Megállíthatatlan volt Pascal Wehrlein és a Porsche a mexikói Pueblában, első győzelmüknek azonban nem örülhettek sokáig. Technikai kihágás miatt ugyanis már a befutónál lesújtott rájuk Damoklész kardja – az Audi nagy örömére, így ugyanis kettős győzelmet arattak az ingolstadtiak.
Onnantól fogva, hogy a rajtnál Oliver Rowland csúnyán beragadt a rajtnál, egész simán alakult a győzelem szempontjából a Formula–E első pueblai versenye. Pascal Wehrlein ugyanis magabiztosan versenyezve menetelt a kockás zászlóig, első győzelmét azonban sem ő, sem pedig a Porsche nem tarthatta meg – az utolsó percekben már volt az ok izgulásra, végül a stuttgartiak és a Nissan e.dams két autóját kizárták. Mint később kiderült, mindkét csapat ugyanabba a hibába estek: a versenyirányításnak le nem jelentett gumikat használtak.
Wehrlein sikerét pedig még a két biztonsági autós szakasz sem akasztotta meg. Először a rajt után küldték pályára a biztonsági autót, miután Nick Cassidy a falban végezte a Virginnel – majd két, egymáshoz kísértetiesen hasonló, egymástól független eset törte meg a verseny lendületét. Ezek főszereplői a Mahindra pilótái voltak: Alexander Sims Jean-Éric Vergne-t, Alex Lynn pedig Sam Birdöt kente fel a falra, miután visszatértek a versenyívre a támadó üzemmód felvételét követően.
The incident that brought @JeanEricVergne's race to an end... �
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 19, 2021
Click here for LIVE updates � https://t.co/qD4c9DojZZ
@DSTECHEETAH
�� 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/fhvvwLAF8s
The moment between @sambirdofficial and @alexlynnracing that brought out the safety car, and ended Bird's race...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 19, 2021
Click here for LIVE updates � https://t.co/qD4c9DojZZ
@JaguarRacing @MahindraRacing
�� 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/190AwYbNrj
Wehrlein (és csapattársa, André Lotterer) diszkvalifikálásából egyértelműen a kettős győzelmet szerző Audi profitált a legtöbbet, főleg azok után, hogy az ingolstadtiak az elmúlt hét versenyen még csak dobogóra sem álltak. Több mint két év után először tudott győzni a 2016/2017-es bajnok Lucas di Grassi, aki mögött René Rast és a venturis Edoardo Mortara zártak a dobogón.
Köszönhetően a zűrzavaros futamnak elképesztően szorossá vált a bajnoki pontverseny. Robin Frijns annak ellenére megtartotta az első helyet, hogy honfitársa, a mercedeses Nyck de Vries megtorpedózása után csak a 17. helyen futott be. Öten is tíz ponton belül követik a hollandot: a regnáló bajnok Antonio Félix da Costa mellett De Vries és Mitch Evans (Jaguar) – akik a hatodik, kilencedik, illetve nyolcadik helyen értek célba –, valamint Rast és a hetedikként végző Stoffel Vandoorne (Mercedes).
A duplafutamos mexikói hétvége programja magyar idő szerint a vasárnap délutáni, kora esti órákban folytatódik a harmadik szabadedzéssel és a második időmérővel, amit – a mostanihoz hasonlóan – 23 órás kezdéssel követ a második verseny.
Az első mexikói futam végeredménye:
Fotó: Audi Motorsport Communications
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.