VÉLEMÉNYROVAT - F1: VERRARI IS BACK!
Avagy vigyázz, mit kívánsz!

cbqjvpqweaanafj.jpg

Nico Rosberg kívánsága, miszerint reméli, hogy az izgalmas versenyek érdekében közelebb kerül hozzájuk a Ferrari, máris teljesült, ahogy Sebastian Vettel gyerekkori álma is.

A tavalyi szezon során jó adag szerencse és helyzetfelismerés kellett ahhoz, hogy Daniel Ricciardo háromszor is legyőzze a Mercedeseket. Az idei Maláj Nagydíjon azonban más történt. Mivel az időjárási körümények mindenki számára egyformán adottak voltak, nem beszélhetünk mázliról. A Ferrarik jobban bírták a hőséget és kész. Helyzetfelismerés? Bármikor előfordulhat, hogy az élmenő csapat eltaktikázza magát, valaki pedig kihasználja a felkínálkozó lehetőséget. Hogy eddig két versenyből kétszer a Ferrari tette mindezt, megint csak több tényező következménye. Új vezetőség, új pilóta, új szélcsatorna, de a cél régi: újra „A Csapat” szeretnének lenni, akiről annak is a Forma-1 jut eszébe, aki nem követi a versenyeket. A futam leintése után és az azt követő pár napban átmenetileg ismét ők voltak a Forma-1, s Vettel is érdekes helyzetbe került. Dicsérni kezdték a munkamorálját, a személyiségét, a vezetési stílusát, holott ő eddig is ilyen volt. Remélem, ez a túl fiatalon túl sokat nyerő „kölyök” a ferraris korszakában végre megkapja azt az elismerést és tiszteletet, amit egy négyszeres világbajnok érdemel.

Rossz alkalmazkodás ide vagy oda, a Mercedes „csak” a győzelemről csúszott le, az értékes pontokról nem. A dobogóra álló Hamilton és Rosberg mégis elégedetlen volt a csapatával.  Ahogyan utaltam rá, és a rádiós visszajátszásokban is hallottuk, nem mentek zökkenőmentesen a dolgok a Mercedes versenystratégiája körül. Világbajnokként sem engedhetnek meg maguknak semmilyen hibát, hiszen 2014-hez hasonlóan idén is akad, aki a lepattanóikra vár, ráadásul képes erőből támadni. Viszont a Ferrari csapatfőnöke óva int a túlzott magabiztosságtól. Ettől még a helyzetük biztató, hiszen nagyjából a teszteken látott erősorrend köszönt vissza az első két futamon.

Ezúttal sem feledkezhetek meg az aktuális negatívumokról. A trópusoktól nulla ponttal búcsúzó Sauber és a kettős kiesését is már-már sikerként kommunikáló McLaren (még az egy szem Marussia is célba ért!) feketítette be a futamot. Előbbi bosszantó, utóbbi lassan legyintést sem von maga után. A 2007-es botrányokat is megszégyenítő terelésekkel és az egymásnak ellentmondó nyilatkozatokkal Alonso balesetével és a teljesítményükkel kapcsolatban kezd unalmas lenni a műsor. Valaki továbbra sem mond igazat. Azok után, hogy Button hetekig maga sem tudta, folytatódat-e a pályafutása, egyedül őt sajnálom ebben a történetben. A csapatnak két futam után is a hibák minimalizálása és a pontszerzés lehet az idei célja, pole-hoz és dobogóhoz kisebb csodára lenne szükségük.

Persze ne legyen igazam. Azok után, hogy szerkesztőségi esélylatolgatás során lebecsültem a Toro Rossót, akik azóta kétszer is rám cáfoltak, nem merek hosszú távú előrejelzésekbe bonyolódni. Vannak kedvenceim, de elsősorban én is a versenynek szurkolok. Egy többesélyes, futamról futamra változó év jót tenne a Forma-1 megítélésének. 2012, gyere vissza!

Fotó: Scuderia Ferrari

Kovács Mariann

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr27347014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása