F1 - ELŐZETES: 2015 MALÁJ NAGYDÍJ

Két héttel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően folytatódik a Forma-1-es Világbajnokság 2015-ben az idei második versennyel, melyet Malajziában rendeznek meg.

A pálya és a tudnivalók

A Száguldó Cirkusz mezőnye a hétvégén Sepangba látogat. A Sepang International Circuit 1999 óta, megállás nélkül a Forma-1-es versenynaptár része. Az aszfaltcsík a Maláj-félszigeten, Kuala Lumpur közelében található. A versenyhelyszínre jellemző a tikkasztó meleg és a brutálisan magas páratartalom, amely kihívást jelent mind a versenyautók, mind a pilóták számára.

A versenypálya 5543 méteres, és 15 kanyar van található a vonalvezetésben, ebből 10 jobbos és 5 balos.

A pálya vonalvezetésű meglehetősen sokszínű. Az első szektor a célegyenes negyedénél kezdődik meg, ahonnan eléggé messze található az 1-2-3-as kanyarkombináció, amelynek abszolválása a startnál nagy kihívást szokott jelenteni a pilóták számára. A hármas már egy nyújtott jobbkanyar, mely egy középhosszú egyenesbe vezet, melynek végén nagyot kell fékezni, hogy be lehessen fordulni a 4-es kanyarba, amely egy jobbos, és derékszögű, és már a második szektorban vagyunk. Ekkor járunk a pálya legkanyargósabb részén. az 5-ös és a 8-ös kanyar között, melyek közepesen gyors kanyarok. A 8-asból kigyorsítva egy rövid egyenesbe érkezünk, melynek végén egy kőkemény féktáv van, a 9-es, hajtűkanyart megelőzően. A 9-esből kigyorsítva két balkanyar jön, a 10-11. kanyar, melynek ívét pontosan el kell találni. Utána egy balos és két jobbos kanyar következik, és megérkezünk a hosszú, hátsó egyenesben, melynek végén van egy visszafordító, és onnan kigyorsítva már át is szeltük a célvonalat.

Ebből a pályabarangolóból azon következtetések vonhatóak le, hogy a csapatoknak több mindenre is oda kell figyelniük, hogy megfelelőképpen beállíthassák az autót. Az első és az utolsó szektorban a leszorító és a végsebesség terén kell megfelelni, míg az aszfaltcsík középső szakaszán az előbbi dominál.

A pályán két DRS-zóna található. Az első zóna érzékelési pontja 54 méterrel a 12. kanyar után található, a hátsó szárnyakat pedig 104 méterrel a 14-es kanyar után lehet aktiválni. A második zóna mérési pontja a 15-ös kanyar csúcspontja után 16 méterre lett elhelyezve, a hátsó szárnyakat pedig további 12 méter után lehet nyitni.

Az FIA munkáját ezen a hétvégén pedig Mick Doohan fogja segíteni, aki ötször világbajnok lett az 500 köbcentis motorbajnokságban a Hondával 1994 és 1998 között, 1999 végén pedig visszavonult a versenyzéstől, de utána is maradt a Hondánál, sőt a MotoGP-ben is tevékenykedett.

Egy-két módosítás is történt a pályán. A bokszutca falán újabb védőhálókat helyeztek el a sportbírók nagyobb nagyobb biztonságérzete végett. A számos bucka miatt a szervezők pedig igyekezték a füves területeket is elsimítani.

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői: Fernando Alonso (McLaren), Daniil Kyvat (Red Bull), Felipe Nasr (Sauber), Kimi Raikkonen (Ferrari), Nico Rosberg (Mercedes), Carlos Sainz (Toro Rosso).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői: Cyril Abiteboul (Renault), Matthew Carter (Lotus), Robert Fernley (Force India), Paul Hembery (Pirelli), Christian Horner (Red Bull), Franz Tost (Toro Rosso).

Esélylatolgatás

Ami az esélyeket illeti, egy bizonyos: a Mercedes AMG Petronas űrhajói más dimenzióban autóznak. A német csapatnál csupán egy kérdés merülhet fel: Hamilton duplázni fog-e, vagy Rosberg ezúttal bevág a brit elé?

Viszont a harmadik helyért szép csata alakulhat ki a Ferrari és a Williams versenyzői, Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Felipe Massa és Kimi Raikkonen között. Mögöttük pedig a Sauber, a Toro Rosso, a Red Bull és a Lotus küzdhet a pontokért. A Force India pontos teljesítménye nem ismert. Viszont 100 %, hogy a Manor lesz a mezőny végén, már amennyiben az időmérőn nem szúr ki a csapattal a 107 százalékos szabály. És motorfelcsavarás ide, motorfelcsavarás oda, a McLaren-Honda maximum valami csoda folytán szerezhet pontokat Sepangban.

A Maláj Nagydíj eddigi győztesei (1999-től):

1999 - Eddie Irvine (Ferrari)
2000 - Michael Schumacher (Ferrari)
2001 - Michael Schumacher (Ferrari)
2002 - Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2003 - Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004 - Michael Schumacher (Ferrari)
2005 - Fernando Alonso (Renault)
2006 - Giancarlo Fisichella (Renault)
2007 - Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
2008 - Kimi Raikkonen (Ferrari)
2009 - Jenson Button (Brawn Mercedes)
2010 - Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
2011 - Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
2012 - Fernando Alonso (Ferrari)
2013 - Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
2014 - Lewis Hamilton (Mercedes)

Program

2015. március 27., péntek
03:00 - 04:30 Első szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
07:00 - 08:30 Második szabadedzés (TV: Sky Sports F1)

2015. március 28., szombat
07:00 - 08:00 Harmadik szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
10:00 - 11:00 Időmérő edzés (TV: Duna)

2015. március 29., vasárnap
09:00 -          Futam (TV: Duna)

Ismétlések időpontja:
- Második szabadedzés: 23:15 Duna
- Időmérő edzés: 22:40 M2
- Futam: 15:05 Duna, 23:35 M2 Petőfi

A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesz.

Figyelem! Szombatról vasárnapra virradóan egy órával előrébb kell állítani az órát, hajnali 02:00-ról hajnali 03:00-ra! Azonban a menetrendben közölt időpontokba már az óraátállítás is bele van kalkulálva.

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!

Fotó: Sepang Circuit, Wikipédia, XPB Images

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr847304592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása