
Az első edzésen Sebastian Vettel, a másodikon Nico Rosberg győzedelmeskedett, a pénteki nap abszolút leggyorsabb pilótájának a mercedeses bizonyult.
Megkezdődött az európai szakasza a 67. Forma-1-es világbajnoksági sorozatnak a spanyolországi Barcelonában, amely helyszín legendásan arról híres, hogy a csapatok sok fejlesztéssel érkeznek. A brit Sky Sports és a német AMuS utánajárt, hogy mi(ke)t hoztak a csapatok a katalán aszfaltcsíkra. Íme a lista:
- Mercedes - új orrkúp (két verzió), módosított motorborítás, hátsó szárny, egyéb aerodinamikai alkatrészek.
- Ferrari - apró módosítások.
- Red Bull - megváltoztatott első szárny.
- McLaren - új első és hátsó vezetőszárny, fékcsatorna, padló, diffúzor.
- Renault - új első és hátsó szárny, új karosszéria (Jolyon Palmernek).
- Haas - új hátsó vezetőszárny, újabb verziójú Ferrari-erőforrás.
- Force India - új első és módosított hátsó szárny, padlólemez, diffúzor.
- Sauber - újabb verziójú Ferrari-motor.
- Toro Rosso - csekély mennyiségű módosítás.
- Manor - új első és hátsó szárny, padló, karosszéria.
Az első szabadedzésen kettős Ferrari-elsőség született, Sebastian Vettel - Kimi Raikkonen sorrendben. Az autók nagyon sokat gyorsultak a tavalyi évhez képest, ugyanis a német pilóta 1:23.951-es idejével több tizedet vert a tavalyi pole-körre (1:24.681) és majdnem három másodpercet a tavalyi FP1-en futott legjobb köridőre. A Ferrari vörös paripáit a Mercedes ezüst nyilai követték Rosberg - Hamilton sorrendben, több mint 5 tizedes lemaradásban. Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy a Ferrarik lágy gumikon, míg a Mercedesek közepes gumikon futották meg legjobb idejeiket.
A harmadik erő szerepet a Red Bull töltötte be, miután Ricciardo és Verstappen az 5. és a 6. helyeken zártak, kettejüket 0,2 másodperc választotta el. A holland pilóta Red Bull-os bemutatkozása volt az, amelyet mindenki figyelt. Az ifjú versenyző eléggé jól állta a sarat, ahhoz képest, hogy még csak ismerkedik az autóval, utóbbi tény pár elrontott féktáv és egy átmeneti gyorsulási probléma nyilvánult meg, de amúgy kényelmesen érezte magát az RB12-esben, mellyel eléggé aktív volt a pályán, konkrétan ő tette meg a legtöbb kört a 90 perc alatt, szám szerint 36-ot.
A TOP 10-be még Bottas, Sainz Jr., Massa és Alonso férkőztek be, a Toro Rossóba visszafokott Kvyat a 12. lett.
Nem volt sima délelőttje a Force Indiának, ugyanis a végül 14.-ként záró Sergio Perez egy csomó időn át a depóban vesztegelt motorhiba okán. Ráadásul az előtte záró Nico Hülkenberg gyorsan hajtott a depóban (a megengedett 80 km/óra helyett 91,8-cal haladt), emiatt pedig a csapat kapott egy 1000 eurós pénzbírságot.
A Haas számára ugyanolyan nehezen indult ez a hétvége is, mint az oroszországi, ugyanis Grosjean és Gutiérrez csak a 16-17. helyen kezdték meg a barcelonai hétvégét. Ráadásul a probléma oka is hasonló, ugyanis a francia újból az autó vezethetetlenségére panaszkodott.
A Renault tesztpilótája, Esteban Ocon számára nem hozott szerencsét a péntek 13-a... Hiába volt meg a lehetősége arra, hogy Jolyon Palmer autóját átvéve vezethessen az első edzésen, azonban a fiatal francia javarészt csak a depóban dekkolt, miután az RS16-os műszakilag meghibásodott.
A második tréningen Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Mercedesszel, az előző hét futamot megnyerő német pilóta a pénteki nap leggyorsabb idejét is megfutotta, 1:23.922-vel. Mögötte 2,5 tizedre leszakadva Kimi Raikkonen lett a második, megelőzve az erre a hétvégére egy átdolgozott MGU-H-t kapó Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt.
Az ötödik helyen Carlos Sainz Jr. meglepetést okozott azzal, hogy megverte mind a két Red Bull-pilótát, Daniel Ricciardót és Max Verstappent, akiket a hazai pályán versenyző Fernando Alonso választott szét, miután a spanyol a McLaren-Hondával 7.-ként zárt. A TOP 10-et a Force Indiák zárták, Perezzel és Hülkenberggel.
Ezúttal két csapat is problémákba ütközött: a Renault és a Haas. A Renault-nál egy Palmer-féle bal hátsó defekt okozott extra munkákat, míg a Haas esetében elektronikai gondok hátráltatták a munkálatokat, melyek Esteban Gutiérrez autójában jelentkeztek.
A renault-os eset miatt még a piros zászló is érvénybe lépett egy pár perc erejéig. Ezalatt a francia gyártó könnyedén konstatálhatta azt, hogy a péntek 13-a nem az ő napjuk volt...
A folytatásra egészen szombat délelőttig kell várni, 11 órakor megrendezik a harmadik szabadedzést, míg 14:00-kor a holnapi rajtsorrendről döntő kvalifikáció kerül megrendezésre.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal