Eső, egy óriási baleset, majd két csapat öldöklő küzdelme határozta meg a WTCR első oroszországi versenyét, melyet utolsó körös előzéssel húzott be Mikel Azcona a Cuprával.
Az esős, majd felszáradó körülmények között rendezett időmérő edzés eredményének értelmében Gilles Magnus indulhatott az élről a fordított rajtrácsos, első versenyen. Annak ellenére, hogy vasárnap is szakadó eső fogadta a túraautó-világkupa (WTCR) mezőnyét Szocsiban, állórajttal indították el a versenyt, de már az első kör végén pályára kellett küldeni a biztonsági autót Esteban Guerrieri balesete miatt. Az argentin csúnyán összetörte a Hondát a 3-as kanyarban – könnyen elképzelhető, hogy ki kell hagynia a második futamot is.
Ezek után Frédéric Vervisch lépett elő a toronymagas listavezető Yann Ehrlacher (Lynk & Co) első számú kihívójává. Kulcsfontosságú volt tehát az Audi szempontjából, hogy Magnus feltartóztassa Jean-Karl Vernay-t, ám a belgát a pályáról szinte leszorítva hamar elment a hyundaios francia, így elengedte Vervisch-t is. Ezután körökön át püfölték egymást a Comtoyou és a Zengő versenyzői, de Magnus nem bírt sokáig Mikel Azcona és Rob Huff kettősével. Huff és Vervisch később össze is ütköztek, ami a 2012-es világbajnok kieséséhez vezetett – a versenyfelügyelők nyomban el is kezdték vizsgálni az esetet.
Úgy tűnt, négyük kakaskodásából Vernay jön ki röhögő ötödikként, csakhogy az utolsó körre utolérte őt Azcona, majd a 3-as kanyarban körbe is autózta őt! A spanyol versenyző a nyolcadik helyről húzta be az első versenyt, egyúttal a Zengő Motorsport idei első sikerét. Azcona mögött Vernay-t és Vervisch-t intették le – de utóbbi pozíciója még kérdéses a vizsgálat miatt –, másik két audis, Magnus és Nathanaël Berthon előtt.
A Comtoyou-Zengő párharc a bajnoki küzdelem végére is pontot tett, Ehrlacher-nak ugyanis egy hatodik hely is elegendőnek bizonyult a címvédéshez, mivel ezzel az idényzáró főfutam előtt behozhatatlan előnyre tett szert. A francia a WTCC és a TCR 2018-as egybeolvadása óta az első címvédő a bajnokság történetében, ezzel párhuzamosan a Lynk & Co is bajnok lett.
Ami a magyar versenyzőket illeti, sokáig magabiztos felzárkózást mutatott be Michelisz Norbert (Hyundai), utána azonban több pozíciót is veszített – aminek oka egyelőre nem derült ki –, így végül rajtpozíciójában, a 12. helyen intették le, Boldizs Bence (Cupra) pedig 17. lett. Legjobb magyarként pedig Tassi Attila futott be, aki a Hondával a hetedik helyen fejezte be a futamot. Csapattársáról, Tiago Monteiróról időközben kiderült, hogy bakteriális tüdőgyulladással szállították kórházba, ezért a portugálnak az egész hétvégét ki kell hagynia.
Ugyan a bajnoki címek sorsa eldőlt, a második versenyen is lesz miért izgulni, például egy történelmi, második zengős sikerért, hiszen Azcona a második helyről indulhat majd, a pole-pozíciós Yvan Muller (Lynk & Co) mellől. Folytatás 12:15-től, a szezonzárót az Eurosport 2 közvetíti élőben.
Az első futam végeredménye:
Fotó: Evgeniy Safronov, Xavi Bonilla / FIA WTCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.