
A 2014-ben indult új formulaautó-széria nem alszik téli álmot. A negyedik versenyére készülő húszfős mezőny iránt egyre nagyobb az érdeklődés, de nem csak azért érdemel több figyelmet, mert éppen nincs Forma-1. Akkor mégis mitől különleges „az elektromos F1”?
Vélemény.
A tanulóévét teljesítő Formula E nem akar Forma-1 lenni. Egyedi akar lenni. Nem egymás konkurenciái. Nem utánpótlás-sorozat és nem is nyugdíj előtt álló versenyzők lerakata. A technikai paraméterek nem egymásra dobált egy kicsit innen, egy kicsit onnan ötlethalmok. Nem rejtik költségcsökkentés nevében méregdrága hibrid erőforrások mögé a „zöld” elveket. A káros anyagkibocsátás vagy a műszaki tényezők ismertetése helyett következzenek a pro és kontra érvek.
Ami mindenképpen pozitívum:
- új, érdekes városi helyszínek, ahová más versenysorozatok nem jutnak el
- egy nap alatt lefut az egész program
- állandó kapcsolat a rajongókkal a közösségi oldalakon (Twitter, Facebook, Instagram)
- hivatalos stream!
Amit a fanyalgók szóvá tesznek:
- hang*
- teljesítmény**
- versenyzők***
- FanBoost****
* A trolibusznak sem szólunk be, hogy halk, fémes csikorgásra emlékeztet a hangja.
** Ez az első éve, s ha esélyt kap, ki fogja nőni a gyermekbetegségeit.
*** Különböző szériákból érkeztek, valaki már bizonyított, valaki még nem, valaki sosem fog. Pont mint a Forma-1-ben.
**** Félig-meddig egyetértek a kritikával. Itt az események befolyásolásának érzésén van a hangsúly.
Elfogult vagyok. Nagyon vártam a Formula E bemutatkozását. Hiányzott egy friss, új alapokon nyugvó széria, ami lehetőleg mentes a politikai csatározásoktól. Persze nincsenek illúzióim. Biztosan előfordul majd , hogy íróasztal mellett döntenek egy-egy verseny kimeneteléről vagy egymásnak ellentmondó szabályokat hoznak. Rögtön az legelső futam is kisebb botránnyal ért véget, amikor Nick Heidfeldnek és Nico Prostnak bizonyult szűknek a pálya. A nézőknek meg a székük.
Szurkolok a Formula E fennmaradásának. Igazi 21. századi élmény. Csak felmegyünk a Twitterre és nyerhetünk a csapatok nyereményjátékain. Az általunk leadott FanBoost segítségével a kedvencünk többször csavarhatja fel az autója teljesítményét a legélesebb helyzetekben. A fiaformulae.com-on végignézhetjük a szabadedzéseket, az időmérőt és természetesen a versenyt is. Amíg a Forma-1 képtelen elszakadni a televíziós közvetítésekből származó bevételből, ne is álmodjunk streamről és legálisan elérhető tartalmakról például a Youtube-on. Igaz, létezik hivatalos csatornájuk az említett videómegosztón, de gyakorlatilag használhatatlan és kihasználatlan.
A következő állomás Argentína, Buenos Aires. A világbajnokságot három futam elteltével még mindig az első futam győztese, a Forma-1-et is megjárt Lucas Di Grassi vezeti Sébastien Buemi és Sam Bird előtt.
Fotó: motorsport.com
Kovács Mariann
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal