„Az én hibám volt, a múltat megváltoztatni nem tudom”

Szomorú hangvételű videóval jelentkezett YouTube-csatornáján Bereznay Dániel, egy hungaroringi pályanapon ugyanis annak ellenére összetörte hónapokkal ezelőtt vásárolt álomautóját, egy BMW M4-et. A kár többmillió forint, a történtekért saját magát okolja az e-sportoló.

img_4769_1.JPG

Megszakadt a több mint 130 napon át tartó live-sorozata, emellett a közösségi oldalairól is napokra eltűnt Bereznay Dániel, aki a napokban jelentette be, hogy két év után távozik az Alfa Romeo kötelékéből. Múlt héten ugyanis a Hungaroringen tartott, idei első autós nyílt napon Bereznay Dániel összetörte BMW M4-esét, amit hónapokkal korábban álomautóként vásárolt meg. „Ez nem egy április elsejei prank, ez tényleg megtörtént” – mondta az Év E-sportolója díjjal kitüntetett szimulátoros.

Teljesen beesett a fékpedál a célegyenes végén, nagyjából 60-80 kilométer/órás sebességgel csapódott a gumifalba, de a korábban 60-70 százalékos, féléves fékbetétek olyan szinten elkoptak, hogy elmondása szerint akkor sem tudta volna bevenni a kanyart, ha még 150 méterrel korábban, gyakorlatilag a célvonalnál fékez. „Utas voltam egy teljesen reménytelen helyzetben. Megtörtént velem az az egy százalék, ami nagyon ritkán fordul elő, és azt hiszi az ember, hogy vele majd soha nem fog megtörténni” – fogalmazott legfrissebb YouTube-videójában Bereznay.

Szerinte megelőzhető lett volna a „rémálom”, ha elővigyázatosságból jobb fékbetéteket és -tárcsákat használ, de úgy érezte, kellőképpen óvatos azzal, ha nem nyomja folyamatosan, „ami a csövön kifér”. Nagyjából 3-5 millió forintos a kár, lehet, hogy hónapokig nem lesz lehetősége újra használni az autót. Az első lökhárító, a bal első lámpa és a szélvédő eltört, de a bal oldali sárvédők és ajtók szintén roncsolódtak, továbbá cserélni kell a légzsákokat és a műszerfalat. Csütörtöktől folytatja az élő videók készítését, melyeknél ugyebár 8000 forint a napi célkitűzés, „ebből nem lehet M4-et venni még 10 év munka alatt sem”.

Leszögezte azt is, hogy „ez egy olyan hiba volt, ami abból fakadt, ami az én hibám, ezt magamra vállalom, másra nem lehet mutatni”, majd hozzátette, hogy nyilvánvalóan tudja, min változtathatott volna, „a múltat megváltoztatni sajnos nem tudom”. Bereznay szintén beszélt arról, hogy őt is összetörték a történtek, főleg több mint 100 ezer nemhogy balesetmentes, de necces helyzet nélküli kilométer után, ámbár örül neki, hogy ép bőrrel megúszta barátnőjével együtt az esetet.

Fotó: Kováts Olivér / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr516558150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2021.05.13. 23:11:01

3-5 millió? Az igen fityisz egy M4hez képest..

Zionnépe 2021.05.14. 07:17:32

Hatalmas mázlija van (és még sok más embernek is, akiket nem ölt meg!), mert ha ez a közúti forgalomban történik meg és épp egy kanyart nem tud bevenni a belvárosban, a járdán gázol el gyalogosokat. Ha a zebránál nem tud megállni, dettó. De persze más autókkal, fallal ütközni, kanyarokban kisdródni... millió szerencsétlen helyzet lehett volna ! Hogy jut eszébe a féken spórolni? Pláne, hogy nem egy 150k-s bontószökevény amire kuporgatott (ott sem védhető a fék hiánya).

Zionnépe 2021.05.14. 07:20:20

@odamondó: Hátmég a rendes fékek ára mennyire az lett volna !

Rejtélyes 2021.05.14. 07:29:16

A fekpedal beesese altalaban nem a betet problemaja, hanem a fekrendszer levegossege miatt szokott lenni, ami meg felelotlenseg, ha nincs legtelenitve.

Enit 2021.05.14. 07:32:47

Mi van? A "célegyenes" vége a célvonal. Onnan még van némi egyenes szakasz ahol azért le lehetne lassulni ha nem csak nyomni tudja ész nélkül.
Ha ócska a fékbetét és a féktárcsa, akkor nem a fékpedál esik be, hanem nem lassul a bontószökevénye.
Zavaros a sztori leírása.

napalm99 2021.05.14. 08:25:01

Lehet a fékolaj felforrt .Komoly nyüstölésnél előfordulhat márpedig a pályaverseny ilyen.
Ilyenkor is elmegy a fékhatás.

Quattroman 2021.05.14. 08:42:10

Most ráébredhetett hogy ez nem E sport.
A szimulátorban egy reset és újraindul, itt a valódi fizikát kell tisztelni és nem felforralni a fékeket....

Metálvörös 2021.05.14. 09:21:20

A cikk írójához a kérdéseim:
1. Minek ellenére törte össze az autót?
2. A légszák az mire való?

gigabursch 2021.05.14. 12:05:02

Már a Taxi c filmben is bemutatásra került, hogy aki a monitor előtt f.dza gyerek, attól még vezetni nem tud.

Amúgy épp a múltkor kérdeztem erről a gyerekről, hogy tett-e már bármi hasznosat?
Ezek szerint nem.

gigabursch 2021.05.14. 12:05:58

@Metálvörös:
A légszák a léghalak őrzésére...
:-)

odamondó 2021.05.14. 13:07:54

@Zionnépe: ja hát ez a tipikus drága autós aki télen elkapar 2mm havon, mert drága a téligumi szett...

Enit 2021.05.14. 13:44:25

@napalm99:

Ez igaz, de akkor marad a kézifék, motorfék.

Senki ne jöjjön azzal, hogy nincs rá idő, akinek ezekre nincs ideje az ne menjen pályaversenyre. Forgalomba se nagyon. Árpád hídon látható volt pár hete, milyen az amikor a fogalmatlan keménykedik.

Tapasztalatból tudom, hogy béikszen vagy suzukin eldurrant a fék, mégis meg tudtam állni mindegyikkel. 125-ös polákon elszakadt elöl valami összekötő, ha ráléptem a fékre szétnyílt az első két kerék, hazamentem kézifékkel. Aki nem tudja mikor lehet, kell és miért zsigerből a kézifékhez nyúlni, az ne sportoskodjon, csak összetöri magát. Addig jó amíg csak magát.

Rastafári 2021.05.14. 17:14:16

Sajnálom valahol, de egy ilyen autó jelez ha egy bizonyos szint alá kopott a fék, ráadásul mind a műszerfalon mind a fedélzeti kijelzőn ordít.
A másik aki pályázni megy annak minimum legyen egy DOT 5.1es fékfolyadékkal feltöltve a féktendszere és akkor nem fog felforrni. Drága tanuló pénz volt az biztos.

Dan da Man 2021.05.15. 12:01:52

Korrekt. Vállalja a felelősséget. Őt küldeném a Parlamentbe a sok majom helyett.

És egyben sajnálom is. (Akkor is, ha soha nem vennék BMW-t a közönsége és a hype-ja miatt.)

Remélem minél előbb sikerül megcsináltatni, és újra képes lesz örömet lelni benne. (Tessék visszaszállni a lóra, csak óvatosabbnak lenni!)

Dan da Man 2021.05.15. 12:05:23

@Enit: Mucus! Ha nem értel hozzá, akkó nem kötelező ám kommentőni.
A célegyenes vége a Hungaroringen a kanyar. Ha nem láttál még F1 közvetítést, egyszer majd pótold. Nem akkora élmény, de akkor érteni fogod miről is van szó.

Valszeg a fékbetét/tárcsa se volt ócska, csak nem volt százas, és elmelegedett. (És az is lehet, hogy egyéb, mások által említett probléma is fellépett.)
Arról nem is beszélve, hogy tökmindegy, hogy beesett-e a fék vagy sem - a csávó vállalta a felelősséget, és nem a BMW-t próbálja perelni.
Akkor most mit kell szerencsétlenbe még belefele is rúgdallódzani?
Van elég baja, és szerencsére az attitűdje nem az egyik...

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása