Az előzetes várakozások, valamint a szabadedzések alapján mind az időmérő edzés, mind a verseny váratlan kimenetellel zárult. Lloyd, Bennani és Filippi az élbolyban, Nagy Dániel a középmezőnyben kezdte az elcsúsztatott szezont.
Több mint tíz hónap kihagyás után térhetett vissza a pályára a TCR Európa-kupa mezőnye, a többször is módosított versenynaptár első állomása a Paul Ricard-i pálya. Bár magyar szempontból fantasztikusan indult a francia hétvége, annál szürkébben folytatódott: Nagy Dániel az élen kezdett az első szabadedzésen, majd a másodikon – használt gumikon – hetedik időt autózta, míg az időmérő edzésen csupán a 13. lett. Épphogy, alig néhány századdal maradt le a Q2-ről a BRC magyar versenyzője, míg csapattársa, Mat’o Homola tizenkettediknek kvalifikált, de öthelyes rajtbüntetést kapott, amiért a szabadedzéseken többször is a pályahatárokra vonatkozó szabályok ellen vétett, így csak a 17. rajtkockába állhatott fel a Hyundai-jal.
A BRC-sok gyengélkedése mellett a Q1-ben a Bäckman-testvérek – vagyis két hyundai-os – zártak az élen, Jessica vezetésével, Daniel Lloyd és az utolsó utáni pillanatban a PSS Racinghez beugró Néstor Girolami előtt, aki a második edzésen a leggyorsabb volt. (A Honda argentin WTCR-pilótája Viktor Davidovski helyét vette át, miután a macedón a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások miatt nem jutott el a helyszínre.) Ennél nagyobb meglepetést hozott a Q2, élete első pole pozícióját szerezte ugyanis John Filippi, ráadásul úgy, hogy két lapra tett fel mindent. A Target Competition csapatához igazolt francia 2:11.709-es idejével 34 ezreddel verte meg a szintén WTCC-/WTCR-múlttal rendelkező Mehdi Bennanit, a Comtoyou Racing audisa mögött pedig a már említett Lloyd zárt.

„Hihetetlen ez számomra!”
– mondta legalább akkora meglepettséggel, mint örömmel Filippi az időmérő után. – „Nem számítottam erre. Az első célunk az volt, hogy a Q2-be jussunk, majd, amikor láttam, hogy megvan a tempóm ahhoz, hogy a pole-ért harcoljak, nem hezitáltam. A Q2-es köröm volt a valaha volt legjobb. Pedig az első edzés után még azt éreztem, hogy nem igazán jövök ki jól az autóval, viszont nagyon jó egy ilyen remek csapattal dolgozni, mint a Target. Amúgy is nagyon magabiztosak, és ezt most velem is megosztották.”
A második sor Girolamival egészült ki, míg a harmadikat Jimmy és Teddy Clairet, a negyediket Bäckmanék bérelték ki, közülük Jimmy Clairet-t szintén büntették, a peugeot-s ugyanis a második gyakorláson figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót. Bennani csapat- és honfitársa, az újonc Sami Taoufik, valamint a német TCR-ből dobbantó Halder-testvérek részéről Mike zárt a legjobb tízben, megelőzve a tavalyi összetett ezüstérmes Julien Brichét.
Miután a 10 körös verseny kezdetekor kialudtak a piros lámpák, Filippi szokásához híven beragadt a rajtnál, így amíg Lloyd átvette a vezetést, Filippi már csak harmadikként jött ki az első kanyarkombinációból, Bennani is elment mellette. Ez a trió minimális különbséget tartva egymást között vonatozott a leintéséig, így a Brutal Fish Racing pilótája győzelemmel kezdte az évet, a hondás mögött is maradt a Bennani-Filippi sorrend. Teddy Clairet az első körökben megelőzte Girolamit, így a 4-5. pozíciók sorsa is hamar eldőlt, kettejük mögött Jimmy Clairet ért célba.
A Brutal Fish Racing nagyon nem is lelhette másban az örömét, mint Lloyd sikerében, a csapat másik két Hondája ugyanis nem jutott el a célig. A csapatfőnöke Martin Ryba már két kör után félreállt törött kerékkel, Pepe Oriola pedig Jessica Bäckmannel vívott bodicsekkekben gazdag küzdelmet. Ennek eredményeként fel is nyílt a spanyol motorháztetője, majd újra ütközött a svéd pilótahölggyel, ami mindkettejük számára kiesést jelentett. Az utólagos vizsgálatoknál kiderült, hogy Ryba a Clairet Sport színeiben versenyző Gilles Colombanival ütközött, a szlovák felfüggesztett háromhelyes rajtbüntetést kapott.
Oriola és Bäckman agresszív csatája mellett Mike Halder piruettjei törték meg a nyitóverseny monotonitását. A német versenyző a 4. körben forgott meg, ami miatt kis híján eltalálta Brichét, majd újra keresztbe állt Hondájával, de utána folytatni tudta versenyt, még ha számottevőbb pozícióvesztéssel is.

Mindezek után Andreas Bäckman, Taoufik, Homola és Halder tették teljessé az első tíz sorrendjét – a marokkói és a szlovák aztán helyet cseréltek az utólagos büntetések értelmében –, Nagy Dániel pedig a 11. helyen, 9 pontot gyűjtve zárt. A magyar versenyző a leintést követően úgy nyilatkozott, hogy nagyon kemény versenyen van túl.
„Volt néhány bevállalós manőverem, és ez a mai verseny arról szólt, hogy minél bevállalósabb voltam és minél inkább próbáltam trükközni, annál több pozíciót veszítettem. Már rögtön a második körben kaptam egy nagy ütést, és onnantól kezdve az egyenesben ferdén állt a kormányom, úgyhogy a futómű elszállt. Innentől kezdve már csak a pontmentés lehetett cél”
– összegezte a történéseket videós Facebook-bejelentkezésében a leintést követően, hozzátéve, hogy a vasárnapi megmérettetésre várhatóan keményebb beállításokkal készülnek majd. A második versenyt magyar idő szerint vasárnap 12:15-től rendezik meg, az eseményeket angol nyelven, a TCR TV YouTube-csatornán, valamint a bajnokság hivatalos Facebook-oldalán követhetjük élőben.
Az első futam végeredménye:
null
null
Fotó: TCR Europe Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal