Íme az idei harmadik Forma-1-es verseny futamnak, a Kínai Nagydíjnak az előzetese!
Folytatódik a 67. Forma-1-es szezon, mégpedig Kínában, a Shanghai International Circuit-en. A kínai aszfalt csak már 2004 óta látja vendégül száguldó cirkusz mezőnyét.
A pálya
A majdnem 5.5 kilométeres sanghaji pálya egyik legfőbb jellegzetessége a pálya harmadik szektorában megtalálható, hosszú (1.2 kilométeres) egyenes, valamint a célegyenest követő "csigakanyar". Egyébként azt lehet látni, hogy sok a technikás, kanyargós rész az aszfaltcsík vonalvezetésében.
A fő csapásvonalak*:
"Amikor a kínai versenyre gondolok, mindig eszembe jutnak azok a magas tornyok a célegyenesben, valamint a király paddock. Ez határozottan egy olyan pálya, amelynek vannak különlegességei és egyedi is."
"A pálya híres a soha véget nem érő 1-es kanyarról. Ez egy nagyon trükkös kanyar, mert könnyen megeszi a gumijaidat."
"A gumikra való vigyázás valóban egy kemény munka, főleg a futam alatt, mivel a 13-as kanyar veszi ki talán a legtöbb életet belőlük."
"A kör hátralevő részében pedig mindenből van egy pici, egészen a kis tempójú részektől a nagy tempójú részekig, ez teszi kihívássá a kiegyensúlyozott beállítás megtalálását."
* - Nico Hülkenberg a GPUpdate.net-nek tett nyilatkozata alapján.
Esélylatolgató
Az idei évben ez lesz első futam, melynek rajtsorrendjéről egy épkézláb időmérő-lebonyolítás fog dönteni, igaz, ez aligha fogja befolyásolni az élboly csatáját. Minden bizonnyal a Mercedes lehet az etalon, főleg Nico Rosberggel, aki élete első Forma-1-es győzelmének a helyszínére tér vissza. A csillagmárkások menetelését csak akkor lenne megállítható, ha a Ferrari váratlanul előhúzna valamit a cilinderjéből és tudna teljesíteni egy komplett futamot anélkül, hogy valamelyik SF16-H elromlana, vagy ha Lewis Hamilton megtalálná a tavalyi formáját. A kínai pálya karakterisztikája számottevően eltér az előző két pályáétól, szóval az üldözőbolyban kialakuló erősorrendről kár bárminemű jósolgatásba bocsátkozni addig, amíg nem láttuk a szabadedzéseket.
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók a kínai pályáról
- Pálya neve: Shanghai International Circuit
- Első futam: 2004
- Körök száma: 56
- Pályahossz: 5451 méter = 5.451 kilométer
- Versenytáv: 305.066 kilométer
- Körrekord: 1:32.338 - Michael Schumacher (Ferrari, 2004)
- Irány: óramutató járásával megegyező
- Tavalyi győztes (2015): Lewis Hamilton, Mercedes | Tavalyi pole pozíciós (2015): Lewis Hamilton, Mercedes
Egyéb érdekességek a bahreini pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1,78 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 333 km/óra
- Átlagsebesség egy körön: n.a.
- Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 48%
- Kanyarban maximum G-erő: 3.9 G, 7-es kanyar
- Esély a Safety Car-ra: 33%
- Sebességváltások - átlag: 60 db / kör
- A rajtvonal és az 1-es kanyar közti távolság: n.a.
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
A 13 szettből "csak" 10 esetében kaptak szabad kezet a pilóták és a csapatok, 3 szettet a Pirelli jelölt ki.
Korábbi nagydíjgyőztesek listája
- 2004: Rubens Barrichello (Ferrari)
- 2005: Fernando Alonso (Renault)
- 2006: Michael Schumacher (Ferrari)
- 2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)
- 2008: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
- 2009: Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
- 2010: Jenson Button (McLaren-Mercedes)
- 2011: Jenson Button (McLaren-Mercedes)
- 2012: Nico Rosberg (Mercedes)
- 2013: Fernando Alonso (Ferrari)
- 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
- 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
Program
- Első szabadedzés: 2016. április 15. (péntek), 04:00 - 05:30
- Második szabadedzés: 2016. április 15. (péntek), 08:00 - 09:30
- Harmadik szabadedzés: 2016. április 16. (szombat), 06:00 - 07:00
- Időmérő edzés: 2016. április 16. (szombat), 09:00 - 10:00
- Futam: 2016. április 17. (vasárnap), 08:00 - 10:00
TV-közvetítés Magyarországon: M4 Sport - kommentátorok: Szujó Zoltán, Wéber Gábor
Betétversenyek
- Porsche Carrera Cup Asia
DRS-zónák
Mérési pont(ok) | Aktiválási pont(ok) | |
Első DRS-zóna | 12-es kanyarnál. | 752 méterrel a 14-es kanyar előtt. |
Második DRS-zóna | 35 méterrel a 16-os kanyar előtt. | 98 méterrel a 16-os kanyar után. |
Negyedik versenybíró
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkáját negyedik versenybíróként Alan Jones fogja segíteni. Az ausztrál pilóta a Forma-1-ben 12 győzelmet, hat pole pozíciót szerzett, továbbá 1980-ban ő lett a világbajnoki pontverseny első helyezettje.
Sajtótájékoztatók
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 9 órától): Valtteri Bottas (Williams), Marcus Ericsson (Sauber), Nico Hülkenberg (Force India), Kevin Magnussen (Renault), Kimi Raikkonen (Ferrari).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 10 órától): Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Yusuke Hasegawa (Honda), Christian Horner (Red Bull), Frederic Vasseur (Renault), Toto Wolff (Mercedes).
A várható időjárás
Péntek: enyhén felhős, 14-18 °C
Szombat: esős, 12-23 °C
Vasárnap: enyhén felhős, 11-18 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.