A Mercedes minden megmaradt módosító pontját felhasználta, így a német csapat pilótái, Lewis Hamilton és Nico Rosberg egy, még az eddiginél is jobb erőforrással versenyezhetnek, már az Olasz Nagydíjon.
A sajtó már év elején pedzegette, hogy a Mercedes egészen az olasz futamig fog várakozni zsetonjai bevetésével, és ez így is történt, mint kiderült. A csapat mind a hét módosító pontját elhasználta, így Lewis Hamilton és Nico Rosberg is idei harmadik motorja kezdi el majd fogyasztani a hírhedten motorgyilkos Monzában.
A csillagmárkások akkora előnyt építettek ki már a szezonkezdetre, hogy nyugodtan hátradőlhettek. A második motorokat az Ezüst Nyilakba szerelték be a legkésőbb, Montrealba, ráadásul a kanadai futamra csak a megbízhatóság érdekét szolgáló zsetonokat vetették be.
Méghozzá a jelentések szerint a Petronas új üzemanyagot fejlesztett ki a Mercedesnek, amely még jobban lendíthet az amúgy is villámgyors W06-osak tempóján. A riválisoknak van okuk az aggodalomra...
***
A Ferrari is egy újabb motorral fegyverkezett fel az olasz viadalra. Vettel és Raikkonen ezzel idei negyedik motorját kapja meg, így már nagyon érik az ötödik, büntetést jelentő egység is, még a szezonzáró előtt. Az egyelőre még kérdéses, hogy a hazai versenyére készülő csapat hány pontot hagyott meg a hétből, de a hírek 0-tól 3-ig terjedő számokról beszél. Ez esetben pedig még inkább sanszos az ötödik motor bevetése, hiszen miért is hagynák kárba veszni a zsetonokat.
A hétvégére a Renault és a Honda is készül új hajtáslánccal, azonban ezen esetben a pilóták már rajtbüntetés árán jutnak hozzá a továbbfejlesztett verzióhoz. A McLarennél idén már a kilencedik erőforrást rakják be az MP4-30-asokban, míg a Red Bullnál is meghúzzák azt a cselt, amit a McLaren csinált Belgiumban, a dupla csere, azaz az energiaitalosok szerelői pénteken és szombaton is motort fognak cserélni Ricciardo és Kvyat RB11-esében.
A Renault pedig Szocsira egy óriási, mind a 12 zsetonjába kerülő fejlesztést fog bevetni, amivel a Mercedeshez hasonlóan már 2016-ra koncentrálnak.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.