Az időjárás lenyomta az F1-et a Nürburgringen
Formula–1 2020: Eifel Nagydíj – 1-2. szabadedzés

Egyetlen kört sem tett meg a Formula–1 mezőnye az Eifel Nagydíj pénteki edzésnapján, a viszontagságos időjárási körülmények miatt mindkét szabadedzést törölték.

ej4xdsfwaainhk6.jpg

Cudar időjárás fogadta a Formula–1-et a Nürburgringen, ahová 2013 óta először tért vissza a mezőny, köszönhetően a koronavírus-járvány hatására átalakított versenynaptárnak. A sűrű köd és az esőzések nem is tették lehetővé, hogy egyáltalán pályára léphessenek a versenyzők, ami végül mindkét szabadedzés törlését eredményezte. A körülmények miatt ugyanis nem szállhatott volna fel a mentőhelikopter, márpedig a pályához legközelebbi kórház is 20 percre található.

Így a versenyzők jórészt pihenéssel töltötték a napot, a Red Bull-os Alexander Albon másodállásban fotósként is kipróbálta magát, ahogyan George Russell is látványosan hátradőlt. A legtovább még a Williams gumikacsája jutott, de az is csak a boxutcáig (lsd. nyitóképünkön), így az időmérő edzés előtt már csak a 60 perces harmadik edzés maradt, amit szombaton déltől rendeznek meg, már amennyiben az időjárási viszonyok is engedik.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oh snap � @alex_albon honing his photography skills as we await track action in Germany! . #F1 #Formula1 #EifelGP #AlexAlbon @redbullracing

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

A törölt szabadedzéseket legfőképpen a Ferrari juniorjai bánhatják, hiszen Mick Schumacher és Callum Ilott ezen a hétvégén debütálhatott volna; a német az Alfa Romeónál, a brit pedig a Haasnál kapott lehetőséget – hogy az elmaradt bevetéseket pótolják-e a későbbiekben, arról egyelőre nem esett szó, az mindenesetre biztos, hogy Robert Shwartzman abu-dzabi lehetőségét aligha fenyegeti ilyesféle veszély.

Schumacher így is viszonylag gyakran került képernyőre a közvetítésben, például a második szabadedzésen is, amikor Sebastian Vettel megmutatta neki különleges sisakfestését, amivel édesapja, Michael Schumacher előtt tiszteleg. A dizájn megegyezik azzal, amit a hétszeres világbajnok használt a 14 évvel ezelőtti nürburgringi hétvégén, amikor rekordszámú, ötödik győzelmét szerezte a pályán.

A rendkívüli helyzet egyébként főpróbának is tekinthető, hiszen a németországi pálya mellett Imoláról – ahová három hét múlva látogat a mezőny – csakugyan elmondható, hogy a hibridérában nem rendeztek F1-es versenyt, logisztikai okok miatt pedig mindössze egy, másfél órás gyakorlás előzi az időmérő edzést.

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Motorsport.com-nak elismerte, elképzelhető, hogy változik a program a helyzetre való tekintettel. Annyi biztos, ezúttal könnyebb besűríteni egy hosszabb gyakorlást a programba, hiszen csak egyetlen betétsorozat, a Touring Car Legends kísérte el az F1-et a Nürburgringre, holott a Formula–2-vel, a Formula–3-mal és a Porsche-szuperkupával általában kisebb a mozgási lehetőség egy-egy ilyen esetnél.

Fotó: Williams Racing / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3516233626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása