F1: Mestermunka Hamiltontól, oktatott Brazíliában
Formula–1 2021: Sao Pauló-i Nagydíj – Futam

Annak ellenére, hogy a szombati helyosztónak még a sor végéről vághatott neki, Lewis Hamilton a 10. helyről rajtolva, Max Verstappent kemény csatában legyőzve nyerte meg a Sao Pauló-i Nagydíjat. 

6-friday-brazil.jpg

A sprintkvalifikációs verseny rajtjánál történt helycsere után Valtteri Bottas várhatta az élről a Formula–1-es Sao Pauló-i Nagydíj kezdetét. A piros lámpák kialvását követően Max Verstappen jött el a legjobban, így a célegyenes végén ki tudta fékezni finn ellenfelét. A Mercedes pilótája a 3-as kanyarnál is hibázott, így a másik Red Bull-lal Sergio Pérez is megelőzte. Ezzel párhuzamosan Lando Norris (McLaren) defekttel a mezőny végére esett vissza, míg Lewis Hamilton négy pozíciót javítva a hatodik helyen zárta az első kört.

A következő körökben a Ferrarik megelőzésével és Bottas félreállásával Hamilton egyhamar a harmadik helyen találta magát, a Red Bull-ok mögött. Eközben a Red Bull testvércsapata, az AlphaTauri autóját bontotta le némileg Cunoda Juki, miután az 1-es kanyarban megtorpedózta az Aston Martin-os Lance Strollt – az összeakadás eredményeként a japán a bukótérben hagyta az első szárnyat, így jöhetett a bokszba másikért. Némi csúszással, de a törmelékek miatt a 6. körben pályára hajtott a biztonsági autó.

Négy körrel később lengették meg a zöld zászlókat, a Red Bull-osok pedig hibátlanul vezényelték le az újraindítást. Nem sokkal utána azonban virtuális biztonsági autót rendeltek el, mert Kimi Räikkönen és Mick Schumacher csatája koccanással, illetve a Haas-Ferrari első szárnyának leszakadásával végződött a Senna S-ben, így többkörös felvonásban folytatódott a törmelékek takarítása.

A 18. körben Hamilton megtámadta Pérezt, a célegyenes végén meg is előzte, azonban jobb kigyorsításának – és ugyancsak a DRS-nek – köszönhetően a mexikói azonnal visszavette a pozíciót a 4-es kanyarnál. Egy körrel később újra próbálkozott Hamilton, és erre már nem volt válasza Péreznek, sőt, a mexikóit egyre inkább Bottas kezdte el lefoglalni. Hiába lépett azonban előrébb Hamilton, nem tudta érdemben csökkenteni lemaradását, így a brit – az élmezőnyből elsőként – hajtott a bokszba, a verseny 27. körében.

A 30. kör környékén minimálisan ugyan, de egy újabb VSC-fázis törte meg a lendületet, mivel Stroll autójáról újabb elemek szakadtak le a Cunoda-találkozó eredményeként. Ezt kihasználva Bottas is megejtette az első kiállását, az időveszteség lényeges csökkentésével pedig át is tudta ugrani Pérezt. Abból a szempontból is a Mercedesnek kedvezhet az újabb megszakítás, hogy Hamilton egy-két körig DRS-távolságon belülre tudott kerülni, de úgy, hogy Verstappen gyorsabb volt a középső szektorban, nem tudta igazán megközelíteni.

Mindenképpen ki akarták védeni a Red Bullnál, hogy Hamilton Verstappen elé vághasson, ezért a 41. körben másodjára is hozták a hollandot. Szerencsétlenül jött ki viszont az ő szempontjából, hogy Nicholas Latifivel (Williams) együtt érkezett, majd távozott a depóból, így csak kis időveszteséggel tudta lelépni a kanadait. Egy körrel később a Mercedes is reagált, de nem Hamiltonnal, hanem Bottasszal, a következő két körben pedig Pérez és Hamilton is letudta második kiállását.

A harmadik etapra így Verstappen a korábbinál kétszer nagyobb, szűk 3 másodperces előnnyel fordult rá, de lila köröket záporozva Hamilton gyorsan ledolgozta a különbséget. A 47. körben már bőven DRS-távolságon belül volt a hétszeres és címvédő világbajnok, támadással is próbálkozott – egy körrel később abszolút pozícióban is volt, de Verstappen külső ívre szorította és annyira keményen védekezett, hogy mindkettejüknek el kellett hagynia a pályát.

Verstappen abszolút a határokat feszegetve már a többszöri irányváltást is bevetette, az 58. körben viszont már nem tudta elkerülni az elkerülhetetlent: a tempókülönbséggel és a DRS-sel Hamilton simán elkapta a holland grabancát, és átvette tőle a vezetést. Verstappennek esélye sem maradt visszatámadni, két-három kör alatt 2,5 másodperc környékére ugrott a különbség.

Az utolsó körökben végül Hamilton közel 10,5 másodpercesre növelte az előnyét, és megszerezte idei hatodik sikerét, az elsőt az Orosz Nagydíj óta – pályafutása során pedig 101. alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokára. Végül „csak” hét pontot harapott ki a másodikként célba érő Verstappennel szembeni lemaradásából az összetettben, mivel az utolsó körben – lágy gumikkal – Pérez elcsípte a leggyorsabb kört és a bónuszpontot, ha már Bottas mögött végzett.

A múlt hétvégi Mexikói Nagydíjhoz hasonlóan a Ferrari versenyzői ezúttal is simán szállították az ötödik-hatodik helyet, Charles Leclerc–Carlos Sainz sorrendben, így tovább nyílt az olló a maranellóiak és a felzárkózó Norrisszal is mindössze egy pontot szerző McLaren között a konstruktőri harmadik helyért vívott küzdelemben. Közöttük Pierre Gasly (AlphaTauri), valamint az Alpine pilótái, Esteban Ocon és Fernando Alonso végeztek.

A világbajnoki sorozat egy hét múlva folytatódik, ráadásul egy új helyszínen, Katarban.

A Sao Pauló-i Nagydíj végeredménye:

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9316755326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása