F1 - ÍGY MŰKÖDIK MAJD AZ ÚJ GUMIRENDSZER

f1-abu-dhabi-november-testing-2015-an-engineer-with-pirelli-tires.jpg

Tegnap bejelentésre került a 2016-os szezonban bevezetésre kerülő új gumiszabályzat, a Pirelli pedig elmondta, valójában hogy is fog működni a rendszer.

A csapatok 2016-tól kezdve szabadabb választási lehetőségeket kapnak taktikai szempontból az új gumiszabályoknak köszönhetően. Fontos tisztázni, hogy ezek az előírások csakis a száraz pályás abroncsokra vonatkoznak majd, az esős és átmeneti abroncsokat nem érte változás. Az olasz gumigyártó az eddigi négy keverék mellé (szuperlágy, lágy, közepes, kemény) jövőre bevezet egy újabbat, az ultralágy névre keresztelt, lila jelzéssel ellátott keveréket, melyeket az utcai helyszíneken használhatnak majd a csapatok, és minden bizonnyal az eddigi legpuhább változatnál, a szuperlágynál is lágyabb lesz a futófelülete. 

A procedúra nagyjából az eddigiekhez hasonlóan fog zajlani, annyi különbséggel, hogy a Forma 1 jelenlegi egyetlen gumiszállítója mostantól egy hétvégére nem kettő, hanem három keveréket jelöl ki repertoárjából. Az sem változik, hogy továbbra is 13 szett abroncs áll majd rendelkezésére minden pilótának egy adott versenyhétvégére. 

A nagyobb változások innentől jönnek. A Pirelli kiválaszt majd két szettet, melyeket mindenkinek kötelező lesz majd felhasználni az adott futamon. A két szett természetesen két különböző keverékű gumit tartalmaz majd, így megmarad az a szabály, hogy egy futamon legalább két különböző keveréket használni kell minden versenyzőnek. 

Az adott hétvégére elszállított leglágyabb keverékből egy szettet csak a Q3-ban lehet majd felpakolni az autókra. 

Ez eddig három felhasznált szett, a maradék 10-et pedig mindenki beoszthatja, ahogyan akarja (természetesen mindig a Pirelli által előre kiválasztott három lehetséges keverék közül). Azt, hogy melyik csapat mennyit "rendel" az aktuális abroncsokból, jó előre le kell adni majd az FIA-nak, akik majd továbbítják a kérést a Pirelli felé. Az új szabály szerint aki nem küldi el a határidőn belül a kért keverékek számát, a helyett az FIA választ majd. Egyébként minden csapat/pilóta leadott rendelésének részletei titokban maradnak majd az aktuális versenyt megelőző két hétig.

Az is eldőlt, hogy egy csapaton belül a két pilótának nem feltétlenül kell majd ugyanazt a harmadik keveréket választani.

A szabadedzésekre vonatkozó szabály egyébként nem változik, a csapatoknak továbbra is vissza kell adniuk két szettet az első szabadedzés végeztével (az egyiket csak az első 40 percben használhatják majd, ami azt jelenti, hogy az idei 30 perc helyett jövőre tízzel többet kapnak a "plusz" szetten), kettőt a második után, valamint szintén kettőt a szombati harmadik edzés után.

Az időmérő első 10 helyezettje továbbra is azzal a szettel köteles elrajtolni, amit a Q2-ben leggyorsabb körük alatt használtak. Akik nem jutnak be az utolsó szakaszba, akárcsak eddig, szabadon választhatnak gumit a rajthoz.

Fotó: motorsport.com

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr978137766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása