Unalomig ismételt mondás, hogy „bevált recepten ne változtass”, mégis sokan fogadják meg. Így tesz a Cyan Racing is, mely tavaly az egyéni mellett a csapatbajnoki címet is megszerezte.
Normál körülmények között, koronavírusmentes békeidőkben az év ezen szakaszában már az utolsó nevezőket hoznák nyilvánosságra a WTCR-ben, miközben a csapatok gőzerővel készülnének a szezonra. Az idény azonban jó esetben is júniusban rajtolhat el, ha addig nem szól közbe újra a járvány, a Nordschleifén rendezik az év első futamát, míg a nevezési határidő csak 45 nap múlva jár le.
Ennek ellenére a Honda már az év elején leszögezte, hogy nem változtat a Guerrieri-Girolami-Tassi-Monteiro négyesen, néhány héttel rá pedig a Comtoyou Racing jelentette be 2021-es felállását. Csütörtök délelőtt pedig a Cyan Racing öntött tiszta vizet a pohárba, megerősítve, hogy marad az előző évi egyéni- és csapatbajnok felállásán, vagyis maradnak a Yann Ehrlacher-Yvan Muller, illetve Thed Björk-Santiago Urrutia párosítások.
„Hihetetlen büszkeséggel tölt el, hogy bajnokként vághatok neki az új szezonnak” – emelte ki Ehrlacher a bejelentés kapcsán. – „Bárki, aki azt hiszi, hogy 2021-ben kevésbé vagyok motivált, vagy kevésbé állok készen az új kihívásra, óriásit téved. Már azóta várom ezt a szezont, amióta a 2020-as véget ért, nagyon is készen állok.”
Muller már a 16. szezonját kezdi a WTCC/WTCR-ben, de elmondása szerint épp olyan motivált, mint volt 2006-ban. „Aki ismer, tudja, hogy azért vagyok itt, hogy nyerjek, és ez mindenkire igaz a Lynk & Co Cyan Racingnél” – tette hozzá a tavalyi szezon unokaöccse mögött, ezüstérmesként záró négyszeres világbajnok francia.
Eközben Björk azt emelte ki, mekkora büszkeséggel tölt el őt, hogy 2012 óta a Cyan Racing tagja lehet. „Óriási löketet ad az önbizalmamnak az, hogy zsinórban ez a tizedik szezon, amikor számítanak rám és bizalmat szavaznak nekem. 2021-ben az a célom, hogy előrelépjek az eredmények tekintetében és a legjobb pozíciókért harcoljak” – mondta a 2017-es világbajnok, aki tavaly a négyes leggyengébb láncszemének bizonyult, de így is kilencedik lett a bajnokságban.
A TCR Európa-kupából érkezett Urrutia pedig a mezőny egyik legerősebb csapatánál mutatkozott be az előző szezonban, az uruguayi viszonylag gyorsan fel is vette a WTCR ritmusát. Több dobogója és a szezonzárón szerzett győzelme révén hatodikként zárt az összesítésben. „Ott szeretném folytatni, ahol 2020-ban abbahagytam, két pole-lal és az első WTCR-futamgyőzelmemmel. Otthon érzem magam a csapatnál, a célom pedig, hogy tovább javuljak. Az abszolút célom az, hogy nyerjünk csapatként, én pedig világbajnok (sic!, világkupagyőztes – szerk.) legyek” – nyilatkozta.
Márka | Csapat | Versenyző | Rajtszám | Nemzetiség |
Audi | Comtoyou Racing | Nathanaël Berthon | 17 | francia |
Frédéric Vervisch | 22 | belga | ||
Honda | Néstor Girolami | 29 | argentin | |
Esteban Guerrieri | 86 | argentin | ||
Tassi Attila | 9 | magyar | ||
Tiago Monteiro | 18 | portugál | ||
Lynk & Co | Lynk & Co Cyan Racing | Yann Ehrlacher | 68 | francia |
Yvan Muller | 100 | francia | ||
Lynk & Co Cyan Performance | Thed Björk | 11 | svéd | |
Santiago Urrutia | 12 | uruguayi |
Fotó: DPPI/FIA WTCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.