Mindkét mexikói szabadedzést az Audi Sport Abt Schaeffler versenyzője zárta az élen. Lehet, hogy fog még a brazil búslakodni a 10 rajthelyes rajtbüntetés miatt?
Egy szokatlan hírrel indult a szombati nap, miszerint a Dragon Racing, a Renault e.dams, a Jaguar és a Venturi csapata kapott egy 5000 eurós büntetést (ebből egyelőre csak 1500 eurót kell kifizetniük), amiért szabálytalanul túl gyors vezeték nélküli internetkapcsolatot használtak, ezzel megszegve a Sportszabályzat 27.1-es cikkelyét, amely tiltja az 5 és 6 GHz közé eső elektromágneses sugárzást, ugyanis megzavarhatja az FIA adatrendszerét.
Magyar idő szerint a délutáni órákban felpezsdült az élet a mexikói versenypályán, és a Formula-E mezőnye már túl is van az idei ötödik verseny előtti szabadedzéseken, amelyeken a brazil Lucas di Grassi bizonyult a leggyorsabbnak.
ABB Formula E on Twitter
Highlights from Practice 1 for the #MexicoCityEPrix https://t.co/56IAfp15CI
Az Audi Sport Abt Schaeffler regnáló bajnoka az első, 45 perces szabadedzést egy 1:01.158-as idővel zárta az élen, amellyel megdöntötte az 1:02.164-es pályarekordot, amelyet még Oliver Turvey futott korábban a NIO autójával. Di Grassi - akinek idáig katasztrofálisan alakult a szezonja - mögött a Venturi svájci-olasz újonca, Edoardo Mortara zárt, közel négy tizedmásodperces hátrányban, a képzeletbeli dobogó a bajnokságot vezető Techeetah-versenyzővel, Jean-Éric Vergne-nyel lett teljes.
Az edzés folyamán többeknek is meggyűlt a baja a 3-4-5-ös kanyarkombinációval - többek között Turvey-nek, André Lotterernek, Nico Prostnak, Sam Birdnek és Vergne-nek is. A 7-es kanyarban pedig Luca Filippi pördült meg az NIO gépével.
Di Grassi a második tréningen sem talált legyőzőre, igaz, ezúttal egy kicsivel lassabb volt a maga 1:01.203-as idejével. "Az autó gyors, efelől semmi kétség, de ahhoz, hogy pontokat szerezzünk, be kell fejeznünk a futamokat" - nyilatkozta a szabadedzés után a tavalyi bajnok, aki lehet, hogy búslakodni fog a 10 helyes hátrasorolása miatt, amelyet az áramátalakító cseréjéért kapott. Az audis mögött ezúttal Felix Rosenqvist lett a második a Mahindra Racing versenygépével, a harmadik meg Mitch Evans a Jaguarral.
ABB Formula E on Twitter
It was only a tap... @pechito37 #MexicoCityEPrix https://t.co/b1jF3lN83t
ABB Formula E on Twitter
@alexlynnracing hits the barrier towards the end of Practice 2, not ideal as he also has a grid penalty for the #MexicoCityEPrix https://t.co/YZRFlPZevn
A 30 perces esemény nem volt történésektől mentes. Először José Maria Lopez törte meg az autóját, amikor is az egyik kigyorsításon elúszott a Dragon-autó hátulja, és nekicsúszott a falnak. Majd az utolsó percekben Alex Lynn - akire csapattársához, Birdhöz hasonlóan egyébként is vár egy 10 rajthelyes büntetés váltócsere miatt - törte össze nagyon csúnyán a DS Virgin Racing gépét. A brit balesete miatt a piros zászló is előkerült, amelyet követően a pilóták már nemigen tudtak pályára gördülni.
Este 19:00-tól az időmérő edzéssel jön a folytatás - az eseményeket élőben követhetjük az Eurosport 1-es csatornáján.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.