Német elemzések szerint a Mercedes előnye tizedekben mérhető, a Ferrari pedig legjobb esetben is csak harmadik erő.
Mint azt megszokhattuk, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtti hetek általában a találgatásokról szólnak, még ha az előszezoni teszteken látottak alapján érdemi következtetéseket nem lehet levonni. Mégis évről évre akadnak olyan vállalkozó szelleműek, akik megpróbálkoznak vele – így tett legutóbb a német Auto Motor und Sport szakértőcsapata.
A köridő-analízisen, a GPS-adatokon, illetve egyéb paramétereken (gumihasználat, üzemanyaghasználat, motorüzemmód) alapuló elemzés szerint továbbra is a Mercedes áll az erősorrend élén. Tehát az esély adott arra, hogy a brackley-i gárda zsinórban hetedjére is világbajnok legyen, ahogyan Lewis Hamilton is megszerezheti a hetedik világbajnoki címét, ezzel beérve az örökranglistán Michael Schumachert.
Eddig is sokkal érdekesebbnek ígérkezett, hogy mi lesz idén a Mercedes fő kihívóival: úgy tűnik, a Ferrari helyett immár a Red Bull lehet az első számú ellenfél, a Milton Keynes-iek hátránya ugyanis három, az olaszoké pedig hat tizedmásodperc. A német sajtó sejtése szerint a negyedik erő a rózsaszín Mercedes-másolattal előrukkoló Racing Point lehet, ami a jelek alapján csak két tizedre van elmaradva a Ferraritól.
A Racing Pointot pedig a sűrű középmezőny követi, hat tizedmásodpercen belül van egymáshoz képest a McLaren, a Renault, az Alpha Tauri, a Haas, az Alfa Romeo, illetve a mezőny végére felzárkózó Williams – a grove-iak állítólag már csak egy tizeddel lassabbak, mint a Haas.
Hogy ebből mi igaz, és mi nem, egyelőre kérdéses. A Ferrariról holtig állítják, hogy altatnak, Mattia Binotto csapatfőnök azonban ennek ellenkezőjét hangoztatja: az olaszok megmutatták a bennük rejlő potenciált. A Racing Pointnál eközben szentül meg vannak győződve, hogy az Alpha Tauri jóval erősebbnek tűnik, minthogy a hetedik legyen a csapatok között.
A grandpx.news gyűjtése szerint a Racing Point álláspontjával részben egyetért Carlos Sainz, a McLaren versenyzője is, a spanyol szerint azonban maga a Racing Point lesz a másik csapat, amely a középmezőnyt uralhatja. Günther Steiner, a Haas csapatfőnök pedig szinte egy az egyben elfogadja az AMuS összeállítását.
Az AMuS által felállított erősorrend:
- Mercedes
- Red Bull (+ 0,3 másodperc)
- Ferrari (+ 0,6 másodperc)
- Racing Point (+ 0,8 másodperc)
- McLaren (+ 1,1 másodperc)
- Renault (+ 1,2 másodperc)
- Alpha Tauri (+ 1,4 másodperc)
- Haas (+ 1,5 másodperc)
- Alfa Romeo (+ 1,6 másodperc)
- Williams (+ 1,7 másodperc)
Fotó: Racing Point F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.