F1 - IRÁNY A SIVATAGI ÉJSZAKA!
Forma-1 2017: Bahreini Nagydíj - Beharangozó

2016_bahrain_gp_race_024.jpg

Szünet nélkül folytatódik a hétvégén a 2017. évi Forma-1-es világbajnoki sorozat, a csapatok ezúttal a bahreini éjszakában teszik tiszteletüket.

A hétvégén megrendezik az idei harmadik futamot, a Bahreini Nagydíjat, amely a sportág történetében a tizenharmadik lesz, és a negyedik éjszakai, villanyfényes körülmények között. Az eseménynek a Bahrain International Circuit pálya fog otthont adni, akárcsak 2004 óta minden évben, egy kivétellel. 2011-ben ugyanis nem rendezték meg a futamot belpolitikai zavargások miatt.

Pályabejáró és informáló: 

1459334631722.pngAz április 14-e és 16-a között fogják megrendezni "2017 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix" néven futó bahreini versenyt a Bahrain International Circuit aszfaltcsíkon. A pálya 5.412 kilométer hosszú, vonalvezetésében 15 kanyar található, amelyből 6 balos és 9 jobbos, iránya pedig az óramutató járásával megegyező.

A hétvégén igencsak nagy szerepe lesz a motorerőnek, ugyanis négy hosszabb egyenes is található a pálya vonalvezetésében. A nagy hőség miatt komoly kihívással szembesülnek megbízhatósági szempontból a V6-os aggregátok és a fékek.

A különböző karakterisztikájú, lassú, közepesen gyors és gyors kanyarok miatt pedig a jó beállítások megtalálása kissé nehézkesnek mondható eme pályán.

romain_grosjean_f1_grand_prix_china_qualifying_4zcg2guj53kx.jpgRomain Grosjean, a tavalyi hétvégén briliáns teljesítményt nyújtó Haas-pilóta nyilatkozott a szahíri helyszínről a GPUpdate.net előzetesében: "Minden évben imádok itt versenyezni. Egy hosszú egyenes vezet az egyes kanyarhoz. Egy nagy fékezést és egy trükkös kijáratot követően pedig máris jön a kettes kanyar, ahonnan felfelé vezet az út a négyeshez. Ott szintén eléggé trükkös a féktáv, és a kanyarban is eléggé nagy G-erők érnek minket. Utána több nagy tempójú kanyar jön, ahol a szél nagy befolyással van az autókra. Majd a hajtű, aztán a 9-es és a 10-es kanyar, ahol könnyen blokkolnak az első abroncsok, és a fékezés folyamán is eléggé nagy a nehézségi erő. Ezután egy eléggé hosszú egyenes visz a 11-esbe, amely egy felfelé menő kanyar. A 12-es kanyarban pedig fontos, hogy egy jó autó legyen alattad, ugyanis nagyon gyorsan megyünk ott. Ezután pedig nagyot kell fékezni a 13-as kanyar előtt, amelyből a lehető legkorábban próbálsz kigyorsítani az egyenesbe, lefele a 14-es kanyarhoz, ahol megint nagyot kell fékezni."

A helyszínre kilátogatók nem csak a Forma-1-es autókat csodálhatják meg, ugyanis elrajtol a legrangosabb nevelőszéria, az FIA Formula-2 bajnokság, de a TCR mezőnyének és a Porsche GT3 Cup Middle East szériának is Bahrein a következő állomása.

Melbourne-ben alig két, Kínában pedig több, mint 3.5 másodperccel volt jobb az idei pole-idő a tavalyinál, így kíváncsian várjuk, hogy mennyivel lesz gyorsabb a Forma-1 a sivatagi éjszakában. A tavalyi időmérőt Lewis Hamilton nyerte meg 1:29.493-mal, a versenyben futott leggyorsabb pedig a spanyol Pedro de la Rosa nevéhez fűzhető, aki 2005-ben a McLarennel 1:31.447 alatt ért körbe a pályán.

A mostani mezőnyben Fernando Alonso rendelkezik a legtöbb bahreini győzelemmel, szám szerint hárommal (2005, 2006, 2010). Azonban vasárnap jó eséllyel holtverseny fog kialakulni a lista élén, ugyanis az idei világbajnokság eddigi fő esélyesei, Lewis Hamilton (2014, 2015) és Sebastian Vettel (2012, 2013) is két-két győzelmet számlálnak. Rajtuk kívül még Felipe Massa nyert kétszer, 2007-ben és 2008-ban.

13194_bh-preview-en.jpg

A hétvégén a Pirelli a szuperlágy, a lágy és a közepes keverékű abroncsokat fogja biztosítani a csapatok számára. S mint ismeretes, idén az első öt versenyhétvégén a Pirelli döntése alapján minden egyes versenyző hét szettet fog majd beosztani a legpuhább keverékből, négyet a közepesből és kettőt a legkeményebb gumiból. A vasárnapi futam rajtja előtt az első gumik nyomásának 21.5 psi-nak kell lennie, a hátsó gumik esetében ez az érték pedig 20.5 psi.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előző esztendőkhöz hasonlóan két DRS-zónát jelölt ki Bahreinben. Az első zóna a 10-es és a 11-es kanyar közti egyenesben lesz, érzékelési pontja pedig a 9-esben. A második zóna a célegyenesbe lett kijelölve, a mérési pontot a 14-es kanyar előtt helyezték el.

Negyedik versenybíróként a szövetség munkáját ezúttal Danny Sullivan fogja segíteni. Az amerikai a Forma-1-ben csupán egy szezont futott: 1983-ben a Tyrrell istállóval, amelynek színeiben egy monacói 5. hely volt a legjobb eredmény. 1984-ben visszatért a hazájába, ahol 1985-ben megnyerte az Indianapolis 500-at, 1988-ban pedig bajnok lett az IndyCar-ban. Pályafutása 1995-ben tulajdonképpen ért véget egy baleset miatt, de nem szakadt el a technikai sportok világától, hiszen már több alkalommal is betöltötte eme posztot az FIA-nál, legutóbb a tavalyi Mexikói Nagydíjon.

c9sqw2dxkaarb0f.jpg

A hétvége programja pedig már kezdetét vette a csütörtöki sajtótájékoztatókkal, amelyek az idei évtől kezdve új rendszer szerint zajlanak. Lewis Hamilton (Mercedes), Sergio Pérez (Force India) és Stoffel Vandoorne (McLaren) a nyomtatott média, Fernando Alonso (McLaren), Kevin Magnussen (Haas) valamint Jolyon Palmer (Renault) pedig a tévéstábok kérdéseire válaszoltak.

A pénteki, azaz a csapatvezetők részvételével zajló sajtótájékoztató magyar idő szerint pénteken 19:00-tól fog megkezdődni, amelyet szintén két részre osztottak. Az első felvonásban Zak Brown (McLaren), Christian Horner (Red Bull) és Claire Williams (Williams), a másodikban pedig James Allison (Mercedes), Mattia Binotto (Ferrari), illetve James Key (Toro Rosso) áll a sajtó rendelkezésére.

A menetrend a következőképpen fog kinézni:

2017. április 14., péntek: 

13:00 - 14:30: Első szabadedzés

17:00 - 18:30: Második szabadedzés

2017. április 15., szombat: 

14:00 - 15:00: Második szabadedzés

17:00 - 18:00: Időmérő edzés

2017. április 16., vasárnap:

17:00 - 19:00: Futam

A második és a harmadik szabadedzés kivételével a hétvége eseményeit Magyarországon élőben fogja közvetíteni az M4 Sport, de a második szabadedzést is műsorra tűzi felvételről, pénteken 19 óra 30 perctől.

Nagy-Britanniában pedig a Sky Sports F1 és a Channel 4 is élőben fogja sugározni az eseményeket.

Akik esetleg nem lesznek televízió közelében, de az események idején Magyarországon fognak tartózkodni, és még internetkapcsolatuk is lesz, azok ezen az URL-címen élőben figyelemmel tudják majd kísérni a történéseket.

Esélylatolgató:

f1_grand_prix_of_china_uwvd1wvyq0nx.jpg

Az egyértelmű, hogy Mercedes-Ferrari, azon belül is Hamilton-Vettel csata várható a győzelemért -  a párharcban pedig az fog kulcsszerepet játszani, hogy a két csapat autói miképpen tudnak alkalmazkodni a bahreini, 30-40 Celsius-fokos forrósághoz.

A két bajnokaspiráns mögött Bottas és Räikkönen, a Mercedes és a Ferrari másik versenyzői meccselhetnek majd a dobogó legalsó fokáért, utánuk pedig a szokásos felállás várható majd: Red Bull, Williams, Force India és a többiek.

A hosszú egyeneseknek köszönhetően pedig Kínához hasonlóan egészen sok előzést láthatunk majd. Mindenképpen többet, mint Melbourne-ben...

Ez történt 2016-ban:

2016_bahrain_gp_race_024.jpgA tavalyi évben igencsak mozgalmasra sikeredett a start Bahreinben, ugyanis Rosberg lerajtolta a csapattársát, Hamiltont, akinek az 1-es kanyarban nekiment, s kis híján kiforgatta jelenlegi csapattársa, Valtteri Bottas a Williamsszel.2016_bahrain_gp_race_139.jpg Emiatt Hamilton rengeteg pozíciót veszített, de végül fel tudott zárkózni a 3. helyre, Rosberg és Räikkönen mögé. A futam krónikájához hozzátartozik az is, hogy Vettel a másik Ferrarival már a felvezető körön kiesett, az elfüstölt motor miatt. Részletes beszámoló a tavalyi futamról ezen a linken található.

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!

 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2812421175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása