F1 - MILYEN ÚJDONSÁGOK LESZNEK 2016-BAN?

nico_rosberg_f1_grand_prix_abu_dhabi_uoa2uysg-qvl.jpg

Ugyan a szabályok nem fognak számottevően változni, azonban még így is tartogat néhány újdonságot magában a Forma-1 2016-os szezonja. Ezeket az újdonságokat a GPUpdate.net összegyűjtötte.

f1-a-visit-with-gene-haas-haas-f1-team-2014-the-haas-f1-team-headquarters-in-kannapolis-n_3.jpg

Új konstruktőr a Forma-1-ben: A Marussia, a Caterham és a HRT csapatok 2010-es érkezése óta először fog új gárda bemutatkozni a Forma-1-ben, mégpedig a Haas F1 Team. Az amerikai istálló tulajdonosa a NASCAR-rajongók számára ismerős Gene Haas, még a csapatvezetői posztot Günther Steiner tölti be. A Banbury-ben székelő istálló versenyzői Romain Grosjean és a Forma-1-be visszatérő Esteban Gutiérrez lesznek.

f1-abu-dhabi-gp-2009-fernando-alonso-renault-f1-team.jpg

Újra gyári csapatot indít a Forma-1-ben a Renault: Több hónapos várakozást követően érkezett meg a bejelentés, miszerint a Renault visszavásárolta a Lotus F1 Team-et, amely idén már számos alkalommal került kellemetlen helyzetbe anyagi gondjaikból eredően. Utoljára 2010-ben futott csapat a francia márka nevén.

f1-mexican-gp-2015-esteban-gutierrez-ferrari-test-and-reserve-driver-on-the-grid-horz.jpg

Visszatérő és újonc pilóta a mezőnyben: Visszatér a mezőnybe Esteban Gutiérrez, aki tavaly a Ferrari tesztpilótája volt, és az olaszok ajánlásával került a Haas F1 Team-hez, ahol Romain Grosjean csapattársa lesz. A mexikói 2013-ban és 2014-ben már versenyzett a Forma-1-ben, a Sauber csapatánál. Jelen állás szerint idén pedig egy újonc pilótát köszönthetünk a Száguldó Cirkusz világában, a GP2 2014-es bajnokának, Jolyon Palmernek személyében, aki Pastor Maldonado csapattársa lesz a Renault-nál. A brit tavaly 13 darab első szabadedzésen vezethette Romain Grosjean Lotus E23-asát.

f1-bahrain-gp-2015-daniel-ricciardo-red-bull-racing-rb11-stops-at-the-end-of-the-race-with_1.jpg

Változó motorpartnerek: A mezőnyben több csapat is motorbeszállítót vált 2016-ra. A Renault által felvásárolt Lotus logikus módon Renault-motorokat fog használni. A Red Bull pedig hosszas huzavona után végül arra kényszerült, hogy szintén Renault-hajtásláncokat szereljen be idén az RB12-esekbe, ám a V6-osok új szponzoruk, a TAG Heuer névre hallgató óracég neve alatt fognak futni. Ezzel pedig 2005 óta először fog "álnéven" futni egy motor, legutóbb a Sauber volt az a gárda, amely erőforrásait Petronas néven tartotta számon. Miközben a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso 2015-ös Ferrari-erőforrásokkal fogja teljesíteni a 2016-os esztendőt. A legnagyobb, legmeglepőbb motorváltozás a Manorhoz kapcsolódik: a sereghajtó alakulat a 2014-es Ferrari-motorokat a Mercedes V6-osaira cseréli le.

f1-german-gp-2014-l-to-r-sebastian-vettel-red-bull-racing-rb10-kimi-raikkonen-ferrari-f14-horz.jpg

Visszatér Németország, új helyszínként pedig Baku került be a naptárba: 2016-ban rekordhosszúságú, 21 futamból álló Forma-1-es szezonnak lehetünk szemtanúi, köszönhetően annak, hogy a Hockenheimringen visszatér a Német Nagydíj; valamint annak, hogy beszáll Azerbajdzsán a királykategóriába, az azeri helyszín az Európa Nagydíjat fogja megrendezni, egyidejűleg a WEC Le Mans-i 24 órás versenyével, ez pedig rendesen kicsapta a biztosítékot a szurkolóknál.

f1-pirelli-ultrasoft-tyre-unveil-2015-pirelli-ultrasoft-tyre.jpg

Érkezik az ultralágy gumi, új és szinte átláthatatlan gumiszabályok: A Pirelli a 2016-os évben már 5 slick gumit tudhat a repertoárjában, miután kifejlesztette a lila jelöléssel ellátott ultralágy gumit. Mindennek függvényében a csapatok idén egy-egy versenyhétvégét megelőzően háromfajta keverék tarthatnak igényt. Azonban a gumikkal kapcsolatos regulák korántsem ennyire egyszerűek, így Olvasóinknak azt javasoljuk, hogy a változásokat bogarásszák át december 2-ai, december 3-ai és december 8-ai cikkünk segítségével.

f1-german-gp-2014-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-w05-rear-wing-and-exhaust-detail.jpg

Újra lesz hangja a Forma-1-nek? Amióta a Forma-1-ben kezdetét vette a V6-os éra 2014 kezdetén, azóta az alacsony zajszint az egyik főbeszédtémája a Forma-1-es közösségnek. Már számos kísérletet kipróbáltak a javítás érdekében, azonban működőképes megoldás mind a mai napig nem került terítékre. Azonban az új szabály meghozhatják az áttörést, miszerint legalább két kipufogóvéget kell használni 2016-tól, de a három is lehetséges.

f1hungarian-gp2015virtualsafetycarsign.jpg

VSC, immár nem csak a versenyeken: A Virtuális Safety Car-t Jules Bianchi fatális végkimenetelű balesete miatt vezették be a 2015-ös esztendőre, azonban tavaly csak versenyeken láthattuk a működését, azonban ez az idei évtől másként lesz, ugyanis 2016-tól kezdve már a szabadedzések és az időmérők alkalmával is alkalmazható lesz a rendszer.

Fotó: Zimbio.com, motorsport.com, F1 Fanatic

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr518223754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása