TCR - KÁOSZFUTAMOK MAKAÓN, COMINI A SOROZAT ELSŐ BAJNOKA!

tcr-macau-2015-winner-stefano-comini-seat-leon-target-competition.jpg

Az első és a második futamon sem maradt el a nagy csattanás a makaói szezonzárón. Az első futamon az egész hétvégét domináló beugrópilóta, Rob Huff diadalmaskodott, a "Makaó Királya" 8. alkalommal nyert a Circuit da Guia pályán versenyzői pályafutása során. Az abszolút kaotikus második versenyen pedig Stefano Comini bajnoki címét érő győzelemre tett szert.

A hétvége folyamán megrendezésre került a TCR International Series idei szezonzárója Makaóban, amely a bajnokság 21-22. futama volt. Egy biztos, Makaó legfőbb ismertetőjegyéből, a balesetekből nem volt hiány. Az első futam végéig egy beugró WTCC-s uralta a hétvégét, a második futamon pedig bajnokavatásra is sor került.

Első futam

Az első futamon a szabadedzéseket és a kvalifikációt is megnyerő Rob Huff indulhatott a pole pozícióból a West Coast Racing Honda Civicjével. Akár Makaó királya, akár nem, azért mégis csak meglepő volt látni a dominanciáját úgy, hogy csak vendégpilótaként csatlakozott a mezőnyhöz, hogy az idei évben ne maradjon ki az életéből a makaói versenyzés, miután a WTCC úgy döntött, hogy idén nem látogat el arra a helyszínre, amely korábban hosszú éveken át szolgált szezonzáró futamként. Mellőle a csapattárs Kevin Gleason startolhatott, a két Civicet pedig a bajnoki pontverseny első három helyen álló pilótái követték, Comini - Gené - P. Oriola felállásban.

A piros lámpák elalvását követően úgy tűnt, hogy Huff mellett Comini és Gené is elmehet, az első pár méteren fej-fej mellett volt a három versenyautó, de aztán a Makaó-specialista visszakaparintotta a vezető pozíciót, és leszakította a mögötte haladókat. Hátrébb azonban már nem volt ennyire tiszta a rajt, ugyanis a Mandarin-kanyar után három vendégversenyző, nevezetesen Francisco Roda, Kenneth Lau és Frank Yu ütköztek. A lezúzott két Seat és az egy Honda miatt majd' négy körön a Safety Car-ként szolgáló Maserati vezette a mezőnyt, ennek kimenetele után vált szabaddá a versenyzés, azonban érdemi akciókra nemigen került sor.

12240138_434035516795913_3463887232254774744_n.jpg

A 10 körös első futamot így tehát a West Coast Hondájával magabiztosan nyerte meg Rob Huff, kinek még az sem jelentett gondot, hogy ez volt élete legelső futama a TCR-ben, megszerezte nyolcadik Makaó-győzelmét. A második helyen a Team Craft-Bamboo Lukoil spanyol pilótája, Jordi Gené zárt, megelőzve márkatársait, a targetes Stefano Cominit és a csapattárs Pepe Oriolát. Ez a befutási sorrend pedig azt jelentette, hogy Gené kiszállt a bajnoki címért vívott harcból, míg Comini 7 pontos előny birtokában vághatott neki a második futamnak.

Az ötödik helyen Jordi Oriola következett egy, úgyszintén a Target Competition által futtatott Seattal, megelőzve két West Coast Honda-pilótát, Gianni Morbidellit és Kevin Gleasont. A Target újabb Seatja Andrea Belicchivel a nyolcadik lett, megelőzve a kilencedik pozícióban végző volkswagenes Lorenzo Vegliát. A legjobb 10-et Sergey Afanasyev zárta a Craft-Bamboo színeiben.

Az első futam végeredménye:

tcr_macau_r1.jpg

Az első futam összefoglalója:

The king did it again! #Huffy #KingOfMacau #8wins #Round21

Szerző: TCR International Series, 2015. november 21.

Második futam 

Egy bő félórás szünetet követően pedig a második futamra is sor került, melynek rajtrácsa az első verseny végeredménye alapján alakult ki, tehát az első három sorba Huff, Gené, Comini, P. Oriola, J. Oriola és Morbidelli állhattak fel. 

12278836_434757136723751_4460870840039053357_n_1.jpg

Azonban a rajt után hasonló káosz alakult ki, mint a WTCC 2013-as makaói hétvégéjének második futamán. Az első kanyarba Gené és Huff kerék a keréken fordultak az egyes kanyarban, kontakt alakult ki a spanyol és az angol között, melynek következtében mind a ketten a palánknak csapódtak, ezzel pedig egy dominóeffektust elindítva. A tömegkatasztrófa pedig 11 versenyző azonnali kiesését okozta: Huff, Gené, Veglia, Gleason, Files, Wong, Choi, Cunnington, S. Chan, Ho és Afanasyev. A versenyirányítás piros zászlóval azonnal félbeszakította a futamot, így a túlélő kilenc pilóta a bokszban várt a folytatásra.

Videón a tömegbukás:

A majd' félórás szünet kezdődhetett meg igazából a verseny, melynek folytatása Stefano Comini és Pepe Oriola győzelemért, valamint világbajnoki címért vívott harcáról szólt. A WTCC-ből ismert Oriola mindent megpróbált megtenni a sikerért, a két rivális többször is koccant, azonban ennek a levét végül Oriola itta meg, mikor belecsúszott Comini megcsúszó Seat-jába, ugyanis a spanyolnak ki kellett állnia a versenyből, így a kockás zászlót már csak heten látták meg, ugyanis a másik Oriola is egy büntetés után idő előtt fejezte be a szezonzárót.

Stefano Comini megnyerte a 10 körös szezonzárót, ezzel pedig a 2015. évi TCR Bajnokságot is, így ő lett a széria legelső bajnoka. A Target kettős sikerrel zárta a szezont, miután Andrea Belicchi lett a második, ez pedig a csapat konstruktőri címét jelentette. A dobogót pedig Mikhail Grachev tette teljessé a Liqui Moly Engstler Team Volkswagenjével. A következő négy pilóta ért még célba: Morbidelli, Avila, Holland, Chan.

A futam leintése után a stewardok pedig a rajtbalesetet vétkesének Jordi Genét nevezték meg, aki így egy 1000 eurós pénzbüntetést kapott. Egyébként a spanyol seatos egyik bordája eltört a horrorisztikus esésben.

A második futam végeredménye:

tcr_macau_r2.jpg

A második futam összefoglalója:

Horrible crashes for the season finale in Macau #Round22 #crashes #CominiChampion #Macau

Szerző: TCR International Series, 2015. november 21.

Fotó: motorsport.com, TCR Media

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr868098346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása