Kimi Raikkonen annak ellenére megnyerte a negyedik tesztnapot a Ferrari SF16-H-val. A Mercedes pedig majdnem 200 kört tett meg ma Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel, míg Fernando Alonso csak három installációs körig jutott ma a McLaren-Hondával a hűtőrendszer meghibásodásának köszönhetően.
A Ferrari újabb elsőségével, a McLaren-Honda kálváriájával, Haryanto balesetével zárult a barcelonai tesztsorozat első fele. Mindemellett nem feledkezhetünk meg a Mercedesről sem, ugyanis a Hamilton - Rosberg páros a mai nap folyamán is elképesztő távot tett meg Barcelonában, közel 200 kört!
A negyedik tesztnap beosztása:
Délelőtt | Délután | |
Mercedes | Lewis Hamilton | Nico Rosberg |
Ferrari | Kimi Raikkonen | |
Williams | Felipe Massa | |
Red Bull | Daniil Kvyat | |
Force India | Alfonso Celis Jr. | |
Renault | Kevin Magnussen | |
Toro Rosso | Max Verstappen | |
Sauber | Felipe Nasr | |
McLaren | Fernando Alonso | |
Manor | Rio Haryanto | |
Haas | Esteban Gutierrez |
A délelőtti események
A délelőtt folyamán Kimi Raikkonen futotta meg a leggyorsabb kört a Ferrari SF16-H volánja mögött, az új ultralágy gumik alkalmazásával. A "Jégember" a délelőtt folyamán 58 kört teljesített, legjobb ideje pedig 1:23.477 volt.
Meglepően jól ment a nap első felében a Renault Kevin Magnussennel a volánnál, ugyanis a dán pilóta 67 kört teljesített az első 4 óra folyamán. Igaz, körideje majdnem 1.8 másodperccel volt gyengébb, de ez az ultralágy és a lágy gumik közti különbségnek tudható be, ugyanis ki kell emelnünk, hogy sokáig Magnussen állt a tabella élén!
Problémamentes délelőttöt zárt a Toro Rosso azok után, hogy az előző három nap folyamán mindig felmerült valami gikszer, azonban ezúttal Max Verstappen alatt remekül muzsikált az "álcafestéssel" köröző STR11-es. A holland tinipilótát a 3. helyen rangsorolták 13:00-kor, továbbá 75 kör szerepel a neve mellett.
A negyedik Daniil Kvyat lett a Red Bull-lal, az oroszt a sauberes Felipe Nasr követte az ötödik pozícióban.
A Mercedes az időeredmények terén ugyan eddig még korántsem mutatta ki a foga fehérjét, azonban a W07-esbe pakolt körszámok egyenesen elrettenthetik a vetélytársakat, ugyanis a délelőtt folyamán az új orrkúppal rendelkező autóba ülő Lewis Hamilton majdnem 100 kört pakolt bele.
A Force India a hétfői nap után csütörtökön is fejlesztőversenyzőjének, Alfonso Celis Jr.-nak adott lehetőséget. A 19 esztendős mexikói számára azonban eléggé karcsúra sikeredett a reggel 9-től egészen délután 13 óráig tartó etap, ugyanis csupán 36 kört tudott megtenni, amellett, hogy 7.-ként rangsorolták.
A 8. a manoros Rio Haryanto lett. Az indonéz pilóta mögött Felipe Massa, s egyelőre úgy tűnik, hogy a Williams FW38-as nem valami acélos a brazil alatt. A 10. hely pedig a haasos Esteban Gutiérrezé lett.
Afelől viszont semmi kétség, hogy a csalódást keltőbb délelőtt a McLaren-Hondához fűzhető, ugyanis Fernando Alonso műszaki okokból kifolyólag csak 3 installációs kört tudott megtenni.
Forma-1 - 2016-os előszezon: Barcelonai tesztsorozat, 4./8. nap - 4 óra elteltével az állás:
A délutáni események
Ahhoz képest, hogy milyen gördülékenyen zajlott a gyakorlás a délelőtt folyamán, a délután meglehetősen kaotikusra sikeredett, főleg az utolsó 2 és fél óra, ugyanis ez idő alatt összesen háromszor lendült meg a piros zászló.
Először Rio Haryanto idézte elő a piros zászlót, miután a 4-es kanyarban falba tette a Manor MRT05-öst, így az indonéz elmondhatja magáról azt, hogy két nap alatt kétszer került pályán kívülre autójával.
#F1 Gutierrez pic.twitter.com/w59objPaks
— Sergio Martínez (@123pnz) 2016. február 25.
A második megszakításra az utolsó óra kezdetén került sor, amikor is Esteban Gutiérrez parkolt le a Haas autójával a 4-es és az 5-ös kanyar között.
#newsf1.it A pochi minuti dalla fine si ferma @KevinMagnussen con la @RenaultSportF1 @Graftechweb @marcoasfalto pic.twitter.com/DlSI2hjFOd
— AlexSala FormulOne (@AlessandroSala1) 2016. február 25.
A harmadik piros zászlós fázisra pedig az utolsó percekben került sor, amikor is Kevin Magnussen Renault-ja állt meg 153 kör után.
Végül pedig nem tudták megjavítani Kimi Raikkonen ultralágy gumis köridejét, így a Ferrari finnje megőrizte az első pozíciót, noha délután ismeretlen okok miatt viszonylag keveset volt a pályán. Az ultralágy abroncsokat szintén bevető Daniil Kvyat azonban felzárkózott a második helyre, megelőzve Alfonso Celis Jr.-t, aki a Force Indiával harmadikként. A további sorrend így alakult: Magnussen, Verstappen, Nasr, Rosberg, Hamilton (délelőtt ment), Massa, Gutiérrez, Alonso.
A Mercedes teljesítménye mindenképpen kiemelendő, ugyanis Rosberg délután még további 86 körrel tudta megtoldani Hamilton délelőtti 99-esét, valamint a körszámot illetően 100 fölé kúszott a Renault, a Toro Rosso és a Sauber.
Alonsónak pedig délután sem lehetősége arra, hogy elhagyja a depót. Azóta kiderült, hogy egy jelentéktelen probléma tette tönkre a McLaren napját, egészen pontosan a hűtőfolyadék szivárgása, melynek orvosolása alapos szerelési munkát igényelt.
Forma-1 - 2016-os előszezon: Barcelonai tesztsorozat, 4./8. nap - végeredmény:
Jövő héten újra négy napon fog tesztelni a Forma-1 mezőnye Barcelonában, keddtől péntekig.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.