DTM - TIMO GLOCK NYERTE A MÁSODIK FUTAMOT A RED BULL RINGEN!

1463928319.jpg

Igencsak eseménydúsra sikeredett a DTM-esek második futama a Red Bull Ringen, azonban mindebből Timo Glock semmit sem érzékelve aratott magabiztos győzelmet, ezzel pályafutása során harmadik alkalommal felállva a dobogó legtetejére!

Az alábbi cikkben összefoglaljuk, hogy mi történt a DTM spielbergi fordulójának a vasárnapi napján.

A harmadik szabadedzésen ismét az Audi fölénye mutatkozott meg, az ingolstadt-i márka 7 autójával képviseltette magát a legjobb tízben. A 7-ből négy Audi az első 4 helyen zárt, Mortara - Green - Scheider - Rockenfeller sorrendben. A legjobb mercedeses Paul Di Resta volt az 5. helyen, míg a legjobb BMW-s Tom Blomqvist a hatodikon.

második időmérő edzés pedig az Audi és a BMW Mercedesszel szembeni fölényét hozta, ugyanis az első 14 helyen csak Audik és BMW-k zártak, ugyanakkor, ha a TOP 10-re leszűkítjük a kört, akkor az arány 3-7, a BMW javára. A pole az audis Jamie Greené lett, mindössze két ezreddel megelőzve Antonio Félix Da Costa BMW-jét, és a harmadik helyen záró Timo Glocknak is csak 69 ezred hiányzott. Hiába van az, hogy az első és az utolsó helyezettet csak 640 ezred választotta, mégis kijelentendő tény az, hogy a Mercedes csúnyán leszerepelt a könnyebb autó ellenére. A stuttgartiak legjobb pilótája ezúttal Robert Wickens volt, aki 15. lett, de speciel a pontversenyben éllovas Paul Di Resta csak az utolsó rajtkockát tudta kivívni magának.

1463918207.jpg

A futamon már a rajt utáni és az azutáni körökben módosul a sorrend az élbolyban - Timo Glock Da Costa lerajtolásával és Green megelőzésével két körön belül az élre tört, és onnantól kezdve senki és semmi sem tudta megzavarni abban, hogy magabiztos, szép versenyzéssel megnyerje a spielbergi második futamot, ezzel szert téve DTM-karrierje harmadik győzelmére. 

A német ex-F1-es minden küzdelemből kimaradt ugyan, de a mögöttesben mozgalmasan telt el a 60 perc. Sokáig Jamie Green birtokában volt a második pozíció, ám a verseny utolsó perceiben a merész, ám jól működő taktikát alkalmazó svéd Mattias Ekström megelőzte a britet, így a 2004-es és a 2007-es bajnok a 11. helyről indulva ért fel a dobogó második fokára. Harmadikként pedig Green futott be.

A dobogósok mögött Augusto Farfus zárt a negyedik pozícióban, megelőzve Martint, akit Blomqvist követett. A holland mögött három bajnok zárt: a 2014-es bajnoki első Wittmann, a 2013-ban diadalmaskodó Rockenfeller, valamint a 2012-es bajnok Spengler. A TOP 10-et az a Timo Scheider zárta, aki tavaly pont ezen a helyszínen pöckölte ki maga elől a két Mercedest Dr. Wolfgang Ullrich utasítására, ezzel nagy botrányt keltve a DTM világában.

A Mercedes számára pedig nem csak a kvalifikáció, hanem a futam is katasztrofálisan alakult - egyik AMG C 63 DTM sem ért fel a pontszerző zónába. A stuttgartiak legelőrébb végző pilótája Dani Juncadella volt, aki 12. lett. Annyi vigasztalhatja a csillagmárkásokat, hogy skót pilótájuk, Paul Di Resta annak ellenére megőrizte a vezetést a pontversenyben, hogy a rajtnál beragadt, s végül csak a 15. helyen látta meg a kockás zászlót.

Két nagyobb incidens is történt. Az első körökben Robert Wickens tette ki partvonalon kívülre Nico Müller Audiját, a svájci számára a gumifalban ért véget a verseny, míg a kanadai áthajtásos büntetést kapott. A másik "találkozó" féltávnál történt, szinte ugyanott, ahol az első, azonban ezúttal Edoardo Mortara és Antonio Félix Da Costa voltak az érintettek - az olasz kis híján kiforgatta Da Costát, ám szerencsére a portugál még vissza tudott evickélni a pályára, miközben Mortara a sóderágyban ragadt.

A bajnokság a Lausitzringen fog folytatódni, június 3-a és 5-e között.

A második futam végeredménye:

dtm2futam.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr28738624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása