A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részéről Charlie Whiting elárulta, hogy a Mercedes által kifejlesztett, a Ferrari által kipróbált halo-rendszer kerülhet bevezetésre 2017-től.
A valóságban először a barcelonai tesztsorozat folyamán láthattuk a halo-rendszert, amely a pilóták fejét kívánja védeni. A Mercedes által kifejlesztett eszköz a Ferrari autójára került fel, és noha a pilóták viszonylag pozitív véleménnyel voltak róla, a szurkolók tetszését több szempontból sem nyerte el. Ezek a szempontok pedig a kilátás, a kinézet, valamint a nem teljes védelem.
A kilátással kapcsolatos problémákra a Red Bull által kidolgozott koncepció jelenthetné a megoldást, amelynek első pályatesztjére már a következő hónapban sor kerülhet. Azonban ezen rendszerrel kapcsolatosan felmerült egy probléma, amely miatt könnyedén kútba dobhatják az ötletet. Mégpedig az autóból való kijutáshoz szükséges idő. Az FIA szabálykönyve kimondja, hogy a pilótának 5 másodperc leforgása alatt ki kell jutni a versenyautóból, ez pedig a Red Bull által kidolgozott megoldás esetében nem lehetne kivitelezni.
Mindennek tudatában Charlie Whiting a minap elárulta, hogy jelen pillanatban a Mercedes koncepciója lehet a befutó, hacsak a későbbiekben nem bukkan elő egy jobb alternatíva. Mindenesetre az FIA mindenképpen szeretné, ha jövőre már bevezetésre kerülne a fejvédő eszköz használata. Mindemellett a versenyigazgató azt is kijelentette, hogy a halo minden bizonnyal nem lesz opcionális, ellentmondva Lewis Hamilton vágyának.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal