A 2021-es szezontól egy órával rövidebb készülési idő jut a csapatoknak a versenyek előtt.
Nem verte nagydobra a felügyelőtestület, a Nemzetközi Automobil Szövetség Sportszabályzatában mégis sokaknak feltűnt egy olyan változás, ami átírja a versenyhétvégék eddigi forgatókönyvet. Ennek értelmében a szombati harmadik mellett a két pénteki szabadedzés is 60 perces lesz, így a csapatok négy helyett mindössze három órát kapnak a pályán az időmérő edzés, valamint a verseny előtt, hiszen eddig a pénteki gyakorlások 90 percesek voltak.
Régóta napirendi pont volt már, hogy a kiszámíthatatlanabb versenyek generálása végett valahogyan lerövidítsék a szabadedzéseket, vagy csökkentsék azok számát. A szabálymódosítást számos tervezett és tervezetlen „főpróba” előzte meg 2020-ban: az imolai hétvégén ugyanis a kétnapos lebonyolítási rend, az Eifel Nagydíj hétvégéjén pedig a zord időjárás miatt mindössze szombaton gördülhettek pályára a csapatok – a drasztikus változás helyett azonban végül az arany középút mellett döntöttek a szabályalkotók.
A mostani lépésnek a jövő szempontjából lehet jelentősége, hiszen a Liberty Media nem egyszer vetette fel a 25 futamos versenynaptár ötletét, ami ugyanakkor óriási logisztikai és szervezési kihívást jelent a csapatoknak, főképp a költségplafon beköszöntével. A következő szezon így is rekordhosszúnak ígérkezik, 23 verseny szerepel a menetrendben, ha a koronavírus-járvány nem szól közbe ismét.
Fotó: XPB / Jamey Moy Photography (Renault F1 Team Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.