VÉLEMÉNYROVAT - WTCC: SZEZONELŐZETES
Mit várhatunk az idei évtől?

Michelisz Norbi marad a Zengő Motorsport versenyzője - örüljünk vagy sem?
Úgy néz ki a Citroen továbbra is verhetetlen lesz, de kisebb lesz a fölénye?
Visszatér a Yokohama kupa!

Három fontos pontot emeltem ki a változtatások közül, de ennél valójában jóval több van. Főleg pilótafronton van jó sok változás.

  • Idén már nem három, hanem négy gyári Citroen lesz minden futamon, plusz a Sebastian Loeb Racing is indít egy Citroent, Mehdi Bennanival a volánnál
  • Bennani helyét Dusan Borkovic vette át, de a Honda is bővített a kínálatán, ugyanis visszatér a Nika Racing Rydell-lel. A gyári csapat nem változott, és Michelisz Norbert is maradt a Zengő Motorsportnál. Erre később még kitérünk.
  • A Lada típust váltott, a Grantáról Vestára, viszont Argentínába még csak két autót vitt el.
  • A TC2-es autók végleg eltűntek. Ez részben jó, hiszen eddig sem befolyásolták az eredményeket. Viszont én sajnálom, mert ugyan nem úgy néztek ki, mint egy tipikus versenyautó, de nekem tetszettek.

Már 10 éve WTCC... lassan 10 éve, hogy útjára indult ez a sorozat, de szerintem mi, magyarok talán sohasem vártuk ekkora lelkesedéssel ezt az évet. Michelisz Norbi eredményei folyamatosan javulnak, amely remélhetőleg tovább halad fölfelé, igaz talán idén lesz a legnehezebb, hisz az utolsó tizedeket a legnehezebb a köridőn is lefaragni. Nem tudjuk mire képes az autó, az ellenfelek, a csapattársak, csak azt tudjuk, hogy semmit nem tudunk megjósolni. Rengeteg új pálya van, ebből a Nordschleife lesz valószínűleg a legnézettebb és a legdurvább. De én például kíváncsian várom Katart, amelyen lassan annyi rendezvény lesz (ha a Forma-1-et is meg tudja venni - pénzen nem fog múlni), mint a legjobb európai pályákon. Ugyan nekem tetszik az a pálya, a MotoGP-ben mindig kiváló versenyek szoktak lenni rajta, de erről majd, ha aktuális lesz.

Suzuka helyett Motegi, alapvetően mindkét pálya jó, bár Motegi talán kicsit biztonságosabb, ugyanakkor tipikus stop/go pálya, de egyelőre ez sem jelent semmit. Thaiföldet abszolút nem ismerem, az új portugál pálya meg szerintem katasztrófa lesz, ha olyan, mint Pau vagy Portó volt.

A pilóták terén egyedül Bennani volt az, aki vezetési tudását kompenzálja némi lóvéval és bevásárolta magát Loeb Citroenes csapatába. Kár, hogy a tudása messze elmarad ettől, de talán úgy jár majd, mint MacDowall, hogy a legjobb autóval sem tudott semmilyen eredményt felmutatni. A Chevrolet azóta mondjuk esik vissza, nagy csoda lenne, ha Coronel, vagy valaki más nagyot alkotna vele. Az új Ladára mindenki kíváncsi, remélhetőleg Huff is bele tud szólni majd.

Nem beszéltem még a Hondákról, pedig gondolom mindenkit az érdekel a legjobban. Michelisz Norbi ugyebár marad a Zengő Motorsportnál, de hogy ennek lehet-e majd örülni és lesz-e a Hondában emberség, az csak akkor fog kiderülni, ha tényleg mind esélyesek lesznek a bajnoki címre. Tarquini és Monteiro szintjét gyakran tudta hozni, ők hárman a Honda vezérpilótái lesznek, és remélhetőleg sok futamon hozzák is ezt a dobogón. Jobban tetszene, mintha tele lenne franciákkal és Citroennel.

Citroenen belül túl sok változást nem várok, az biztos, hogy Muller és Lopez közelebb lesznek egymáshoz, de amíg Mulleren kívül mindenki hibás, amiért ekkora hátrányba került, addig csak a nagyképűséget látom benne. Bár tény és való, hogy ha Lopez nem lett volna ennyire jó, akkor nem csinálná ezt. Lehet, hogy a mindenki alatt ő rá gondolt?

Az első futam helyszíne idén újra Dél-Amerikában van, Brazília helyett Argentínában. Curitiba annyira nem is tetszett nekem, Termas annál inkább, bár így picit még kevesebb következtetést vonhatunk le, mintha valami motorgyilkos pályán (Monza, Marrakesh) kezdenének, mivel korábban az volt a Honda (egyik) gyengéje, így viszont csak azt tudom mondani, amit már az elején is: semmit nem tudunk. De majd megnézzük, vasárnap este 7 órakor.

A hivatalos információkat, még több érdekességet és további esélylatolgatást a pályáról és a WTCC-ről ebben a korábbi cikkben tudjátok megtekinteni: http://brakingnewsmotorsport.blog.hu/2015/03/03/wtcc_elozetes_argentin_nagydij.

Horváth Ádám (ClassF1)

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr837246371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása