A Magnetti Marelli gőzerőkkel ügyködik azon, hogy feljebb tornázzák a Forma-1-es autók alacsony zajszintjét, amely az elmúlt két évben számos kritikát kapott.
A 2014-ben érkező V6-os éra az autók hangját illetően gigantikus csalódás volt a szurkolók számára, ugyanis a Forma-1-es autók nagyon halkká váltak a hibridmotorok miatt. Így a Forma-1 zajszintje érthető módon rengeteg kritikát kapott az elmúlt két esztendőben.
Egy alapos elemzés után az FIA megkérte arra az olasz Magnetti Marelli céget, hogy fókuszáljanak a két fő problémára, amely az amplitúdó, valamint a magas frekvencia.
A Magnetti Marelli sportrészlegének vezetője, Robert Dalla elmondta az F1i-nek, hogy az utóbbi probléma az új kipufogórendszerrel már meg van oldva, mellyel az a cél, hogy a gázok távol maradjanak a turbinától, mivel ellenkező esetben szűri a magas frekvenciákat. Dalla tézisét megerősítette a cég hibridprogramjának vezetője, Andrea Dappiano.
A cég már tavaly is sok mindent megtett annak érdekében, hogy hangosak legyen a Forma-1-es versenygépek, viszont majd az új éra érkezésekor, 2017-2018 tájékán további módosítások szükségesek. Mindeközben pedig a Magnetti Marelli az FIA és a csapatok segítségével próbálja megtalálni az egyensúlyt a zajszint növelése és a teljesítmény csökkenése között.
Fotó: Zimbio.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal