Az elmúlt napokban több csapat is a pályán kezdett el melegíteni a közeledő versenyszezonra: a Renault a nyitóhelyszínen, Ausztriában, míg a Racing Point Silverstone-ban, de az idei autóval tesztelt. A Ferrarinál és a McLarennél is zörög az a bizonyos haraszt.
Miután bő két hét múlva Spielbergben elrajtol a 2020-as szezon a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet után, szép lassan éledezik a Formula–1 világa. Nemrégiben a Mercedes tesztelt 2018-as versenygépével a silverstone-i pályán, kedden és szerdán pedig a Renault tett hasonlóképpen két évvel ezelőtti autójával, méghozzá a Red Bull Ringen.
null
null
null
null
Az első napot Daniel Ricciardo, a másodikat az enstone-iak újonnan igazolt pilótája, Esteban Ocon kapta, ketten együtt 258 kört, 1114 kilométert tettek meg, ami több mint három és fél versenytávnak felel meg.
A Renault mellett nem tétlenkedtek a Racing Pointnál sem, a leendő gyári Aston Martin-csapat a silverstone-i pályán tartott forgatási napot idei, „rózsaszín Mercedesként” is megbélyegezett versenygépével. Az RP20-szal – a szabályok értelmében – legfeljebb 100 kilométert, azt is a Pirelli demóabroncsain teljesíthetett Lance Stroll.
null
null
null
null
Csütörtök reggel újabb jel utalt az F1 lassú, fokozatos ébredezésére: mintegy 110 napnyi szünet után a Ferrari is beindította 2020-as autóját, amit Charles Leclerc Maranelló utcáin járatott meg, kiverve az álmot a helyiek szeméből. A szabályok évente két bemutató eseményt tesznek lehetővé az aktuális autóval – olyan helyszíneken, pályákon, melyek nem szerepelnek a versenynaptárban, a megtehető távot 15 kilométerben maximálják, továbbá az FIA-val is szükséges előzetesen egyeztetni.
„Normál esetben nem szeretek korán kelni, de ma reggel jó okom volt rá. Talán néhány embert felkeltettem vele, de nagyszerű volt Maranelló utcáin vezetni a SF1000-et” – nyilatkozta Leclerc a bejáratás után. – „Izgalmas volt ma újra visszaülni a volán mögé, főleg egy ilyen különleges útvonalon. Amint beültem a pilótafülkébe, azonnal otthon éreztem magam. Már alig várom, hogy Ausztriában is vezethessem.”
Úgy tudni, hogy ezzel nem tudta le a második előszezoni felkészülését a Ferrari, sajtóértesülések állítják, hogy Leclerc-rel és Sebastian Vettellel is privát tesztre készül a csapat, a 2018-as járgánnyal, a gárda fioranói tesztpályáján.
Azonban olyan csapatok is akadnak, melyek patthelyzetbe kerültek, ide tartozik például a McLaren is, amely például a 2018-as autójával azért nem gördülhet pályára, mert akkoriban még a Honda erőforrásait használta, a japánokkal való házasságuk kudarccal zárult. A wokingi csapat – más opció hiányában – a Carlin F3-as autóival küldte pályára Lando Norrist és Carlos Sainzot Silverstone-ban. A brit korábban már tesztelt korábbi csapatával, ám ezúttal a – mostanában Magyarországon is – szokásos brit időjárás fogadta a párost.
null
null
null
null
Fotó: Racing Point F1 Media, Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.