.
A Mercedes számára pedig nem csak a kvalifikáció, hanem a futam is katasztrofálisan alakult - egyik AMG C 63 DTM sem ért fel a pontszerző zónába. A stuttgartiak legelőrébb végző pilótája Dani Juncadella volt, aki 12. lett. Annyi vigasztalhatja a csillagmárkásokat, hogy skót pilótájuk, Paul Di Resta annak ellenére megőrizte a vezetést a pontversenyben, hogy a rajtnál beragadt, s végül csak a 15. helyen látta meg a kockás zászlót.
Két nagyobb incidens is történt. Az első körökben Robert Wickens tette ki partvonalon kívülre Nico Müller Audiját, a svájci számára a gumifalban ért véget a verseny, míg a kanadai áthajtásos büntetést kapott. A másik "találkozó" féltávnál történt, szinte ugyanott, ahol az első, azonban ezúttal Edoardo Mortara és Antonio Félix Da Costa voltak az érintettek - az olasz kis híján kiforgatta Da Costát, ám szerencsére a portugál még vissza tudott evickélni a pályára, miközben Mortara a sóderágyban ragadt.
A bajnokság a Lausitzringen fog folytatódni, június 3-a és 5-e között.
A második futam végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.