A vártnál is rosszabbul sikerült nyitány után nem is vár a Magyar Nagydíjig fejlesztési csomagjával a maranellói gárda.
Habár már hónapok ezelőtt is attól volt hangos az olasz, illetve a nemzetközi sajtó, hogy az idei autó jócskán alulmúlta a Ferrari várakozásait. Az előszezoni teszteken is látszott, de az Osztrák Nagydíj hétvégéjén nyilvánvalóvá vált, hogy nem voltak alaptalanok az aggodalmak: noha Charles Leclerc – az utolsó 15-20 kör történéseinek köszönhetően – dobogóra állt, Sebastian Vettel csak tizedik lett, miután a megforgását követően nem igazán tudott hatékony felzárkózásba fogni.
Tavalyi erőssége lett az idei gyengesége a Ferrarinak, állítólag a motor miatt veszít hét tizedmásodpercet csak az egyenesekben az SF1000, de ahogyan arra az időmérő edzés eredményei is rávilágították, egy másodpercet lassult 2019-ről 2020-ra a Scuderia. A baljós jelek ellenére sokáig azon az állásponton volt a Ferrari, hogy csak a Hungaroringen veti be az első komolyabb fejlesztéseket, de látva a drasztikus visszaesést, úgy döntöttek a csapatnál, hogy nem várnak tovább, már a második Red Bull Ring-i hétvégén, a Stájer Nagydíjon felkerül az új elemek nagy része az autóra.
„Teljes fordulatszámon pörög a gyár, hogy megpróbáljon válaszokkal szolgálni az első nagydíjhétvége során felmerült kérdésekre” – idézi a The Race a csapatfőnök, Mattia Binotto szavait. – „Tudtuk, hogy nehéz lesz számunkra a szezonkezdés, de ez rosszabbul sikerült, mint amire számítottunk. Ez az, amiért úgy döntöttünk , hogy teljes gőzzel dolgozunk, így néhány frissítést, amit eredetileg a Magyar Nagydíjra szántunk, igyekszünk már ezen a hétvégén bevetni.”
„Versenyt futunk az idővel, de minden tőlünk telhetőt megteszünk. A tény, hogy újra ugyanazon a pályán versenyzünk, egy újabb ok arra, hogy itt debütáljanak a fejlesztéseink, mert így legalább kiderül, hogy működnek-e, illetve hogy jó irányba haladunk-e a fejlesztésekkel” – érvelt a csapatfőnök a fejlesztés sürgettetése mellett, noha a csomag kapcsán még korábban elmondta, hogy főként aerodinamikai jellegű újításokról van szó.
Binotto eszmefuttatásával összhangban vannak Leclerc gondolatai: „Normál esetben amikor megérkezünk egy pályára, az előző évi adatok állnak rendelkezésünkre, így a pénteket leginkább azzal töltjük, hogy megértsük az autó viselkedését. Ha csak el nem ered az eső, ez az alkalom más lesz, mivel az autó viselkedéséről már rengeteg hasznos információval rendelkezünk. Szokatlan tapasztalat lesz” – fogalmazott a monacói.
Hasonló gondolatmenet mentén, hasonló tervekkel vág neki a következő ausztriai hétvégének a Mercedes is. A brackley-iek elsősorban az időmérő edzésen felmerült problémákat szeretné kiküszöbölni, továbbá összehasonlítani, miként viselkedik az autó különböző időjárási körülmények között, de a gumikezelés tanulmányozása is napirendi ponton lesz.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal