Mercedes: „Nem kell Poirot-nak lennünk ahhoz, hogy tudjuk, baj van”

A technikai igazgatóval Lewis Hamilton is egy követ fúj: szerintük komolyan kell venni a Mercedes problémáit a teszten felmerült meghibásodások után.

m229687.jpg

Véget értek az előszezoni tesztek, és habár minden mutatóban az élen zárt a Mercedes, úgy tűnik, van ok az aggodalomra a bajnokcsapatnál. Motorjuk megbízhatósága ugyanis láthatóan romlott a korábbi évekhez képest, a két ügyfélcsapatot – a Racing Pointot és a Williamst – idevéve összesen hat motorhiba és ugyanennyi motorcsere volt a hat nap mérlege a kisebb meghibásodások mellett.

Két hét múlva az Ausztrál Nagydíjjal el is rajtol a Formula–1-es szezon, a Mercedes világbajnoka, Lewis Hamilton nem éppen derűlátó nyilatkozattal tekintett előre. „Hogy van-e okunk az aggodalomra? Egész biztosan” – nyitotta mondandóját a Formula1.com hasábjain Hamilton, aki csütörtök délután csak 14 kört tudott megtenni, miután probléma akadt az olajnyomással.

m229712.jpg

„Általában magabiztosabbak szoktunk lenni az előszezoni teszteken, de ezúttal nem remekeltünk. Ez már a harmadik motor, amit használunk, szóval a helyzetünk határozottan nem könnyű, és semmiképpen sem megnyugtató. De minden bizalmam megvan a Mercedesben, biztosan analizálni fogják a helyzetet a központban, és minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy két hét múlva már újra a jó ösvényen legyünk” – ecsetelte a helyzetet.

Hozzátette, hogy a motorrészleg az előző két évben igen nehéz telet zárt, mivel ugyan a teljesítménybéli javulás megvolt, de ez mindkét alkalommal valamilyen szinten a megbízhatóság rovására ment.

A katasztrofálisan sikerült csütörtöki nap után Hamilton és csapattársa, a két háromnapos gyakorlás összesített leggyorsabb körét szállító Valtteri Bottas 167 kört tettek meg. Ez azonban már szépségtapasznak volt elég, a statisztikákban ugyanis megmutatkozott a közel 100 kör kiesése az első héttel összevetve: a második háromnapos etapot a brackley-i gárda 409 körrel zárta, míg az első 494-gyel.

barcelona-t02-friday18.jpg

Hamiltonhoz hasonlóan James Allison, a gárda technikai igazgatója is aggódik a megbízhatóság miatt. „Nem kell Hercules Poirot-nak lennünk ahhoz, hogy az első, illetve a második megállás után tudjuk, hogy baj van. Nagyon közel van már Melbourne, ezért össze kell szednünk magunkat és a motort” – mondta az F1TV Tech Talk című műsorában.

„Abban a szerencsés helyzetben vagyunk viszont, hogy nem kell egyszerre több fronton háborúznunk. A dolgok túlnyomó része szilárd és erőteljes, csupán néhány olyan terület van, amin javítanunk kell. Általánosan nézve tisztában vagyunk vele, mik romlottak el, és biztos vagyok benne, hogy minden hegyet megmozgatunk annak érdekében, hogy minden a helyén legyen időben.”

Ettől függetlenül továbbra is a Mercedes tűnik az Ausztrál Nagydíj favoritjának, így Lewis Hamiltonék folytathatják a címvédést – mind a versenyző, mind a szezon előtt a kiszállás gondolatával riogató és a V6-os hibridéra kizárólagos egyeduralkodójának számító csapat esetében a hetedik világbajnoki cím a tét (utóbbinál ráadásul zsinórban).

Fotó: Mercedes Media Database, Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8815496686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása