F1 - ELŐZETES: 2015 BRAZIL NAGYDÍJ

f1-brazilian-gp-2014-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-w05-leads-at-the-start-of-the-race.jpg

A hétvégén rendezik meg a Forma-1 2015-ös világbajnokságának utolsó előtti versenyét, a Brazil Nagydíjat, a legendás interlagosi pályán.

A pálya

43. alkalommal fogják megrendezni a Brazil Nagydíjat a Száguldó Cirkuszban, és 33. alkalommal látogat el Interlagosba a mezőny. 1973 óta megszakítás nélkül látogat el a mezőny minden évben Brazíliába.

Az Autódromo José Carlos Pace vonalvezetése 4308 méter, és 15 kanyar található benne, 10 balos és 5 jobbos. 

cikk.png

Karakterisztika tekintetében egy rendkívül gyors pálya, egy tempós első és harmadik, valamint egy technikás második szektorral. A brazil pályának pedig van egy jó néhány kulcsfontosságú pontja, és most vegyük sorra ezeket!

Az Autódromo José Carlos Pace fő csapásvonalai:

Kanyar Elemzés
1.: A célegyenesvégi kanyar talán a pálya legfontosabb pontja, ugyanis előtte nagyon kemény kell fékezni, ráadásul rövid idő alatt 200-250 kilométer/órával csökkentve a sebességet. A féktávot pedig könnyen el lehet mérni, melynek az a következménye, hogy ki kell menni a poros bukótérbe, onnan visszaevickélve pedig a következő hosszú egyenesben könnyen támadhatóvá válik az ember. Ugyanakkor az aszfaltcsík legjobb előzési pontja, DRS-sel pláne könnyű előzni, számos csatát felidézhetnénk az elmúlt évekből, például Michael Schumacher és Kimi Raikkonen 2006-os és 2012-es párbaját.

4.: A másik hosszú egyenes végén található féktáv is kiváló előzési pont, főleg úgy, hogy a pálya másik szakasza ez, ahol lehet használni az állítható hátsó szárnyat. Azonban a hibázási rizikó itt is megvan, leginkább a hepehupás féktávnak köszönhetően.

12.:  A pálya legeslegfontosabb kanyarjáról beszélünk ez esetben. Aki innen nem gyorsít ki jól, az egészen a célegyenes végéig szenvedni fog. Ugyanis ezt a kanyart már csak három egyre tempósabb törés követi és máris jön a célegyenes és a DRS-zóna.

 

A fontos tudnivalók

Az FIA a legtöbb pályához hasonlóan Brazíliában is két DRS-zónát jelölt ki:

Mérési pont(ok) Aktiválási pont(ok)
Első DRS-zóna 2-es kanyar csúcspontján. 20 méterrel a 3-as kanyar után.
Második DRS-zóna 30 méterrel a 13-as kanyar után. 60 méterrel a 15-ös kanyar után.

 

Az FIA munkáját pedig Mika Salo fogja segíteni a hétvégén, mint negyedik versenybíró. 1994 és 2002 között versenyzett a Forma-1-ben, a Lotus, a Tyrrell, az Arrows, a BAR, a Ferrari, a Sauber, valamint a Toyota színeiben. 1999-ben a Ferrarival kétszer is állt dobogón, Schumacher helyetteseként, Németországban és Itáliában. A Száguldó Cirkusz után GT-sorozatokban állt rajthoz, manapság pedig aktívan dolgozik a finn médiában, például szakértőként.

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 14 órától): Jenson Button (McLaren), Nico Hülkenberg (Force India), Felipe Massa (Williams), Felipe Nasr (Sauber), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Toro Rosso).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 19 órától): Federico Gastaldi (Lotus), Monisha Kaltenborn (Sauber), Graeme Lowdon (Manor), Paul Monaghan (Red Bull), Franz Tost (Toro Rosso).

Gumik: A Pirelli Interlagosba a sárga oldalfalú lágy, valamint a fehér jelöléssel rendelkező közepes gumikat hozta el a csapatoknak. Paul Hembery elmondta, hogy érdemes lesz megfigyelni, az új aszfalt miként hat az abroncsokra.

Egy kör a brazil pályán:

 

Esélylatolgató

f1-brazilian-gp-2014-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-w05-leads-team-mate-lewis-hamilton-merce.jpg

Elsősorban a nagy motorerő miatt a Mercedesnek fog állni a zászló Sao Paulóban, úgyhogy ezúttal is a Rosberg - Hamilton csatát lesz érdemes figyelemmel kísérnünk. Úgy néz ki, hogy Mexikóban visszatért a régi Nico Rosberg, aki (az austini vereség után) érinthetetlen volt az Autódromo Hermanos Rodríguezen. Brazíliában pedig amúgy is Rosberg szokott jobban teljesíteni, a német már tudott itt nyerni tavaly brit csapattársa hibáját követően, míg csak egyszer állt dobogón, amikor 2009-ben harmadik lett.

A második erőt pedig értelemszerű módon a Ferrari fogja képviselni, habár lehet, hogy ehhez lesz a Williamsnek egy-két szava, főleg a hazai közönség előtt mindig is lelkesen versenyző Felipe Massa részéről, aki speciel tavaly is dobogóra tudott állni. A Williamsnek pedig a hétvégén meglehet a harmadik hely a konstruktőri bajnokságban.

A Brazil Nagydíj győztesei az elmúlt öt évben:

2014 Nico Rosberg Mercedes
2013 Sebastian Vettel Red Bull Renault
2012 Jenson Button McLaren Mercedes
2011 Mark Webber Red Bull Renault
2010 Sebastian Vettel Red Bull Renault

 

Program:

2015. november 13., péntek
13:00 - 14:30 Első szabadedzés (TV: M4 Sport)
17:00 - 18:30 Második szabadedzés (TV: Sky Sports F1)

2015. november 14., szombat
14:00 - 15:00 Harmadik szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
17:00 - 18:00 Időmérő edzés (TV: M4 Sport)

2015. november 15., vasárnap
17:00 -          Futam (TV: M4 Sport)

A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek.

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!

Fotó: formula1.com, motorsport.com

 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr438071920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása