A világbajnoki éllovas Max Verstappen autózta a leggyorsabb köridőt a Formula–1-es Katari Nagydíj pénteki első szabadedzésén. A Mercedeseket a szintén jól kezdő AlphaTaurik fogták szendvicsbe.
Új helyszínre utazott a Formula–1 mezőnye a 2021-es szezon hajrájában: ezen a hétvégén eredetileg a márciusról elhalasztott Ausztrál Nagydíjat rendezték volna, de a járványügyi helyzetre hivatkozva a szervezők idén is visszavonulót fújtak. Helyette Katarban vendégeskedik a mezőny, ráadásul az is biztossá vált, hogy 2023-tól tíz éven át állandó szereplő a versenynaptárban a közel-keleti ország.
Járt már korábban a helyszínen a GP2 ázsiai szériája és a túraautó-világbajnokság mezőnye is, de főként a gyorsaságimotoros-világbajnokság (MotoGP) tette eddig rendre tiszteletét Dohában. Így az első szabadedzés főleg a pályatanulásról szólt, ennek megfelelően fokozatosan javultak a köridők, ahogy gumizták fel a pályát a versenyzők. A legjobb időt végül Max Verstappen futotta, de gyaníthatóan még jóval gyorsabb kört is láthatunk a folytatásban, mint a holland 1:23.723-as ideje.
The times are coming down significantly as the drivers start to get used to the new surroundings
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Max Verstappen tops the leaderboard so far in FP1 with a 1:24.855 �#QatarGP �� #F1 pic.twitter.com/eEGiUI0XC6
A tapogatózás összességében a Red Bullnak sikerült jobban, mert Verstappen mögött Pierre Gasly lett a második, a másik AlphaTaurival Cunoda Juki pedig az ötödik helyen, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton mercedeses párosa mögött nyitott. Ezzel szemben Sergio Pérez elé még a Ferrari versenyzői, Carlos Sainz és Charles Leclerc is beférkőztek, míg az első tíz sorrendje Esteban Oconnal (Alpine) és Lando Norrisszal (McLaren) lett teljes.
Egyelőre a stewardok megengedőbbek voltak a pályakiszélesítésekkel szemben, de a hétvégét megelőzően arra hívták fel a figyelmet, hogy a 4-es, a 12-es, a 13-as, a 14-es, valamint az utolsó, 16-os kanyarban szigorúan kezelik majd a határokat, ami azt jelenti, hogy már a fehér vonalat sem szabad túllépni négy kerékkel. Habár az edzéseken ennek általában nincs jelentősége, a versenyzők érezhetően próbálták feszegetni határaikat.
A new button in Yuki's car this weekend? �
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Helps fend off pursuers effectively �#QatarGP �� #F1 pic.twitter.com/11NfDGkPbe
Ebből adódott problémája Lando Norrisnak, aki a McLaren alját keményen hozzávágta az egyik kerékvetőhöz, ami után be is hajtott a bokszba. Huzamosabb időt töltött a garázsban Lance Stroll is, akinek az Aston Martinjában hidraulikus eredetű gondok merültek fel. Csapattársa, Sebastian Vettel pedig egyszer jobb, egyszer pedig a bal lábánál érzékelt elszabaduló elemeket.
Elengedéseknél – vagy inkább el nem engedéseknél – is alakultak ki necces helyzetek, Cunodának a fűre is le kellett hajtania a célegyenesben Sainz figyelmetlensége miatt, holott a spanyol nem sokkal korábban panaszkodott egy másik versenyzőtársára. Mick Schumacher a sóderágyat is megjárta az edzés végén, a német rengeteg kavicsot hordott fel a pályára a Haasszal.
It looks like Lance Stroll's FP1 could be over prematurely in Qatar �
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Aston Martin reporting hydraulic issues for Stroll as he returns to the garage
Less than 15 minutes left in the session #QatarGP �� #F1 pic.twitter.com/flHh5swHp2
A katari program magyar idő szerint 15 órától folytatódik, a második szabadedzést – az elsőhöz hasonlóan – az M4 Sport közvetíti élőben.
Az első szabadedzés végeredménye:
CLASSIFICATION: FP1 @Max33Verstappen flexing his muscles early on in Round 20 to top the timesheets �⏱️#QatarGP �� #F1 pic.twitter.com/sL33pZIIkN
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.