Ugyan a szabályok nem fognak számottevően változni, azonban még így is tartogat néhány újdonságot magában a Forma-1 2016-os szezonja. Ezeket az újdonságokat a GPUpdate.net összegyűjtötte.
Új konstruktőr a Forma-1-ben: A Marussia, a Caterham és a HRT csapatok 2010-es érkezése óta először fog új gárda bemutatkozni a Forma-1-ben, mégpedig a Haas F1 Team. Az amerikai istálló tulajdonosa a NASCAR-rajongók számára ismerős Gene Haas, még a csapatvezetői posztot Günther Steiner tölti be. A Banbury-ben székelő istálló versenyzői Romain Grosjean és a Forma-1-be visszatérő Esteban Gutiérrez lesznek.
Újra gyári csapatot indít a Forma-1-ben a Renault: Több hónapos várakozást követően érkezett meg a bejelentés, miszerint a Renault visszavásárolta a Lotus F1 Team-et, amely idén már számos alkalommal került kellemetlen helyzetbe anyagi gondjaikból eredően. Utoljára 2010-ben futott csapat a francia márka nevén.
Visszatérő és újonc pilóta a mezőnyben: Visszatér a mezőnybe Esteban Gutiérrez, aki tavaly a Ferrari tesztpilótája volt, és az olaszok ajánlásával került a Haas F1 Team-hez, ahol Romain Grosjean csapattársa lesz. A mexikói 2013-ban és 2014-ben már versenyzett a Forma-1-ben, a Sauber csapatánál. Jelen állás szerint idén pedig egy újonc pilótát köszönthetünk a Száguldó Cirkusz világában, a GP2 2014-es bajnokának, Jolyon Palmernek személyében, aki Pastor Maldonado csapattársa lesz a Renault-nál. A brit tavaly 13 darab első szabadedzésen vezethette Romain Grosjean Lotus E23-asát.
Változó motorpartnerek: A mezőnyben több csapat is motorbeszállítót vált 2016-ra. A Renault által felvásárolt Lotus logikus módon Renault-motorokat fog használni. A Red Bull pedig hosszas huzavona után végül arra kényszerült, hogy szintén Renault-hajtásláncokat szereljen be idén az RB12-esekbe, ám a V6-osok új szponzoruk, a TAG Heuer névre hallgató óracég neve alatt fognak futni. Ezzel pedig 2005 óta először fog "álnéven" futni egy motor, legutóbb a Sauber volt az a gárda, amely erőforrásait Petronas néven tartotta számon. Miközben a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso 2015-ös Ferrari-erőforrásokkal fogja teljesíteni a 2016-os esztendőt. A legnagyobb, legmeglepőbb motorváltozás a Manorhoz kapcsolódik: a sereghajtó alakulat a 2014-es Ferrari-motorokat a Mercedes V6-osaira cseréli le.
Visszatér Németország, új helyszínként pedig Baku került be a naptárba: 2016-ban rekordhosszúságú, 21 futamból álló Forma-1-es szezonnak lehetünk szemtanúi, köszönhetően annak, hogy a Hockenheimringen visszatér a Német Nagydíj; valamint annak, hogy beszáll Azerbajdzsán a királykategóriába, az azeri helyszín az Európa Nagydíjat fogja megrendezni, egyidejűleg a WEC Le Mans-i 24 órás versenyével, ez pedig rendesen kicsapta a biztosítékot a szurkolóknál.
Érkezik az ultralágy gumi, új és szinte átláthatatlan gumiszabályok: A Pirelli a 2016-os évben már 5 slick gumit tudhat a repertoárjában, miután kifejlesztette a lila jelöléssel ellátott ultralágy gumit. Mindennek függvényében a csapatok idén egy-egy versenyhétvégét megelőzően háromfajta keverék tarthatnak igényt. Azonban a gumikkal kapcsolatos regulák korántsem ennyire egyszerűek, így Olvasóinknak azt javasoljuk, hogy a változásokat bogarásszák át december 2-ai, december 3-ai és december 8-ai cikkünk segítségével.
Újra lesz hangja a Forma-1-nek? Amióta a Forma-1-ben kezdetét vette a V6-os éra 2014 kezdetén, azóta az alacsony zajszint az egyik főbeszédtémája a Forma-1-es közösségnek. Már számos kísérletet kipróbáltak a javítás érdekében, azonban működőképes megoldás mind a mai napig nem került terítékre. Azonban az új szabály meghozhatják az áttörést, miszerint legalább két kipufogóvéget kell használni 2016-tól, de a három is lehetséges.
VSC, immár nem csak a versenyeken: A Virtuális Safety Car-t Jules Bianchi fatális végkimenetelű balesete miatt vezették be a 2015-ös esztendőre, azonban tavaly csak versenyeken láthattuk a működését, azonban ez az idei évtől másként lesz, ugyanis 2016-tól kezdve már a szabadedzések és az időmérők alkalmával is alkalmazható lesz a rendszer.
Fotó: Zimbio.com, motorsport.com, F1 Fanatic
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.