A Forma-1 illetékesei nagyon fontolgatják a versenyzők fejének fokozott védelme érdekében a bukókeret bevezetését, melyre akár már 2017-ben sor kerülhet. Egy olasz lap grafikákkal vázolta fel a potenciális kialakításokat.
Justin Wilson és Jules Bianchi tragikus balesetei után ismét téma a legutóbb Felipe Massa 2009-es hungaroringi esete kapcsán felhozott zárt pilótafülkék bevezetése. Az FIA hónapokon át kutakodott a témában, miután kijelentették, a legjobb és leghamarabb kivitelezhető megoldásnak az elsőként a Mercedes által javasolt bumeráng-szerű "glória", amely nem eredményezne zárt pilótafülkéket, de a pilóták fejét így is kiválóan megvédené a nagyobb tárgyaktól, mint például egy leszakadó kerék.
Az olasz La Gazetta dello Sport a Mercedes konstrukciója mellett felvázolt két másik lehetőséget is. Az egyik egy háromszög alakú védőburok lenne közvetlenül a pilóta előtt, ennek hátránya azonban az, hogy semmilyen védelmet nem nyújt az oldalról érő becsapódások ellen, csak elölről biztosítana védelmet. A másik megoldás hasonló a németek által elgondolt szerkezetnek. A különbség csak annyi, hogy a Gazetta grafikáján a visszanyúló lemezek nem a pilóta feje mellett, hanem felett haladnak át. A látvány talán ennél a megoldásnál lenne a legszebb, de fontos megjegyezni, hogy ezen kialakítás mellett a versenyzők nem tudnák gyorsan elhagyni autójukat a fejük felett lévő lemezek miatt.
Íme a szóban forgó három koncepció:
#Gazzetta | Types of cockpit protection:
1) Halo ring
2) AFP-V2
3) Centreline roll hoop pic.twitter.com/PjdDniOdgY
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) 2016. január 29.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal