Hiába vette át a vezetést már a rajtnál Max Verstappen, stratégiában a Mercedes volt az erősebb, így Lewis Hamilton nyerte a Formula–1-es Spanyol Nagydíjat, előnye 14 pontosra nőtt.
A 100-asok bővületében várhattuk a Spanyol Nagydíjat, mivel Lewis Hamilton századjára indulhatott a pole-ból, míg Max Verstappen századik Red Bull-os versenyét várhatta a második rajtpozícióból. Verstappen jobban jött el a rajtnál, de úgy tűnt, Hamilton tudja tartani a pozícióját, az 1-es kanyarban azonban a holland kőkeményen kifékezte a Mercedes világbajnoki címvédőjét. Csapattársa, Valtteri Bottas is veszített egy pozíciót Charles Leclerc-rel szemben, aki így a negyedik helyre szorult vissza.
�⏪ LAP 1/TURN 1
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
Verstappen and Hamilton at the start �#SpanishGP �� #F1 pic.twitter.com/eIN5aAmZzn
Verstappen rögtön le is szakította magáról Hamilton, a kilencedik körben azonban pályára hajtott a biztonsági autó, Cunoda Juki alatt ugyanis megállt az AlphaTauri az újjáépített 10-es kanyarban. Ezt kihasználva egyedült Antonio Giovinazzit és George Russellt hozták ki kerékcserére – előbbi rá is fázott, az egyik közepes gumi, amit kihoztak neki, ugyanis eresztett, így az olasznak hosszú ideig kellett az Alfa Romeo garázsa előtt időznie.
LAP 9/66
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Tsunoda has ground to a halt at Turn 10#SpanishGP �� #F1 pic.twitter.com/TOP5mq40WE
Az újraindításnál nem történt érdemi változás az elejében, első boxkiállására azonban Verstappen jött ki hamarabb, a 24. körben, miközben Hamilton a pályán maradt. A holland kerékcseréje a megszokottnál lassabb, 4,2 másodperces volt, mivel a bal oldali gumijai később érkeztek ki. Hamilton a 29. kör elején vette a boxutca felé az irányt, ekkor visszaállt a sorrend az élen, azzal a különbséggel, hogy Bottas visszavette a harmadik helyet Leclerc-től.
Kiállását követően őrült iramban zárkózott vissza Verstappenre Hamilton, a 34. körre utol is érte a hollandot, akinek az öt másodperces előnye pillanatok alatt elolvadt. A 43. kör elején azonban másodjára is kihozták a britet, így a hátralévő 23 körre pont 23 másodpercnyi különbség alakult ki kettejük között. Verstappen helyzete azonban egyre égetőbbnek tűnt, főleg azután, hogy Bottas – a csapat utasítására – lehúzódott Hamilton elől az 52. körben.
LAP 60/66
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
Hamilton takes the lead#SpanishGP �� #F1 pic.twitter.com/BCyJUtwKhj
Pár körrel később a finnt is hívták a második cseréjére, ráküldve őt a leggyorsabb körért járó bónuszponttal. Sikerült is megfutnia Bottasnak a leggyorsabb kört, de a verseny kétharmadában Daniel Ricciardo mögött szenvedő Sergio Pérez ennél is gyorsabb volt a lágy gumikon, amiket az 58. körben kapott meg. Hamilton gumielőnyével szemben pedig nem volt ellenszere Verstappennek, a Mercedes pilótája hat körrel a vége előtt elhappolta az első helyet a holland elől. A következő körben ki is hozta a Red Bull egy újabb kerékcserére, így Verstappen legalább egy pontot tudott menteni a második helye mellé.
Majdnem 15 másodperces előny birtokában győzött zsinórban ötödjére Spanyolországban Hamilton, aki így 14 pontosra növelte az előnyét Verstappennel szemben, mögöttük Bottas lett a harmadik. Leclerc, Pérez, Ricciardo, Carlos Sainz Jr. (Ferrari), Lando Norris (McLaren), Esteban Ocon (Alpine) és Pierre Gasly (AlphaTauri) teszik teljessé a pontszerzők névsorát. Két hét múlva Monacóban folytatódik a bajnokság.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
Lewis Hamilton takes his 5th consecutive win in Barcelona#SpanishGP �� #F1 pic.twitter.com/7zQXxyy20e
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.