Biztonsági autó után orosz győzelem az F3-as szezonnyitón
Formula–3 2021: Barcelona – 1. sprintfutam

Még az első körökben átvette a vezetést Alekszandr Szmoljar, akinek a helyzete ugyan meginogni látszott, de az utolsó körökben pályára rendelt biztonsági autó megmentette őt Clément Novalak esetleges támadásaitól. A következő futamon pedig Enzo Fittipaldi indulhat az élről.

03_alexander_smoylar_art_grand_prix_c_formula_motorsport_limited.JPG

Az új szabályok értelmében sprintfutammal, ám nem éppen gördülékenyen vette kezdetét a 2021-es Formula–3-as szezont, mivel az újonc Ido Cohen autója lefulladt az utolsó kanyarban, így egy újabb felvezető körre kellett elmennie a mezőnynek, míg a Carlin izraeli versenyzőjét elvontatták az útból.

Így 30 helyett 29-en vágtak neki a 22 helyett 21 körös versenynek. Az élről az időmérőn 12. helyen záró Jonny Edgar rajtolhatott, a Carlin britje meg is őrizte a vezetést a rajt után, mögötte is maradt Alekszandr Szmoljar a második, Caio Collet pedig a harmadik helyen – a negyedik rajtkockából startoló David Schumacher viszont több pozíciót is veszített az első métereken. Nála is látványosabb beragadást mutatott be az időmérő-elsőségről épp csak lecsúszó Jack Doohan, aki a 11.-ről a 19. helyre esett vissza.

Egészen a negyedik körig kellett várni arra, hogy érdemi pozíciócsere történjen, arra viszont az élen került sor: a DRS segítségével Szmoljar átvette a vezetést a célegyenes végén Edgartól, míg a háttérben Frederik Vesti és Olli Caldwell csapott össze. A következő körben Edgar megpróbálta visszaszerezni a pozíciót, némi bodicseket is láthattunk kettejük között, de az orosz sikeresen védte ki a támadást.

Edgar le is maradt Szmoljar mögött, a pontszerző zóna sűrűjében viszont izgalmas csatákat láthattunk, amikben Caldwell mellett a pole-t megszerző Dennis Hauger (Prema) és Victor Martins (MP Motorsport) jeleskedtek a leginkább, míg Schumacher védekezésben mutatta meg határozottabb arcát.

A 10. körben Caio Collet (MP Motorsport) tett egy kísérletet arra, hogy maga mögé utasítsa Edgart, a 3-as kanyarban azonban lecsúszott a pályáról, ennek köszönhetően Clément Novalak (Trident) vette át a harmadik helyet a braziltól, aki viszont nem maradt le jelentősebb mértékben, ahogyan Logan Sargeant (Charouz) is beszállt a dobogóért vívott csatába.

A verseny utolsó harmadára fordulva Novalak is megtámadta Edgart, ezzel a francia felkapaszkodott másodiknak, egy körrel később pedig Collet is lenyomta a Red Bull pártfogoltját, míg az élen Szmoljar előnye már több mint 2,5 másodpercesre hízott. Korántsem alakult ennyire jól Arthur Leclerc versenye, aki eleve rossz rajtpozícióból indult, ráadásul a 18. helyen haladva még a boxba is ki kellett, hogy jöjjön egy defekt miatt.

A verseny utolsó harmadára fordulva Novalak is megtámadta Edgart, ezzel a francia felkapaszkodott másodiknak, a következő körökben pedig Collet és Sargeant is lenyomta a Red Bull pártfogoltját, míg az élen Szmoljar előnye már több mint 2,5 másodpercesre hízott. Korántsem alakult ennyire jól Arthur Leclerc versenye, aki eleve rossz rajtpozícióból indult, ráadásul a 18. helyen haladva még a boxba is ki kellett, hogy jöjjön egy defekt miatt.

Szmoljar vezető pozíciója a hajrában megingott, mivel Novalak nagy erőkkel zárkózott volna, két körrel a vége előtt azonban jött a Safety Car. Oliver Rasmussen esett ki a versenyből, miután az utolsó kanyarban lecsúszott a sóderágyba és annak foglyául esett a HWA-val, ami nem is csoda, tekintve, hogy még a műszaki mentésben közreműködő traktor kerekei is elforogtak néhány pillanatra.

A leintésig a piros Mercedes Bernd Mayländerrel már nem is hajtott ki a mezőny elől a verseny végéig, így Szmoljar ünnepelhetett győzelmet az idénynyitón, mögötte Novalak és a legjobb újoncként záró Collet végeztek a dobogón. Sargeant, Edgar, Caldwell, Vesti, Hauger, Martin és Matteo Nannini (HWA) szereztek pontot mögöttük, a 16:45-kor kezdődő második versenyen pedig a Charouznál az utolsó pillanatokban bejelentett, hat pozíciót javító Enzo Fittipaldi és Schumacher indulhatnak az élről.

Az F3-as mezőny egyetlen magyar pilótáját, Tóth Lászlót a 27. helyen intették le, innen is vághatott neki a versenynek. Csapattársai, Lorenzo Colombo és Amaury Cordeel a 21., illetve a 26. pozícióban végeztek.

Az első sprintfutam végeredménye:

f3-2021-barcelona-elso_futam.jpg

 

Fotó: Formula Motorsport Ltd.

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4816526272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása