F1 - TILKE ELÁRULTA, MIÉRT NEM MARADHATOTT A PERALTADA MEXIKÓBAN

mexican-grand-prix-action-sergio-perez-force-india-mexico-baseball-stadium-formula-1_3371263.jpg

A mexikóvárosi pálya felújításainak és átépítéseinek főtervezője, Hermann Tilke elmondta, miért nem hagyhatták meg a legendás Peraltada nevű kanyart a pályán. 

Rengeteg szurkoló, sőt, a versenyzők is panaszkodtak, mikor megtudták, a régi nagy tempójú, nyújtott jobbos kanyar, a Peraltada az új mexikói pályán már nem kapott helyet. A híres jobbos egy része azonban megmaradt, de már sokkal lassabb az átvitt tempó, a nevét pedig Nigel Mansell-ről kapta, miután a '92-es világbajnok anno ezen a részen egy nagyon merész manőverrel utasította maga mögé Ayrton Sennát.

A legtöbb modern pálya tervezője, Hermann Tilke vezette a Mexikói nagydíj felújításának munkálatait is. A német tervező most elárulta, miért kellett kivenniük a Peraltadát a pályából. Először is nem volt elég hely a jelenlegi biztonsági szabályok fényében létfontosságú bukótér kialakítására a pálya mellett épült autópálya miatt. E nélkül már önmagában nem lehetett volna megtartani a népszerű fordulót, hiszen a nagy tempó mellett egy kisebb hiba is súlyos árakat követelt volna, de volt még egy oka annak, hogy ma már máshogy kanyarog a pálya az utolsó szektorban. A szervezők ugyanis ragaszkodtak a stadionrész kialakításához, tehát mindenképp szerették volna, ha az autók behajtanak a baseball stadionba, amelynek lelátóin nem kevesebb, mint 20 ezer szurkoló fér el. A hangulat és a látvány valóban csodálatos lett a stadionban, és Tilke szerint a Forma-1-es világbajnokság egyik legjobb szekciója lett, természetesen mindenkinek hiányzik valamennyire a Peraltada. 

Fotó: Sky Sports

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr268041832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2015.11.04. 17:37:54

A Peraltada még hagyján, mert értem én hogy márcsak a biztonság miatt is mennie kellett, oké. De a komplett középső szektor teljes felbolygatására mégis mi szükség volt??????? Lásd régi: s7.postimg.org/6rqth013v/Mexico_City_Pista1b_07_47e2c55ea0fc645fb34b5885f.png új: s7.postimg.org/elrf2e8wr/Mexico_City15p_47e2c55ea0fc645fb34b5885f04efda8.png és a kettő összevetve: s7.postimg.org/n5at05h97/Mexico_City_old_new.png Ennek a pályának a Peraltadán kívül az a középső kacskaringó volt még a sava-borsa, az a sok egymás utáni "félhurok" együttes kombinációja. Ennek a sok apró pár méteres nyomvonalváltoztatásnak köszönhetően lett belőle kb. 2 sima S kanyar :( Egy kuriózummal megint kevesebb, sikerült ezáltal megint egy különleges pályát egy totál átlagossá silányítani (Button is mondta hogy az új kanyarok nem lettek vmi túl izgalmasak). Nameg az új Ese del Lago - Horquilla szekció is milyen béna lett már, az is annyira tilkés....

Szóval R.I.P. Autódromo Hermanos Rodríguez. Ismét egy pálya amit az effeggy miatt b*sznak el, csak azért, hogy néhány DRS parádénak ő is a házigazdája lehessen. Elnézést, de nekem ez a véleményem.

Más: nem értem hogy ebben a blogban miért nem működik a ctrl+c. De ami még ennél is érthetetlenebb, hogy nem működik az "u" betű!!!!!! :O Az összes ilyen betűt beillesztéssel kellett megoldanom, billentyűzettel sehogysem tudtam bevinni.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása