Miközben a premások szenvedtek, orosz győzelmet hozott a brit főverseny a Formula–2-ben. Az olasz gárda a konstruktőri bajnokságban elvesztette a vezetést, a listavezető Shwartzman előnye pedig megfeleződött.
Rögtön drámával indult a Formula–2-esek silverstone-i főversenye: Callum Ilott a rajtrácson ragadt, így a második rajtkocka helyett csak a boxutcából indulhatott. Pedig még arra is komoly esélye volt az UNI-Virtuosi Racing britjének, hogy 18 pontos hátrányból fordítson a pontversenyben, miután Robert Shwartzman csak a 18. helyről vághatott neki a rajtnak. A piros lámpák kialvását követően a harmadik helyről, közepes gumikon induló Mick Schumacher ugrott az élre, míg a pole pozíciós Felipe Drugovich mellett még Nikita Mazepin és Christian Lundgaard is utat talált.
A gumiazonosság ellenére folyamatosan csökkent Schumacher előnye, a harmadik körben Mazepin meg is előzte a premást, ráadásul egy nagyon szép manővert mutatott be a Stowe kanyart külső ívén. A 8. körben aztán kijöttek kerékcserére, majd Lundgaard is, így ideiglenesen újra Drugovich került az élre. Az MP Motorsport brazilja alternatív stratégiát követett, aminek sikerességéhez 30 másodpercnyi előnyt kellett volna kiépítenie, de ez nem jött össze neki.
Mazepin a boxkiállások lecsengésével kényelmesen átvette a vezetést, míg Schumacher nem tudott megbirkózni a forgalommal, aminek köszönhetően az ART-s Lundgaard is átugrotta őt. Ezt követően mind a tapadással, mind pedig a tempóval szenvedett a hétszeres Formula–1-es világbajnoka fia, így sorra veszítette a pozíciókat. Ellenben Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi Racing) a boxkiállását követően, a közepes Pirelliken megtáltosodott, a nyolcadikról egészen a második helyig kapaszkodott fel, pillanatok alatt Ilottot, Jehan Daruvalát, Schumachert, Yuki Tsunodát és Louis Delétrazt is levadászta.
A kínai a győzelem sorsába már nem tudott beleszólni, így a Hitech Grand Prix Liam Lawson F3-as sikere után az F2-ben is győzni tudott szombaton, Mazepin pedig 5,3 másodperces előnnyel szerezte első győzelmét a sorozatban. Zhou ugyanilyen játszi könnyedséggel hozta a második helyet, míg a carlinos Tsunoda az utolsó kanyarokban vette el a dobogó legalsó fokát Lundgaardtól.
Miután Shwartzman a 14. helyen célba érve nullázott, Ilott pedig a mezőny végéről indulva is hozott egy ötödik helyet, kettejük között a különbség nyolc pontra csökkent. A brit Ferrari-akadémista mögött Delétraz, Drugovich és Dan Ticktum (DAMS) futott be, míg Schumacher csupán kilencedik lett, így a Prema elvesztette a vezetést a konstruktőri tabella élén az UNI-Virtuosival szemben.
Az utolsó pontot az MP-s Nobuharu Matsushita csípte el, vasárnap 11:10-től rendezik a sprintversenyt, amit Ticktum kezdhet majd az élről a fordított rajtrácsos szabályok értelmében. A viadalt ezúttal nem közvetítik élőben Magyarországon, az M4 Sport az F1-es nagydíj előtt, 13:30-as kezdéssel tűzi műsorra.
A főfutam végeredménye:
� Race Classification �
— Formula 2 (@FIA_F2) August 1, 2020
A dominant performance from @NMazepin as @callum_ilott climbed up the order after his pit lane start �#BritishGP �� #F2 pic.twitter.com/17cX01MDzJ
Az egyéni összetett állása:
After an amazing recovery...@Callum_Ilott is only 8 points behind the championship leader �#BritishGP �� #F2 pic.twitter.com/55f13enqgd
— Formula 2 (@FIA_F2) August 1, 2020
A konstruktőri összetett állása:
It's tight at the top �#BritishGP �� #F2 pic.twitter.com/ZBIQgxLOr7
— Formula 2 (@FIA_F2) August 1, 2020
Fotó: Formula Motorsport Ltd.
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal