Újabb három verseny halasztásáról döntöttek az elmúlt egy hétben a MotoGP-ben, jelen állás szerint Németországban kezdődhet a 2020-as szezon. A Dorna vezérigazgatója már abban sem biztos, hogy lesz-e egyáltalán idén verseny.
Megannyi más versenysorozathoz, többek között a Formula–1-hez hasonlóan a MotoGP-t is érinti a koronavírus. A gyorsaságimotoros-világbajnokság elsők között reagált a pandémiára, így a királykategóriát már nem is engedte elutazni Katarba, majd új időpontot tűztek a thaiföldi, az amerikai, az argentin és – ezekből adódóan – a valenciai versenynek. Csakhogy azóta sem javult a helyzet, a Spanyol Nagydíjnak már nem is határoztak meg pótidőpontot, miután összetorlódott a versenynaptár.
Az elmúlt egy hétben pedig további három versenyt napolt el a Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) és a Dorna, a Francia, az Olasz és a Katalán Nagydíjat sem az eredetileg kitűzött időpontjában fogják megtartani. Ezzel biztossá vált, hogy nyár előtt a MotoGP idénye sem rajtol el, jelen állás szerint a június 21-i Német Nagydíj lépett elő a szezonnyitóvá, azt viszont senki sem tudja, valójában mikor is kezdődhet el az év. A MotoGP weboldalán megjelent közleményben is annyit írnak csupán, hogy amint lehetséges, közzéteszik a módosított versenynaptárat.
A kialakult helyzet kapcsán eléggé negatív kilátásokat vázolt a promóteri oldalról a Dorna Sports vezérigazgatója. Carmelo Ezpeleta elmondta, hogy szerinte elképzelhetetlen, hogy bármilyen versenyt is rendezzenek, amíg nem lesz védőoltás a koronavírus ellen. Annak kapcsán, hogy erre mikor kerül sor, egymásnak ellentmondó információk látnak napvilágot folyamatosan: egyes állítások szerint akár már ősszel lehet vakcina, más forgatókönyvek azonban összesen 1,5 éves várakozási időt prognosztizálnak.
„Amíg nem lesz vakcina ahhoz, hogy megállítsák a koronavírus terjedését, úgy gondolom, nagyon nehéz, tulajdonképpen lehetetlen lesz nagydíjat vagy más nagyobb eseményt rendezni” – nyilatkozta a Speedweek.com-nak, gondolatait a Crash.net idézi. – „Ha normalizálódik is egy kicsit az életünk, az utazási korlátozások egy ideig biztosan érvényben maradnak, szóval nem lesz lehetséges, hogy emberek tömegei futballmeccsre vagy MotoGP-verseny özönljenek ki.”
„Nem vagyok biztos benne, hogy meg tudjuk rendezni a 2020-as szezont, habár továbbra is keményen dolgozunk rajta. Minden lehetőséget megvizsgálunk” – tekintett előre borúlátóan Ezpeleta, hozzátéve, hogy vis maior esetén (márpedig ez a helyzet tekinthető annak) nincs kőbe vésve, hogy minimum 13 versenyt kell rendezni ahhoz, hogy érvényes legyen a szezon.
„Amint lehetséges, elkezdjük a szezont, nem számít, hány versennyel. Még van öt hónap szeptemberig, ha akkor tudunk kezdeni, négy-ötnél is több versenyt még lebonyolíthatunk. Akár a feje tetejére is állíthatjuk a versenynaptárat: rendeznénk néhány versenyt Európában, majd elutaznánk Ázsiába, ha az előírások lehetővé teszik” – vázolta fel felszínesen az elképzeléseket, továbbá megjegyezte, hogy a zártkapus versenyek is fennállnak lehetőségként. – „Azon múlik, hogyan alakul a helyzet világszerte. Amint zöld jelzést kapunk, készen állunk arra, hogy reagáljunk. Ugyanakkor fontos az, hogy garantált legyen mindenki biztonsága és egészsége. Ha valaki a mi eseményünkön kapja el a vírust, örökké minket fognak hibáztatni.”
„Túléljük azt is, ha komplett el kell törölnünk a 2020-as szezont. Amennyiben el kell fogadnunk a létező legrosszabb forgatókönyvet, akkor időben megkezdjük a felkészülést 2021-re. Pillanatnyilag az a legfontosabb számunkra, hogy segítsünk a csapatoknak, hogy pénzügyileg túléljék 2020-at. Havonta fizetjük ki őket, akár van verseny, akár nincs.”
Utóbbit megerősítendő: a Dorna a múlt héten jelentette be, hogy a szatellit MotoGP- (LCR, Pramac, Avintia, Petronas SRT, Tech3, Gresini Aprilia), a Moto2-es és Moto3-as csapatok megsegítésére mentőcsomagot hozott létre 9,075 millió euró (kb. 3,2 milliárd Ft) értékben a következő három hónapra. A Crash.net értesülései szerint a MotoGP külön költségcsökkentő intézkedéseket fontolgat az F1 mintájára: úgy tudni, a csapatok már meg is állapodtak abban, hogy 2021 végéig befagyasztják a motorblokkot, valamint az aerodinamikai fejlesztéseket, a korlátozás azonban nem érintené a karosszériát és az elektronikát.
Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal