Lényegében egy teljesen új autóval készül 2021-re a McLaren, mely „különcködését” a Mercedes-motorra való átállással magyarázza. Az MCL35M homologizáltatása az FIA decemberi távolléti ellenőrzését követően megtörtént.
Zsetonrendszerrel és számos más szabályozással kötötte meg a csapatok kezét a koronavírus-járvány, valamint ezzel összefüggésben az új éra 2022-re halasztása miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), mégis kivételes helyzetbe került a McLaren, hiszen a wokingi istálló 2014 után visszatér a Mercedes erőforrásaihoz.
A McLaren weboldalán adott tájékoztatást új autójának alakulásáról, Piers Thynne gyártási igazgató többek között azt is elárulta, hogy a Mercedes-motorok miatt lényegében teljesen új autót épít a csapat, míg a legtöbb csapat szinte ugyanazzal az autóval folytatja idén, mellyel befejezte a tavalyi szezont. „Míg minden más csapat áthozza tavalyi autójának nagy részét az idei évre, az, hogy Mercedes-erőforrásunkra váltottunk, azt jelenti, hogy nálunk ez nem így van” – kezdte a szakember.
��#MCL35M pic.twitter.com/wFfFVMXe8r
— McLaren (@McLarenF1) January 18, 2021
„Hatalmas változtatásokat vittünk véghez, tulajdonképpen egy új autót építettünk. Annyi új alkatrészt használtunk fel az MCL35M-hez, mint az MCL35 építésekor. A karosszéria hátsó része, valamint a sebességváltó harangháza a motor körül jelentősen megváltozott, alkalmazkodva az új motorhoz. Az erőforrásváltás nagyban megváltoztatja az autó felépítését, így a teljes hűtési elrendezést, a vezetékrendszert, valamint az elektronikát is.”
Kiderült az is, hogy az MCL35M már decemberben átment a törésteszteken, amit a járványhelyzethez igazodva rendhagyó módon bonyolítottak le: nem voltak jelen személyesen az FIA munkatársai, helyette élő linkeken és kamerákákon keresztül tanulmányozták a karosszériát, de maga a folyamat nem különbözött a korábbi eljárásokhoz képest.
Thynne a 2021-es autó aktuális helyzetét is ismertette, elmondta, hogy rengeteg mindennel haladnak a tervek szerint, viszont „bizonyos területeken akadnak jelenleg kihívások, de hát ilyen az F1, ahol, ha nem találkozol semmilyen problémával, valószínűleg nem vagy kellőképpen agresszív”. A gyártási igazgató kiemelte, nem akarnak túlságosan sokféle kezdeti alkatrészt készíteni, máskülönben kapacitás szempontjából az a későbbi specifikációk rovására megy.
Fotó: Zak Mauger / Motorsport Images (McLaren Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.