Dobogós reményekkel érkezik a TCR Európa-kupa nyitányának helyszínére Nagy Dániel, a Zengő Motorsport régi-új versenyzője. Többek között azt is elmondta, hogy újbóli megállapodásuk nem csak erre az egy versenyre szól.
A hét elején hozták nyilvánosságra, hogy 2017 után visszatér a Zengő Motorsporthoz Nagy Dániel, viszont megállapodásuk egyelőre a TCR Európa-kupa szlovákiai nyitófordulójára szól. „Természetesen nem azért jöttem a Zengő Motorsporthoz, hogy egyetlen TCR Europe-hétvégén induljak el” – jelentette ki Nagy Dániel abban az interjúban, amit Lantos András, az Eurosport Hungary kommentátora juttatott el a Braking News Motorsportnak.
Az Európa-kupában futamgyőzelemig, a WTCR-ben pedig – szabadkártyás szereplése során – dobogóig jutó magyar versenyző elmondta, hogy több lehetséges közös projekt is van az asztalon Zengő Zoltán csapatával, viszont mivel még egyik sem végleges, nem is publikus. Menedzsmentjével előző csapatával, a BRC Racing Teammel is folytatott tárgyalásokat, de „végül kisebb részleteken ugyan, de mindegyik lehetőség elcsúszott valamin”.
Nagy számára nem ismeretlen a Zengő Motorsport csapata, hiszen 2016-ban és 2017-ben másfél szezont teljesített velük a túraautó-világbajnokságban. „Akkor egészen más volt a csapat helyzete. Egy régebbi generációs autóval mentünk, amiben önmagában sem volt benne az esély, hogy megverjük a gyáriakat. Ráadásul akkor elég szerények voltak az anyagi lehetőségek, így kevés esélyünk lehetett a jó eredményre” – tekintett vissza évekkel ezelőttre.
„Azóta sokat változott a helyzet, és a Zengő Motorsport tavaly nagyon szép eredményekkel jött vissza a WTCR-be” – folytatta, majd arra is kitért, hogy komoly esélyt lát a sikerekre: „Nem azért szerződtem a Zengő Motorsporthoz, hogy csak ott legyek valamelyik bajnokságban, hanem mert hiszem, hogy eredményes lehetek velük.”
A visszatérésről úgy fogalmazott, hogy az első közös munkának hazatérés-feelingje volt, hiszen a csapat tagjaival rendszeresen találkozik a hétvégékén, ráadásul nem is lakik messze a Zengő Motorsport műhelyétől. „Rengeteg ismerős arc vett körül. A mérnököm például az a Szűcs Gergő lesz, akivel a Zengőnél és később a M1RA-nál is dolgoztam együtt. Vele már annyira ismerjük egymást, hogy az autó beállításairól szóló legelső megbeszélésen egyből mondta is: »tudom, Dani, te így szereted az autót, úgyhogy ez lesz a kiindulópont«. Jó érzés így dolgozni. Zengő Zoli pedig úgy engedett ki a boxból, hogy azt mondta: »nyugi-nyugi, és csak élvezd«.”
A napokban a Hungaroringen tesztelt régi-új csapatával Nagy Dániel, melynek során egy kacsa testközelből figyelte, ahogy száguld a Mansell-kanyar felé. Komolyra fordítva a szót, a bejáratás kapcsán elmondta, hogy összesen nagyjából fél tesztnapnyinak megfelelő időt töltött a Cuprában, ami Mikel Azcona tavalyi autója volt, amit a télen a csapat teljesen felújított. „Nem rettentően sok, de arra mindenképpen jó volt, hogy fél év után nem a versenyhétvégén ülök majd először autóba” – tette hozzá.
Új munkaeszközéről a következő részleteket árulta el: „Nagyon tetszik a kormányműve, nagyon pontos visszajelzést kapok arról, amikor a gumik a tapadási határ közelébe kerülnek. Ez javítja a vezethetőséget. Mivel közel két méter magas vagyok, az is nagyon fontos volt, hogy azonnal kényelmesen elfértem a pilótafülképben. Ilyenre még egy korábbi autómnál sem volt példa” – sorolta, majd a Hankook-gumikat is dicsérte: habár egyelőre nem tudod sokat menni velük, meglátása szerint sokkal megbocsátóbb, amikor a kanyarbejáraton egyszerre kapnak hosszanti és oldalirányú terhelést.
A hétvégére előretekintve Nagy a célokról is beszélt: akkor már örülne, ha dobogóra állhatna. „Igazából győzni szeretnék, de új lesz az autó és a gumi is. Viszont azt érzem, benne van a pakliban a jó eredmény, úgyhogy mindenképpen szeretnék dobogóra állni” – mondta. Elmondása szerint ismeri a pályát, kedvesen számára a gyors és közepesen gyors kanyarok, ugyanakkor – a szélárnyékozás és az adatok szempontjából – hátrány lesz, hogy csak egyedül képviseli a csapatot, de majd igyekszik szélárnyékot lopni az Audiktól és a többi Cuprától. Érzése szerint az új León Competiciónnak fekszik a Dunaszerdahelyhez közeli pálya karakterisztikája.
„Viccesen szólva kb. annyi, hogy drágább a nevezés” – felelte arra a kérdésre, mi a specialitása egy ilyen vendégszereplésnek. – „De igazából nem jelent óriási különbséget, inkább csak annyit, hogy – mivel nem kell a kiegyensúlyozottságra törekedni – az ember egy picit bevállalósabb lehet.”
A TCR Európa-kupa szlovákiai hétvégéjének programja:
május 7., péntek
- 12:05: Első szabadedzés
- 15:15: Második szabadedzés
május 8., szombat
- 10:15: Időmérő edzés
- 15:15: Első futam
május 9., vasárnap
- 13:55: Második futam
Fotó: Nagy Dániel
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.