F1 - A MÉRNÖKÖK TARTANAK AZ ÚJ RAJTSZABÁLYTÓL

f1-grand-prix-of-china-pqxlmh9rtgqx-750x485.jpg

Az új rajtolási procedúrának a versenyzők örülnek, a mérnökök azonban nem túl lelkesek a Belga nagydíjon debütáló megoldás iránt. 

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal és Bernie Ecclestone-nal asszisztálva júniusban beiktattak egy új szabályt, mely lényege, hogy a versenyzőknek külső segítség nélkül kell elrajtolniuk. Ezt a segítséget eddig a mérnökök adták, méghozzá a kuplung fogáspontjával kapcsolatban, hogy mire eljön a rajt pillanata, már a legmegfelelőbb "harapáspont" legyen beállítva. Így a pilóták rajtjai gyakorlatilag nem azon múltak, hogy ők mennyire jól (avagy rosszul) indultak, hanem mindent a technika döntött el. Mostantól azonban nem így lesz, ugyanis a rajt előtti boxból való kihajtás után már nem lehet segíteni a versenyzőt ilyen és hasonló információkkal, és a versenyző sem állíthat már a fogásponton. Ezzel a Forma-1 az olyan kritikákra akar reagálni, miszerint az utóbbi időkben a pilótáknak nem kellett megdolgozni egy jó rajtért, hiszen ott volt a technika, ami megoldotta azt nekik.

A versenyzők többsége örült a változtatásnak, a csapatok mérnökei azonban már nem voltak ennyire elájultatva az új megoldástól. Az Auto Motor und Sport szerint már több csapat is érdeklődött az FIA-nál, hogy mi lesz megengedett és mi nem, mert nem túl egyértelmű számukra a helyzet. Többen amiatt is aggódnak, hogy ha egy versenyző rosszul lövi be a kuplung fogáspontját, és esetleg sikerülne jól eljönnie a rajtnál, akkor a verseny közepénél égeti majd el a kuplungját, ami a futam feladásához vezetne. 

Az egész szabályváltoztatás másik érdeke az volt, hogy újra kiszámíthatatlanabbak legyenek a stratok, ám Andy Stevenson, a Force India menedzsere kis iróniával megjegyezte, szerinte ugyanúgy kiszámíthatók maradnak a rajtok, csak ezúttal másképpen: "A rajtok gyakorlatilag ismét kiszámíthatók lesznek, hiszen a versenyző tudni fogja előre, hogy rossz rajtja lesz, és az a legrosszabb, hogy ez ellen semmit sem tehet majd."

A volt Forma-1-es pilóta, a '90-es években versenyzett Johnny Herbert azonban nem aggódik, hisz elmondása szerint a mérnököknek mindig is ilyen volt a hozzáállásuk: "Mérnöki fejjel nézve mindig a versenyző áll a legalacsonyabb szinten. Ez természetes, és már az én időmben is így volt. Én nem aggódnék emiatt."

Egyébként a legtöbb szakértő szerint a csapatoknak azzal van bajuk, hogy megint szezon közben hoztak be egy új szabályt (lásd: tavalyi rádiós szabály a szingapúri futam előtt), és így nem tudták megfelelően átalakítani autóikat az új regulához, hisz erre nem volt idejük. 

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr187699224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása