Nemzetközi sajtóértesülések egybehangzóan állítják, hogy a csapatok elfogadták az alacsonyabb költségplafont, valamint egy, a kisebb csapatokat segítő hendikeprendszert.
Már a koronavírus előtt is komoly hangsúlyt fektettek a Formula–1-ben a költségek visszaszorítására, a járvány kirobbanása óta azonban még inkább előtérbe került a kérdés. Heteken át zajlottak az egyeztetések arról, hogy a 2021-re tervezett 175 millió dolláros költséglimitet tovább csökkentsék, ám a csapatok eltérő álláspontot képviseltek a témában: amíg a McLaren egészen 100 millióig lement volna, addig a Ferrari nehezen akarta beadni a derekát.
A BBC Sport és a Motorsport.com, valamint számos nemzetközi sajtóorgánum is arról tudósított, hogy sikerült zöld ágra vergődniük a csapatoknak: így jövőre 175 helyett 145 millió dollárban maximalizálják az éves költségvetést, ami 2022-re 140, 2023-tól pedig 135 millióra csökken tovább.
Más kérdésekben is megegyeztek a csapatok a költségcsökkentés mellett, ennek révén az aerodinamikai fejlesztésekre vonatkozó hendikeprendszert vezetnek be, ami elsősorban a szélcsatornás és CFD-fejlesztések időtartamát korlátozza – a legjobb csapatok kevesebb időt kapnak, míg a legrosszabbul teljesítők többet.
A szabályváltozások már csak az FIA Motorsport Világtanács „végső áldására” várnak, de minden bizonnyal már csak formalitás lesz. Június közepén, a tanács következő ülésén be is jelenthetik a módosításokat, amiket valószínűleg jövő héten, elektronikusan fognak megszavazni.
via Motorsport.com
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.