F1: Button a Ferrariról és az IndyCarról is lecsúszott

A napokban két meghiúsult szerződést is felidézett Jenson Button: a 2009-es világbajnok 2013-ban a Ferrarinál, idén pedig az IndyCarban versenyezhetett volna – a tengerentúli igazolásba a koronavírus szólt közbe.

attachment_152717.jpg

Már harmadik szezonját töltötte a McLarennél 2009 világbajnoka, amikor akár Maranellóban is kiköthetett volna: a Motorsport Newsnak nyilatkozva Jenson Button bevallotta, közel állt ahhoz, hogy 2013-ra a Ferrarihoz igazoljon, ám végül visszavonulásáig, 2016 végéig marad a wokingi alakulatnál.

„Pályafutása egy bizonyos pontján minden versenyző nagyon szívesen versenyezne a Ferrarinál” – kezdte a visszaemlékezést Button. „Van valami abban a csapatban, még ha a 2020-as évük nehéz is volt, akárcsak a rajongóiknak, de talán szükségük is volt erre, hogy idén erősebben térhessenek vissza. Szóval én is szerettem volna a Ferrarinál versenyezni, erre nyolc éve lett is volna egy jó lehetőségem, de végül nem valósult meg.”

„Pedig a szerződések már készen álltak, majdnem meg is történt, de végül különböző okok miatt mégsem. Őszintén szólva talán jobb is, hogy a McLarennél maradtam” – tette hozzá a brit, aki a 2000-ben indult pályafutása során megjárta a Williams, a Renault, a (BAR) Honda és a Brawn GP csapatát is.

attachment_151962.jpg

A sors végül úgy hozta, hogy Button így is, úgy is Fernando Alonso csapattársa lett, miután a spanyol 2015-ben visszatért a McLarenhez. Igaz, a spanyol ott töltött négy szezonját sokkal inkább a feszültség jellemezte, mintsem a remélt siker, amit jól mutat, hogy a wokingiak a 2012-es Brazil Nagydíj óta nem tudtak győzni, ami egyben Button utolsó győzelme is volt. Pályafutása utolsó versenyén Button épp Alonsót helyettesítette, 2017-ben ugyanis Alonso Indy 500-as részvétele pont ütközött a Monacói Nagydíjjal.

Formula–1-es visszavonulása óta több sorozatban is felbukkant az idén 41. születésnapját ünneplő brit, 2018-ban bajnokká is koronázták a japán Super GT-ben. Igaz, az elmúlt években főként televíziós szakértőként és – immár kétgyermekes – családapaként láthattuk viszont, a versenyzésről olyannyira nem mondott le, hogy arra készült, idén az IndyCarban fog versenyezni, mégpedig korábbi csapatánál, a Schmidt Peterson Motorsports-cal összebútorozott McLarennél.

„Lett volna néhány tesztem a McLarennel, de az elsőre a koronavírus miatt nem tudtam elutazni, a második pedig pont a két osztrák verseny közé esett. Így erről lemaradtam, ami sajnálatos, hiszen épített pályákon versenyeztem volna, még ha oválokon nem is, de nem valósult meg” – magyarázta.

dtm-1570190674_1.jpg

Az nem derült ki az interjúból, hogyan juthatott volna lehetőséghez Button a tengerentúlon. Mindenesetre az Arrow McLaren SP az idei évnek némiképp módosított párossal vág neki, Patricio O’Ward oldalán ugyanis Felix Rosenqvist váltotta Oliver Askew-t, míg az Indy 500-on a wokingiaknál korábban szintén versenyző Juan Pablo Montoyát indítják a harmadik autóban.

via Crash.net, gpblog.com

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8816384134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása