A Williams mérnöke, Pat Symonds a Sky Sports-nak adott interjújában elárulta, hogy állnak jelenleg a csapatok a 2017-re tervezett szabályváltozások kialakításával.
Már több hónapja lehet hallani, hogy a Stratégiai Csoport tagjai komoly szabályváltozásokat terveznek a 2017-es Forma-1-es szezonra. A csoport tagja többek között a Williams csapata is, a grove-i istálló tapasztalt mérnöke, Pat Symonds pedig elmesélte, hogy állnak jelenleg a "szabálykönyvírással".
A brit szakember szerint a munkálatok jól haladnak, és mindenki elégedett az eddigi újításokkal, de beismerte, kezdenek kicsúszni a határidőből, ugyanis ha a következő egy-két hónapban nem alkotják meg a végleges tervezetet, nem valószínű, hogy az új koncepció alapján gyártott versenygépek már két év múlva debütálhatnak. De ugyanakkor azt is hozzátette, nem szabad elsietni a változtatásokat, mert elsősorban a csoport nem forradalmi, hanem evolúciós fejlődést szeretne elérni.
Symonds szerint az új autók pont úgy fognak kinézni, mint ahogy egy modern F1-es autónak kell kinéznie. Reméli, sikerül majd egy dögös masinát létrehozniuk, de azt is megemlítette, neki nem tetszene, ha a sokak által javasolt múltba való visszamenésre voksolna végül a Stratégiai Csoport. Viszont a mostani helyzet alapján nem így lesz, és az autók nem is lesznek túl futurisztikusak, Symonds elmondása alapján pont ezért lesz nagyon "vagány" és egyedi az új koncepció.
Természetesen a brit mérnök nem kerülhette ki azt a kérdést sem, pontosan hogy fognak kinézni akkor az autók. Válaszában elmondta, a legszembetűnőbb változás a hátsó szárny szélesítése és alacsonyítása, valamint a gumiabroncsok szélessége lesz. Ezzel együtt az első szárny is megváltozik majd, és elvileg nem lesznek ennyire nagy hatással az autó aerodinamikájára, azt sokkal inkább a padlólemez fogja befolyásolni.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.