DTM - WEHRLEIN REMEK TAKTIKÁVAL VERTE MEG MÁRKATÁRSAIT A NORISRINGEN

vlcsnap-2015-06-27-22h31m55s224.png

Pascal Wehrlein diadalmaskodott a DTM első norisringi futamán, ezzel  bezsebelve pályafutása második győzelmét. A Mercedes dominálta a száradó pályán rendezett futamot, a stuttgartiak nem csak a teljes dobogót, de az első 4 helyet is kisajátították maguknak.

A verseny rajtjánál már nem esett az eső, de a korábbi időjárás miatt még vizes volt az aszfalt. Viszont több csapadékot nem jósoltak a futam alatt, ezért voltak, akik megkockáztatták a slick gumikkal való indulást a még eléggé vizes pályán. Ez a megoldás általában véve nem fizetődött ki, kivéve Pascal Wehrlein-nél, a Mercedes 20 esztendős németjénél, aki a többi száraz pályás gumival startoló pilótával ellentétben fantasztikus tempót tudott autózni a csúszós pályán a slickekkel. Az első négyből csak Green kezdett slick abroncsokon, és ez nem is fizetődött ki neki, mivel miután az esőgumikon indulók kiálltak slickekért (nagyjából 10 perccel a rajt után), már csak a 7. helyen haladt. A rajtnál történt egy kisebb torlódás, mikor az eddigi legjobb rajthelyéről induló újonc Lucas Auer meglökte Miguel Molinát az 1-es kanyarban, és a spanyol megpördült. Beléjük ment egy másik újonc, Tom Blomqvist is, így végül a két újonc feladta a futamot, Molina pedig körhátrányban ért csak a célba.

Az élen a kiállásoknál történt az egyetlen változás: Vietoris vezetett az esős gumikon a Paffett-et az első körökben megelőző Wickens és Paul di Resta előtt, de a boxkiállás után ez a vonat már csak Pascal Wehrlein mögé tudott visszajönni. Ő volt az egyetlen, aki az első körökben munkára tudta bírni a slickeket, és megfelelő tempót tudott diktálni, ami mint később kiderült, a győzelmet hozta neki. A pole-ból induló Christian Vietoris közben szép lassan visszacsúszott a 4. helyre, hiszen elment mellette a verseny akkori szakaszában gyorsabbnak bizonyuló Paffett és Wickens is. Di Resta és Jamie Green pedig összeakadtak a sikánnál,ez a skót kiesését okozta, mivel meghibásodott a futómű.

Ugyan az utolsó körökben Wehrlein-nek védekeznie kellett három márkatársa ellen, a Mercedes finom üzenettel tudatta versenyzőivel, semmiképp se próbálkozzanak bármiféle előzési manőverrel, ha nem érzik azt 100%-osan biztonságosnak, így azért könnyebb dolga volt. Wickens a pódiumon egy interjú alatt el is mondta, inkább nem próbálkozott az előzéssel, mert túl kockázatos lett volna, hiszen az ideális ív mellett kellett volna rövidebbet fékeznie, de ott még mindig nedves volt a pálya. 

vlcsnap-2015-06-27-23h28m59s144.png

Az élen ilyen közel autózott egymáshoz a négy Mercedes a futam vége felé

A mezőny többi részén nem igen történtek jelentős pozíciócserék. Martin Tomczyk az utolsó körökben tudta megelőzni Jamie Green-t a 6. helyért, de a brit még így is vezeti az összetettet. A másik csata a 9. helyért ment Wittmann és Juncadella között, de a spanyol nem tudott előzni.

Az új 2015-ös szabályok értelmében holnap új nap és új akció a DTM-ben, hiszen jön a hétvége második futama a "német Monacóban". 

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr337579106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása