WTCC - ELŐZETES: 2015 ARGENTIN NAGYDÍJ

A hétvégén megkezdődik a Túraautó Világbajnokság (WTCC) 2015-ös idénye. A szezonnyitó futamot a világbajnoki címvédő, José Mária Lopez hazájában, Argentínában, azon belül pedig Termas de Rio Hondóban.

A pálya
A pályát Santiago del Estero közelében, 6 évvel ezelőtt, 2008-ban adták át hivatalos a versenypályát. Azonban (közös megegyezés alapján) csak 2011-ben kezdték meg a komplexum fejlesztését, hogy az FIA és FIM előírásai alapján nemzetközi eseményeket is rendezhessenek rajta, a helyi és regionális versenyek mellett.

A pálya hosszát az eredeti 4,4 kilométerről 4,8 kilométerre növelték a pályahosszt, amivel ez az aszfaltcsík lett a leghosszabb az Argentínában található 20-nál is több aszfaltcsíkból. A két futam 13-13 körös lesz.

A sok munkának eredménye is lett: a két évvel ezelőtti halasztást követően tavaly áprilisban Termasban járt a MotoGP, s az aszfaltcsík 2013-as állapotokhoz képest óriásit fejlődött.

Ráadásul a mezőnyt modern létesítmények fogadják, mivel már a tavalyi versenyre teljes pályát újraaszfaltozták, felújították a bokszutcát és az orvosi központot. Két helikopter-leszállót alakítottak ki. Mindemellett új, a nemzetközi szövetségek által jóváhagyott sóderes bukótereket alakítottak ki. Megerősítették és korszerűsítették a korlátokat, a szervizút hálózatot és a kommunikáció rendszereket, valamint egy új lelátót is felállítottak. Az idei évre nem voltak újítások.

A pálya karakterisztikája igencsak sokszínű. Található a pálya vonalvezetésében hosszú egyenesek (célegyenes, 3-as és a 4-es kanyar közti egyenes), 3 gyorsabb kanyar (8-as, 9-es, 10-es kanyar), kemény féktávok és visszafordítók. Így minden csapat/márka talál az aszfaltcsíkban olyan szakaszt, ami nekik kedvez.

Tavaly José Mária Lopez mindent besöpört hazai közönsége előtt: pole pozíció és két futamgyőzelem.

Esélyek
Az esélyekről sok mindent még nem tudni, hiszen eddig csak egyszer láthattunk egyszerre több márkának a versenygépét a pályán, ez február 13-án, Barcelonában, a WTCC hivatalos kollektív tesztjén, amiből messzemenő következtetéseket nem vonhatunk le. Egy biztos, a Citroen továbbra is pokoli erősnek tűnik, azonban úgy néz ki, hogy csökkent a franciák előnye a Hondával és a Chervolet-vel szemben. A Lada képességei nem ismertek, de voltak némi problémák a magántesztjeik folyamán, sőt Termasban is csak két autót tudtak útjára indítani, ami azt sugallhatja, hogy az orosz márka számára ezúttal sem lehet könnyű a szezonkezdet, Vesta ide vagy oda.

Michelisz Norbert azonban előrébb léphet a tavalyi évhez képest, miután a magyar versenyző 2014-ben elért bravúrjával kivívta a JAS-nál azt, hogy a Zengő Motorsport egy félgyári privát csapat lehessen, melynek következtében kevésbé lesz korlátozva a magyar alakulat. A magyar fiúban pedig simán benne van egy jó eredmény, főleg azok után, hogy már tavaly is elképesztően jól ment Termasban, konkrétan innen jelent meg eredményekben Michelisz Norbert valódi képességei. Tavaly a magyar pilóta negyedik lett az időmérőn, második az első futamon és hetedik a második versenyen. HAJRÁ NORBI!

Program

2015.03.06., péntek:

14:00 – Teszt [30 perc] (MST World live timing)

2015.03.07., szombat:

12:45 – Első szabadedzés [30 perc] (Eurosport Player, élő)
15:00 – Második szabadedzés [30 perc] (Eurosport Player, élő)
19:00 – Időmérő edzés [20 perc +10 perc +Q3] (Eurosport Player, élő)
20:30 – Időmérő edzés (Eurosport 2, felvételről)*

2015.03.08., vasárnap:

19:00 – Első futam [13 kör] (Eurosport, élő)
20:00 – Második futam [13 kör] (Eurosport, élő)
23:00 – WTCC – Over the Line magazin (fiawtcc.com, élő)**

Az időmérő edzést az Eurosport 2 csak 1,5 órás késéssel, felvételről fogja leadni a kvalifikációt a Bundesliga miatt!

** Még kérdéses, hogy lesz a magyar szinkron a magazinhoz. Az Eurosport kommentátora, Lantos András már egyezkedik az Eurosporttal erről.

Fotó: Motorsport.com, Wikipédia, Zengő Motorsport

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr987238393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása