Hamarosan pont kerülhet az i-re, miszerint a Renault kiszáll-e a Forma-1-ből, vagy marad.
A Renault a Red Bull-lal szövetkezve minden egyéni és konstruktőri címet besöpörtek 2010 és 2013 között. Azonban a tavaly kezdődő V6-os érában a francia motorgyártó harmatgyengén teljesít, erőforrásai gyengék és megbízhatatlanok. A tavalyi évben még ezen nehézségek ellenére is el tudták hódítani a konstruktőri ezüstérmet, azonban most rosszabbul áll a Red Bull és a Renault szénája, az is csodának fog számítani, ha az energiaitalos csapat év végéig meg tudja tartani a csapatok pontversenyében a negyedik pozíciót.
Ennek következtében a Red Bull és a Renault közti kapcsolat immár nagyon ingatag lábakon áll, könnyen elképzelhető, hogy az utóbbi fél faképnél hagyja a Forma-1-et, ezt maga a francia gyártó hangsúlyozza, főleg az elmúlt 1,5 évben tapasztalt mélyrepülés után. A motorsport.com hasábjain azonban arról van szó, hogy a Renault játéka a Lotus felvásárlására megy ki, amely korábbi gyári gárdájuk jogutódja Enstone-ban.
Azonban van egy hátráltató tényező a koncepcióban, ez pedig a Lotus - Mercedes kapcsolat. Azonban a legfrissebb sajtóértesülések állítják, hogy a Lotus és a részvényesek még tárgyalnak, azonban a Renault még a nyári szünetben véglegesíteni fogja a tárgyalások végkimenetelét.
Az extra pénzjutalmak érdekében kritérium az, hogy a Renault az új gyári alakulatával a Red Bull és a Mercedes "családjába" tartozzon. Erre azért van szükség, mivel jelenleg az enstone-i gárda Bernie Ecclestone szemében alul van értékelve a pénzdíjazást illetően.
A piszkos anyagiakról a Renault és a Forma-1 fejesei a Hungaroringen fognak tárgyalni. Amennyiben a CVC hajlandó többet fizetni a Renaultnak, akkor szinte garantált, hogy a francia autógyártó fel fogja vásárolni a kétséges anyagi helyzetben lévő Lotust.
A Renault felvásárlási manővere hatással lenne a pilótafelállásra és az autó küllemére. A franciák minden bizonnyal a nagy anyagi háttérrel bíró Pastor Maldonado - Sergio Perez duót igazolná le, míg a versenygép színe ismételten sárga-fekete lehet.
A francia márka a következő hetekben mindent véglegesítheti az új koncepciókkal, azonban a döntésre valószínűleg év végéig várnunk kell.
Fotó: F1 Fanatic
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.