Sima rajt-cél győzelmet aratott az e.dams Renault svájci versenyzője, Sebastien Buemi Pekingben. A dobogóra még az Abt brazil pilótája, Lucas Di Grassi, illetve a Mahindra Racing németje, Nick Heidfeld állhatott fel.
WATCH @Sebastien_buemi retain the lead at the start in Beijing #BeijingePrix https://t.co/Cj9PJvZGBO
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. október 24.
Az e.dams Renault svájci pilótája, Sebastien Buemi kezdhette meg a pole pozícióból a szezonnyitó kínai futamot. A Toro Rosso Forma-1-es csapatának egykori pilótája nagyon jól kapta a rajt, azonban csapattársa, Nicolas Prost már nem annyira, ugyanis kerekei előbb kipörögtek, majd az 1-es kanyarban hatalmasat fékezett, ennek köszönhetően a mahindrás Nick Heidfeld előrelépett a második helyre. Nem sokkal később az e.dams franciája még egyszer elfékezte magát, így még Lucas Di Grassit is megkapta maga elé.
Azonban a középmezőny is nagyon jó csatákat generált, az élen Bruno Sennával, a két Virgin-, valamint a két Dragon-pilótával, azonban a csatázásoknak egy teljes pályás sárga zászló vetett véget, melyet a mezőny egyetlen női tagja, Simona de Silvestro idézett elő, miután falnak ütközött Andrettijével, akárcsak az egyik szabadedzésen.
A teljes pályás sárga zászló körökön át érvényben volt, ez a Formula E egyik legújabb rendszere, amely hasonlít a Forma-1 virtuális biztonsági autós szisztémához, csak annyi különbséggel, hogy itt az egész pályára vonatkozik a korlátozás.
Az újraindítást követően Buemi az élen meglógott üldözőitől, azonban ennek ellenére a tavalyi szezonban is látott, kőkemény csaták.
WATCH @afelixdacosta & @27villeneuve come to blows at Turn 3 #BeijingePrix https://t.co/gnFGi0WMlx
— FIAFormulaE (@FIAformulaE) 2015. október 24.
Féltávnál, azaz a 13-14. kör tájékán eljöttek az autócserék ideje, ám közvetlenül ezután jött az újabb teljes pályás sárga zászlós fázis, köszönhetően Jacques Villeneuve és Antonio Félix Da Costa ütközésének, amely a portugál aguris pilóta futamának a végét jelentette.
A bokszkiállásokat követően Buemi továbbra is fölényesen vezette a futamot, miközben Lucas Di Grassi és Nico Prost is átlépte Nick Heidfeldet. Azonban az e.dams franciájára lesújtott a balszerencse, ugyanis az egyik szűk sikánban lekoccolta a falat, melynek következtében letört hátsó vezetőszárnyának az egyik tartóeleme. A szárny összecsuklott az e.dams hátulján, azonban Prost ennek ellenére pariban volt Di Grassival a második helyért. A francia vitézkedésének a versenyirányítás vetett végett, miután a sportbírók fekete-narancssárga zászlóval kiintette a bokszba, az autó veszélyessége miatt. Noha Prost kezdetben nem akart a depóba hajtani, de végül a csapat utasítására kiállt a versenyből, 3 körrel a leintés előtt.
Buemi pedig nagyon szépen kontroll alatt tartotta az egész hétvégét, és megnyerte a 2015/2016-os szezonnyitót Pekingben. A dobogóra pedig még Di Grassi, valamint Nick Heidfeld állhatott fel. A Mahindra frissen igazolt németje rendesen megizzadt a harmadik helyért, ugyanis az utolsó körökben a két dragonos helyezte őt nyomás elé, de a volt Forma-1-es pilóta került ki győztesként ebből a hármasból.
A NEXTEV TCR-nek felemás versenye volt: Nelson Piquet Jr.-t műszaki hibák hátráltatták, így két kör hátrányban csak a 15. lett, míg Oliver Turvey már valamivel szerencsésebb volt, és heroikus versenyzéssel behozta a hatodik helyre az autóját. A brit mögött honfitársa, a virgines Sam Bird zárt, megelőzve a TOP 10-et teljessé tevő Berthon - Abt - Sarrazin triót. Nem sokon múlt a pontszerzés az újonc Robin Frijns számára, ám az alacsony energiaszint miatt el kellett vennie a gázról a lábát, ezzel lett Sarraziné az utolsó pont.
A bajnokság két hét múlva, Putrajayában folytatódik.
A Pekingi ePrix végeredménye:
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.