René Rast harmadik bajnoki címével zárult a DTM érája

A hockenheimi szezonzáró lezárt egy korszakot a német túraautó-bajnokság, a Formula–E-be igazoló René Rast viszont még behúzta az éra utolsó címét – a német harmadjára lett bajnok a sorozatban.

a208232_medium.jpg

Miután a szombati futamot Nico Müller nyerte, a hockenheimi szezonzáróra maradt a bajnokavatás, persze a svájci jó évkezdete ellenére minden René Rast mellett szólt. Esélyeit a két audis párharcában tovább erősítette, hogy a vasárnap délelőtti időmérő edzésen szerzett elsőségével 3 ponttal, 16-ra növelte előnyét, miközben Müller csak negyedik lett, vagyis már egy ötödik hely elegendő lett volna Rastnak ahhoz, hogy bajnokká koronázzák.

A rajtot követően Rast és Müller egymás mögé kerültek, a németet ugyanis lerajtolta Mike Rockenfeller, a svájci pedig Jamie Greent előzte meg a rajtnál. Persze ezt Rast nem hagyta annyiban, a harmadik körben visszavette a vezetést a hajtűkanyarban, kisvártatva pedig Müller is elment a 2013-as bajnok mellett. A svájci a stratégiával próbálta kicselezni Rastot, így a 14. körben kijött kerékcserére az elévágás reményében.

Három körrel később be is bizonyosodott, hogy az elképzelés nem volt rossz, Rast ugyanis Müller mögé jött vissza a kiállások után, de a címvédő németnél a friss gumik sokat nyomtak a latba. Ezt kihasználva a 24. körben könnyedén ment el Rast, újra visszaszerezve a vezetést. A folytatásban Müller dolgát nagyban nehezítette, hogy a push-to-pass gombja nem működött, ez pedig a bajnokság végét jelentette.

11 másodpercre nőtt végül a különbség a két audis között, idei hetedik győzelmét aratva pedig 2017 és 2019 után harmadjára is a DTM bajnoka lett René Rast, mielőtt januárban a Formula–E-ben folytatja pályafutását. Nico Müller mögött a harmadik helyért óriási volt a csata Rockenfeller és Green mögött, három körrel a leintés előtt a brit egy kemény manővert mutatott be a visszafordító külső ívén, így ő állhatott fel a dobogó legalsó fokára.

Rockenfellerrel, Robin Frijnsszel és Loïc Duvallal az első hat helyen hat audis végzett, a pontszerző zóna egy BMW-s kvartettel (Jonathan Aberdein, Timo Glock, Sheldon van der Linde, Philipp Eng) vált teljessé. Egész évben érhető volt a bajor márka hátránya, így amíg a bajnok Rast 353 ponttal zárt, a legjobb BMW-sként záró Timo Glock az ötödik helyen 120 pontot gyűjtött a szezon folyamán. Az Audi fölénye a gyártók bajnokságában is megmutatkozott: 1253 ponttal zártak az évet az ingolstadtiak a BMW 500-ával szemben.

A Formula–1-ből érkezett, jelenleg is az Alfa Romeo teszt- és tartalékversenyzői szerepét betöltő Robert Kubicát a 13. helyen intették le, a szombaton elért nyolcadik helyével végül 20 ponttal és a bajnokság 15. helyén zárt bemutatkozó szezonját. Ezzel pedig a DTM-ben is lezárult egy korszak: 2020-től GT3-as specifikációjú autókkal váltják ki a Class One-szabályrendszert, a jövő pedig egyértelműen az elektromos hajtásé lesz – minderről azonban később írunk egy hosszabb cikket.

A bajnokság végeredményével hamarosan frissítjük a cikket!

Fotó: Audi Communications Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr316278070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása