Még a jerezi szezonnyitó hajrájában bukott hatalmasat Marc Márquez, kartörése miatt az Andalúziai után a Cseh Nagydíjat is kihagyhatja, ugyanis újra műteni kellett.
Bár kétségtelen, hogy az idei szezont megelőzően is egyértelműen Marc Márquez tűnt a MotoGP favoritjának, az a faramuci helyzet állt elő, hogy két futam után azon három versenyző között szerepel (a KTM-s újonc Iker Leucona és Aleix Espargaró mellett, akik eddig egyszer sem értek célba), akinek még pontja sincs.
Jerezben indult el a szezon, a koronavírus-járvány okozta kényszerleállás miatt csak július második felében. A Spanyol Nagydíj azon ritka versenyek egyike volt, amikor Márquez hibázott, méghozzá kétszer: először a verseny elején sodródott ki a kavicságyba, amit csodával határos módon még meg tudott menni, majd vissza is zárkózott a harmadik helyre, az utolsó körökben aztán bemutatott egy high-side bukást.
Már akkor nyilvánvaló volt, hogy a jókora esés nem volt fájdalommentes. Mint kiderült, eltört a jobb felkarja, ami miatt két nappal később, július 21-én meg is műtötték. Látszólag jól – sőt rémisztően gyorsan – haladt a spanyol ász rehabilitációja, annyira, hogy mindössze napokkal az operációt követően az is megfordult a fejében, hogy megpróbálkozik a lehetetlennel.
Miután a MotoGP orvosi stábja zöld jelzést adott neki az indulásra, a második jerezi hétvégén így a harmadik edzésen, majd a kvalifikáción is motorra pattant, de biztonsági okokból úgy döntött, nem áll rajthoz az Andalúziai Nagydíjon. Túlzott kíméletről azonban hallani sem akart a már-már terminátori magasságokba emelkedő motoros, mint arról a közösségi médiában is posztolt, nagyon kemény edzéseket folytat annak érdekében, hogy a legjobb formában térhessen vissza.
Elképzelhető ugyanakkor, hogy túlzásba esett Márquez, hétfőn ugyanis újra meg kellett operálni, mivel a terhelés hatására megsérült a titániumlemez. „13 napja operáltük először Marc Márquezt, ma pedig visszatért a műtőszobába. Az első operáció sikeres volt, azzal azonban nem számoltunk, hogy a lemez elégtelen. A felhalmozódott terhelés hatására a lemez megsérült, így azt kivettük ma, és újra rögzítéssel pótoltuk. A versenyző nem érzett fájdalmat az eljárás során, követte az orvosi tanácsokat, valamint azt, amit a testén érzett. Sajnálatos módon túlterhelése esetén előfordul ilyen probléma. Most 48 órát várnunk kell arra, hogy megállapíthassuk, mennyi időt vesz igénybe a felépülés” – idézi a Honda hétfő esti közleményében Dr. Xavier Mirt, a Dexeus Egyetemi Kórház beavatkozást végző orvosát.
Kedden a Repsol Honda be is jelentette, hogy Márquez nem indul a Cseh Nagydíjon sem, Stefan Bradl ugrik be a helyére, de figyelembe véve, hogy mennyire sűrűvé tette a versenynaptárt a pandémia, nemcsak a brnói, hanem az egyik vagy akár mindkét spielbergi indulása is veszélybe kerülhet. Amennyiben a legrosszabb forgatókönyv igazolódik be, és ötfutamos hátrányból, csak a szeptember 13-i misanói versenyen vág neki a csonka, kizárólag európai versenyekből álló idénynek, jó eséllyel keresztet vethet a címvédésre.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így sem lesz egyszerű dolga a 27 éves motorosnak, mivel Jerezben erős formájának köszönhetően megnyugtató fölénnyel nyerte meg mindkét futamot Fabio Quartararo – aki ezzel első győzelmeit szerezte a királykategóriában –, a francia így máris 50 pontos előnyt tudhat magáénak Márquezzel. A Petronas Yamaha fiatal versenyzőjét tízpontos hátránnyal követi a gyári yamahás Maverick Viñales, aki eddig két második helyet szerzett. Az előző években Márquez kihívójának bizonyuló Andrea Dovizioso jelenleg harmadik a bajnokságban, de neki már csak 26 egysége van, míg a szintén egy dobogót szerző 41 éves Valentino Rossi csak hatodik.
Márquez kálváriája csapata szempontjából is érdekes helyzetet teremthet, mivel a Repsol Honda mindössze a kilencedik a csapatok értékelésében. A második jerezi hétvégén csak egy motort indított, azzal az Álex Márquezzel, akit el is küldenek év végén, és aki újoncként csak egy 12. és egy 8. hellyel tudott hozzájárulni a csapat idei eredményeihez.
Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool, Petronas SRT
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.